نسخه چاپی

گزارشاتی درباره سوءاستفاده از امكانات دولتی به نفع یك كاندیدای خاص

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به تمهیدات این دستگاه برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: گزارش‌هایی درباره سوءاستفاده از اموال دولتی درحمایت از كاندیداها داشته‌ایم.

حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی معاون اول قوه قضائیه در گفت‌وگو با تسنیم، درخصوص تمهیدات دستگاه قضایی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: بخشنامه تشکیل ستادهای پیشگیری چند وقت گذشته توسط این دستگاه صادر و قرار شده در سراسر کشور ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی به منظور همکاری با ناظران و مجریان انتخابات ایجاد شود.



وی افزود: دادسراها نیز شعبه‌هایی را اختصاص دادند که پرونده‌های تخلفات انتخابات را پیگیری و بررسی کنند.



معاون اول قوه قضائیه با بیان اینکه ستادهای پیشگیری در سراسر کشور تشکیل و فعالیت‌ خود را آغاز کرده‌اند، اظهار داشت: هم‌اکنون این ستادها جلسات خود را با محوریت دادستان کل کشور در مرکز و در استان‌ها با محوریت دادگستری‌ها برگزار می‌کنند.



تاکید کرد: امیدواریم در این انتخابات شاهد کمترین تخلف باشیم و هم کاندیداها و هم هواداران آنها به قانونمداری و اخلاق‌مداری توجه کنند تا انتخاباتی کاملا قانونی داشته باشیم و هیچ کس به خود اجازه تخطی به قانون ندهد.



وی در ادامه به گزارشات ارسال شده به این قوه در زمینه تخلفات انتخاباتی نیز اشاره کرد و گفت: بعضا گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده از امکانات دولتی و ظرفیت‌های عمومی در جهت حمایت و معرفی کاندیدایی داشته‌ایم.



وی ادامه داد: حتما استفاده از امکانات دولتی و امکانات عمومی متعلق به مردم برای حمایت از یک کاندیدای خاص خلاف شرع و قانون است و مرتکب شونده از نظر قانونی قابل تعقیب خواهد بود.



رئیسی خاطرنشان کرد: تاکید ما با آغاز ثبت‌نام به نامزدهای انتخاباتی این است که هم خودشان و هم هوادارانشان به قانون و رعایت اخلاق توجه ویژه داشته باشند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...