نسخه چاپی

در جمع دانشجويان مطرح شد؛

توضیحات رضایی در مورد نامه سال 88 به وزارت كشور/ افزایش یارانه ها به 110 هزار تومان

كاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری در مورد نامه سال 88 به وزارت كشور پیرامون تخلفات صورت گرفته در انتخابات گفت: شكایاتی از هواداران من نیز اعلام شده بود كه حق آنها بود شكایات شان را پیگیری كنم تا در خیابانها همهمه نكنند.


به گزارش نما، محسن رضایی عصر سه شنبه در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان در دانشگاه آیت الله بروجردی در پاسخ به سوالی در رابطه با نامه ارسالی وی به وزارت کشور در مورد تخلفات صورت گرفته در انتخابات سال 88 اظهار داشت: بعد از انتخابات دو نوع اعتراض خیابانی و قانونی صورت گرفت.

وی افزود: بر همین اساس شکایاتی از هواداران من نیز اعلام شد که حق آنها دیدم که شکایات آنها را پیگیری کنم تا در خیابانها همهمه نکنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با تاکید بر ضرورت قانونمداری تصریح کرد: راهکارهای قانونی برای اعتراضات وجود داشت اما برخی از قانون استفاده نکردند و آن اتفاق تلخ در سال 88 رخ داد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اختلافات موجود میان مسئولان اشاره کرد و با تاکید بر اینکه اختلافات قوای سه گانه موجب فشار بر اقشار ضعیف جامعه می شود، ادامه داد: با وجود اختلاف نظرات زیادی که با دوستان دارم اما این تفاوت ها را به مناظره تبدیل نمی کنم.

رضایی به اثرات سوء اختلافات بر بازار و اقتصاد کشور اشاره و تصریح کرد: مناظره ها موجب تورم و بی ثباتی اقتصادی می شود و باید به این اختلافات پایان داد.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری با نقد وضعیت اداره کشور افزود: با قرار گرفتن هر کسی سر جای خودش بسیاری از مشکلات جامعه حل خواهد شد.

رضایی رویکرد خود را استفاده از افراد متخصص در بخشهای مختلف دانست و ادامه داد: تلاش می کنیم اقتصاد را به دست اقتصاد دانان بدهیم تا نفعی به مردم برسانیم.

وی همچنین به برنامه های خود در حوزه سیاست خارجی اشاره کرد و ادامه داد: در رابطه با سیاست خارجی در چالش خیلی شدیدی قرار گرفته ایم به طوریکه کشورهای غربی و آمریکا از این موقعیت سوء استفاده کرده و توانسته اند مشکلاتی را به وجود آورند.

رضایی افزود: در حوزه سیاست خارجی بدون اینکه ارزشهای انقلاب، عزت و منافع ملی خود را از دست بدهیم باید موقعیت مناسبی را به وجود آوریم.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری تصریح کرد: ما اجازه نمی دهیم کشورهای غربی با هم علیه ایران متحد شوند و سعی می کنیم اتحاد کشورهای غربی علیه کشورمان را بشکنیم.

رضایی در پاسخ به اینکه نسبت به آمریکا چه دیدگاهی دارند بیان داشت: آمریکا فعلا مانعی برسر راه ایران است و باید از روی این دیوار پرش کرده و نگذاریم این مانع باعث عدم پیشرفت ایران شود.

وی با تاکید بر ضرورت از بین بردن تحریمهای اقتصادی علیه کشورمان، افزود: طرحهای اقتصادی را باید با به کارگیری یک دیپلماسی قوی و کارآمد اقتصادی به پیش ببریم به طوریکه کارآمدی اقتصادی نیازمند یک دیپلماسی قوی است تا بتوان این تحریمها را از سر راه ملت ایران برداشت.

رضایی همچنین به طرح خود در زمینه "فدرالیسم اقتصادی" اشاره و تصریح کرد: با ایالتی کردن اقتصادی تمام ظرفیتهای موجود در استانها فعال شده و اقتصاد کشور دارای صاحب می شود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: در اجرای طرح فدرالیسم اقتصادی اهدافی چون صاحب دار شدن اقتصاد کشور، رفع بیکاری و حفظ سرمایه های مالی و انسانی موجود در کشور را دنبال خواهیم کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین در مورد یارانه ها نیز گفت: من یارانه های نقدی را قطع نمی کنم اما روش پرداخت آن را عوض خواهم کرد.

وی افزود: علاوه بر 45 هزار تومان کنونی که به مردم پرداخت می شود، مبلغ 65 هزار تومان در مرحله دوم محاسبه شده است که در مجموع مبلغ 110 هزار تومان ماهانه به هر نفر پرداخت می شود.

رضایی تصریح کرد: البته 65 هزار تومان یارانه دور دوم یارانه‌ درآمدی و تولیدی حاصل از سودی است که از تولید و سرمایه گذاری به دست مردم می رسد.

وی تصریح کرد: با طراحی این فرمول علاوه بر اینکه زمینه توسعه تولید و اشتغال در کشور فراهم می شود شاهد اثر تورمی یارانه ها نیز نخواهیم بود.

این کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری همچنین از اعطای یارانه سبز خبر داد و گفت: در کنار یارانه هایی که به مردم پرداخت می شود یک یارانه سبز نیز به کشاورزان و تولیدکنندگان خواهیم داد که هر تولیدکننده بتواند با استفاده از آن تولید سنتی خود را به صنعتی تبدیل کند.

رضایی با تاکید بر اینکه پرداخت این یارانه ها طبق محاسبات دقیق است، افزود: یارانه سبز برای تحول در بخش کشاورزی کشور طراحی شده است.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...