نسخه چاپی

هاشمی‌ رفسنجانی نمی‌آید یا بقیه را می‌پیچاند؟

آیا هاشمی‌ رفسنجانی مشغول پیچاندن طیف‌های حامی خود است؟ این سوال با مرور اظهارات متناقض حامیان وی از جمله طی روز گذشته برجسته می‌شود.روز گذشته علی یونسی وزیر اطلاعات دولت خاتمی كه حسن روحانی را برای ثبت‌نام همراهی می‌كرد؛ به ملاقات دوشنبه شب خود با هاشمی اشاره كرد و گفت: برایمان محرز شده كه هاشمی نمی‌آید.

آيا هاشمي‌ رفسنجاني مشغول پيچاندن طيف‌هاي حامي خود است؟ اين سوال با مرور اظهارات متناقض حاميان وي از جمله طي روز گذشته برجسته مي‌شود.روز گذشته علي يونسي وزير اطلاعات دولت خاتمي که حسن روحاني را براي ثبت‌نام همراهي مي‌کرد؛ به ملاقات دوشنبه شب خود با هاشمي اشاره کرد و گفت: برايمان محرز شده که هاشمي نمي‌آيد.

او تصريح کرد: بنده شب گذشته ملاقاتي با هاشمي رفسنجاني داشتم و ايشان بار ديگر تأکيد کردند که در انتخابات حضور نخواهند داشت.
همين مضمون را محمدباقر نوبخت دبيرحزب‌اعتدال و توسعه و از حاميان ديرين هاشمي عنوان کرده و گفته است: در آخرين ملاقاتي که با آيت‌الله هاشمي ‌رفسنجاني داشتم خود ايشان اعلام کردند براي آمدن و کانديداتوري برنامه‌اي ندارند.

وي اضافه کرد: آقاي هاشمي بارها نظر مساعدشان را نسبت به آقاي روحاني به ما منتقل کردند و خودشان در اين عرصه حضور نمي‌يابند و قطعا در زمان مناسب نيز دراين‌باره اظهارنظر خواهند کرد.از سوي ديگر حسن روحاني ديروز ضمن سخناني در دانشکده حقوق دانشگاه شهيد بهشتي اظهار داشت: خاتمي و هاشمي قبل از ورود من به عرصه انتخابات به من گفتند که کانديدا نمي‌شوند و هاشمي از من خواست که کانديدا شوم و خاتمي من را براي اين کار تشويق کرد.

يادآور مي‌شود ياسر و فاطمه هاشمي دو تن از فرزندان هاشمي در مراسم چند هفته پيش اعلام نامزدي حسن روحاني حضور داشتند.
مضمون سخنان يونسي، نوبخت و روحاني را عليرضا محجوب نماينده تهران که با هاشمي مرتبط است در مصاحبه با ايلنا اظهار داشته و گفته است: هاشمي به هيچ وجه قصد کانديداتوري نداشته و ندارد اما ايشان به دليل اصرار ديگران بعضا يک سخن يا جمله‌اي مي‌گويد که رسانه‌ها همان جمله را بزرگ مي‌کنند.

با اين حال سيدمحمد خاتمي ديروز در ديدار جمعي از روزنامه‌نگاران ضمن منتفي کردن تلويحي نامزدي خود گفت: تا آنجايي که من اطلاع دارم آقاي هاشمي رفسنجاني اعلام کرده‌اند که کانديداي رياست‌جمهوري مي‌شوند ولي گفته‌اند که بايد نظر مقام معظم رهبري را هم داشته باشند.

در عين حال هاشمي ديروز نيز ضمن ملاقات‌هايي به مواضع دو پهلوي قبلي ادامه داد و در ملاقات اعضاي گروه موسوم به مجمع متخصصين و در پاسخ به دعوت براي حضور در انتخابات رياست‌جمهوري گفت: افراد جوان، مجرب و تواناي زيادي در کشور وجود دارند که بهتر است آنان مسئوليت خطير اجرايي را در دست بگيرند، زيرا اداره امور اجرايي کشور منحصر به يک يا چند فرد نبايد باشد.

وي در عين حال افزود: چنانچه حضورم را براي تحقق آرمان‌هاي انقلاب و مردم موثر بدانم، کوتاهي نخواهم کرد.او در ديدار ديگري گفته است افرادي شناخته شده و به دليل شهرت نام، در انتخابات اعلام نامزدي کرده‌اند و افراد توانمند ديگري هم هستند که ممکن است گمنام باشند و بعدها اضافه شوند که بتوانند سکاندار امور اجرايي شوند.

او در ديدار با اعضاي ادوار انجمن اسلامي چند دانشگاه گفت: اگر قانع شوم حضورم مي‌تواند براي نظام و انقلاب مفيد باشد و به حل مشکلات کمک کند دريغ نخواهم کرد ولي در صورتي که احساس کنم اين حضور خداي ناکرده مقاومت‌هايي را در پي خواهد داشت که مخل وحدت و موجب تشديد اختلافات در کشور بوده و مؤثر نخواهد بود اقدام نخواهم کرد.

يادآور مي‌شود مواضع ضد و نقيض ابراز شده از سوي هاشمي باعث برخي دلخوري‌ها از سوي نامزدهايي مانند روحاني و عارف و جهانگيري شده که معتقدند زمان را در وضعيت فعلي از دست مي‌دهند.پيش از اين يکي از اصلاح‌طلبان اعلام کرده بود که عدم شفافيت چهره‌هايي نظير هاشمي هر چند ممکن است زيرکي تلقي شود اما درنهايت باعث زيان و ضرر خواهد بود. عبدي گفته است: بعضي‌ها فکر مي‌کنند اين زرنگي است ولي در عالم سياست مطلوب نيست چون آن موقع ممکن است همه ببازند. بسياري از آقايان حرف‌هاي واقعي خود را حتي به اطرافيانشان هم نمي‌زنند

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...