نسخه چاپی

كواكبيان در خرم‌آباد:

ما تا رابطه خود را با آمریكا حل نكنیم تحریم‌ها حل نشدنی است

كاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت:‌ خاتمی قطعاً برای ریاست جمهوری ثبت‌نام نمی‌كند.

به گزارش نمابه نقل از فارس، مصطفی کواکبیان شامگاه سه‌شنبه در جمع مردم خرم‌آباد که بیشتر آنها از اصلاح‌طلبان این شهرستان بودند در مسجد بعثت این شهرستان گفت: در پنجم بهمن‌ماه سال گذشته رسماً اعلام کرده‌‌ام که کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری می‌شوم و امروز هم در اولین روز ثبت‌نام خود را انجام داده‌ام.

کواکبیان در ادامه با بیان اینکه اصلاح‌طلبان باید به یک اجماع برسند، افزود: اگر اصلاح‌طلبان به یک اجماع کلی نرسند تجربه تلخ سال 84 یک‌بار دیگر تکرار می‌شود.

وی با بیان اینکه قبل از ثبت‌نام درصدد بودیم که اجماع بر روی خاتمی انجام گیرد اما وی حاضر نشد و اعلام کرد که در این دوره از انتخابات نامزد نمی‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در ادامه گفت: ما بر این باور هستیم که نباید از اجماع غافل شویم در این لحظه اعلام می‌کنم که من آماده اجماع هستم و تاکنون هیچ ائتلاف در بین اصلاح‌طلبان صورت نگرفته است.

کواکبیان خاطرنشان کرد:‌ اگر اجماعی بین اصلاح‌طلبان صورت نگیرد من تا آخر انتخابات می‌ایستم و برنامه‌هایی که ارائه کرده‌ام تاکنون مورد اقبال عموم مردم قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در خدمتگزاری برای مردم فروگذار نیستم، یادآور شد: شعار من زنده باد اصلاحات است و می‌خواهم دولتی تحت عنوان دولت اخلاق در کشور بنا کنم.

کواکبیان تصریح کرد: 50 برنامه برای دولت اخلاق تعریف کرده‌ام که می‌توان به برخی از آنها مانند سند چشم‌انداز 1404، قانون برنامه پنجم، قانون اساسی و... اشاره کرد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: علت اینکه دولت اخلاق را برای خود نامگذاری کرده‌ام این است که باید در این راه بیشتر تلاش کنیم.

کواکبیان اظهار داشت: بداخلاقی‌هایی از مناظره‌های سال 88 شروع شد که تا امروز نیز ادامه دارد که باید گفت یکشنبه سیاه در شأن جمهوری اسلامی ایران نبود.

وی خاطرنشان کرد:‌ امروز بدترین نوع رابطه بین سه قوه مقننه، مجریه و قضاییه در کشور وجود دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: رنگ انتخاباتی ما همان رنگ سبز علوی است و آن را دوست داریم و به خاطر اعتقادی که داریم این رنگ را انتخاب کرده‌ایم.

کواکبیان با بیان اینکه زنده باد اصلاحات یک عده‌ای را نگران نکند، گفت: ما اصلاحاتی را در چارچوب قانون و خط امام(ره) می‌خواهیم اصلاحات ما هیچ‌گونه ضدیتی با نظام ندارد و در هشت سال ریاست جمهوری خاتمی وی هیچ‌وقت به دنبال براندازی نظام نبوده است.

کواکبیان خاطرنشان کرد: طبق آمار سال 90 بیش از 4 میلیون و 500 هزار دختر مجرد بالای 25 سال بیکار در کشور وجود داشته که قطعاً برابر این تعداد آقایان را در سطح کشور داشته‌ایم اما متأسفانه دولت آمار می‌دهد که ما در زمینه بیکاری می‌خواهیم سالی 2.5 میلیون شغل در کشور ایجاد کنیم.

کواکبیان افزود: امروز بالای 11 میلیون بیکار در کشور وجود دارد و باید بگوییم که مهم‌ترین مشکل ما ضرورت اشتغال و رفع بیکاری در کشور است.

وی تصریح کرد: بارها در مجلس شورای اسلامی گفته‌ام که سالانه 2.5 میلیون شغل برای خودشان شما همین اشتغال‌های موجود را حفظ کنید.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: امروز دولت 70 هزار میلیون تومان به پیمانکاران بدهکار است.

کواکبیان افزود: ما باید جلوی واردات کالاهای بی‌ارزش چینی و غیره را بگیریم و به دنبال اشتغال پایدار در کشور باشیم.

وی گفت: اینکه می‌گویم یارانه‌ها پنج برابر می‌شود نتیجه می‌گیریم که بنزین به لیتر 5 هزار تومان و سایر کالاها به پنج برابر گرانی افزایش می‌یابد یعنی از جیب چپ‌تان 80 هزار تومان برمی‌داریم و به جیب راست‌تان 20 هزار تومان می‌دهیم.

کواکبیان گفت: امروز ما به تولید کشور ضربه زده‌ایم و قشر طبقه متوسط را بیچاره کرده‌ایم.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های من این است که بانک مرکزی استقلال یابد و نباید این بانک زیر نظر دولت باشد زیرا تورم در کشور ایجاد می‌شود.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های من احیای سازمان برنامه و بودجه است.

کواکبیان تصریح کرد: بی‌برنامگی جریان عوام‌گرایی و... ما را به اینجا رسانده که امروز شاهد تورم بالای 40 درصدی هستیم و هر وزیری که در این زمینه اعتراض کرد آن را با بی‌احترامی برکنار کردند.

وی تصریح کرد: امروز دوستان ما اصولگرایی می‌گویند کی بود کی بود ما نبودیم اما تا دیروز از دولت احمدی‌نژاد دفاع و حمایت می‌کردند.

کواکبیان خاطرنشان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های من این است که باید نظارت جمعی مردم بر ارکان حکومت باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری گفت: یکی دیگر از برنامه‌های ما تحولات بین‌المللی است که با اجازه مقام معظم رهبری و براساس منزلت، حکمت و عزت بتوانیم رابطه خود را با کشورهای غربی برقرار کنیم. این رابطه به اینگونه نیست که هرکسی با آمریکا ارتباط برقرار کرد باید نوکر آن باشد.

کواکبیان گفت: ما تا رابطه خود را با آمریکا حل نکنیم تحریم‌ها حل نشدنی هستند که باید این مانع را در جلوی راه خود برداریم.

وی گفت: مذاکرات بی‌حاصل و بی‌خاصیت را باید کنار بگذاریم و این مشکل را برطرف کنیم.

کواکبیان خاطرنشان کرد: ما از معیارهای خون شهدا ذره‌ای کوتاه نمی‌آیم اما باید در مقطع خاص این ارتباط را با آمریکا حل کنیم.

وی تصریح کرد: در کابینه خود حداقل سه وزیر خانم به کار گرفته می‌شود.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...