نسخه چاپی

زاكانی به چه كسانی یارانه خواهد داد

كاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینكه در روند پرداخت یارانه نقدی به دنبال اجرای قانون هستم، گفت: در حوزه بانكداری، گمرك و مالیات كه مراكز جدی اقتصاد هستند، تحول ایجاد خواهیم كرد.

به گزارش نما به نقل از فارس، علیرضا زاکانی در پاسخ به این سوال که پس از انتخاب شما به عنوان رئیس جمهور در روند پرداخت یارانه نقدی چه اقداماتی انجام می‌دهید، اظهارداشت: مهمترین مسئله در پرداخت یارانه نقدی رعایت قانون است. بنده اگر در انتخابات موفق به کسب رأی ملت شوم، قانون را ملاک عمل قرار خواهم داد.

وی ادامه داد: اما در اجرای قانون دقت خواهم کرد که اولاً با یک گام جدی و اساسی نیازهای دهک‌های جامعه را شناسایی کرد و سپس به اقتضاء این دهک‌ها شرایط را به سمتی که به بخش تولید توجه شود، هدایت کنند؛ به طوریکه کاستی‌های امروز در روند توجه به تولید که در قانون نیز به آن اشاره شده است، جبران خواهد شد.

زاکانی تاکید کرد: در خصوص تامین اجتماعی طبق دهک‌های جامعه و شناختی که از آنان دست خواهیم یافت، بخشی از خدمات را به صورت عمومی برای صد درصد جامعه مد نظر قرار می‌دهم.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری با بیان اینکه بیمه سلامت از دیگر برنامه‌های بنده خواهد بود، گفت: بیمه سلامت یکی از این اقدامات است، بنابر این نسبت به الباقی دهک‌ها به میزان نیازمندی آنان در حوزه تامین اجتماعی خدمات خاص ارائه خواهد شد.

وی گفت: در نهایت بخشی از جامعه هستند که علاوه بر خدمات عمومی نیاز به دریافت کمک نقدی دارند، فلذا مبالغ علی‌السویه‌ای که توزیع می‌شود، را بنده خلاف عدالت می‌دانم و معتقدم که اگر قانون اجرا شود، حتماً می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

زاکانی ادامه داد: اگر مبالغ به دست نیازمندان اصلی آن برسد، با ارائه خدمات عمومی به صد درصد جامعه، دغدغه‌های جدی از ذهن مردم خارج خواهد شد.

کاندیدای انتخابات یازدهم ریاست جمهوری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا در نظام بانکی اصلاحاتی در جهت اسلامی شدن آن به معنای عملی انجام خواهید داد، گفت: در حوزه بانکداری یکی از معضلات کشور نداشتن فرآیندهای مناسب در حوزه‌های مختلف است؛ بنابراین عدم پیوستگی اجزاء با یکدیگر و در کل ایجاد یک زمینه‌ای که نمی‌تواند خدمتگذاری شایسته‌تری را فراهم کند.

وی ادامه داد: در حوزه بانکداری، گمرک، مالیات و دیگر حوزه‌هایی که مراکز جدی اقتصاد ما هستند، به دنبال ایجاد تحول موثر و همه آنها را نیز بر محور حوزه مالیاتی دیده‌ایم.

زاکانی تصریح کرد: بنابراین محور تحولات، حوزه مالیات خواهد بود که به عنوان مرکز کانون تحولات در نظر گرفته می‌شود؛ برنامه‌های لازم در رابطه با ایجاد تحولات در این حوزه‌ها تدوین شده است.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...