نسخه چاپی

اولین چهره مطرح دومین روز ثبت نام وارد وزارت كشور شد/ زندگی نامه و سوابق

او دولت خود را "قانون" و گفتمانش را اصول و مبانی قانون اساسی و شعار انتخاباتی خود را "اقتصاد بدون ربا همراه با قانون‌گرائی، حق جوئی و اخلاق مداری" معرفی كرده است.

حسن سبحانی به عنوان اولین چهره مطرح و شناخته شده برای ثبت‌نام در انتخابات ریاست‌جمهوری، لحظاتی پیش وارد وزارت کشور شد.



حسن سبحانی، دکترای علوم اقتصادی، استاد تمام اقتصاد دانشگاه تهران و نماینده دوره‌های پنجم، ششم و هفتم مجلس شورای اسلامی. وی به عنوان فعالترین نماینده مجالس پس از انقلاب شناخته می‌شود.



حسن سبحانی در سال 1332 هجری شمسی در شهرستان دامغان زاده شد. تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در زادگاهش گذراند. پس از آن جهت کمک به معیشت خانواده به دانشسرای مقدماتی رفت.

سبحانی از بهمن سال 1353 در حالی تحصیلات دانشگاهی‌اش را آغاز کرد که در کنار آن به معلمی در دبیرستان‌های دامغان پرداخت. او پس از پیروزی انقلاب به عضویت کمیته انقلاب دامغان درآمد.



وی بعد از فراغت از دوره کارشناسی در خرداد 58، در انتخابات شورای شهر وارد شورای شهر و در نهایت به ریاست این شورای برگزیده شد.وی در همین سال ازدواج کرد که حاصل آن سه فرزند است.



در سال 1353 در دانشگاه ملی در رشته اقتصاد تحصیلات دانشگاهی‌اش را آغاز نمود و در سال 1358 در دوره کارشناسی فارغ التحصیل شد. دوره کارشناسی‌ارشد را در سال 61 در دانشگاه تربیت مدرس آغاز و در سال 65 به پایان رساند. پس از آن با انتقال از وزارت اموزش و پرورش، تدریس در دانشکده اقتصاد دانشگاه تهران را آغاز کرد.



سبحانی دکترایش را در همان رشته کارشناسی، در دانشگاه تهران سپری کرد و در سال 71 با رساله‌ای تحت عنوان «نظام اقتصادی اسلام» به پایان رساند. وی در طی این مدت مسئولیت‌های مختلفی را نیز عهده‌دار بود.



سبحانی در سال 71 به مرتبه استادیاری، در سال 82 به مرتبه دانشیاری و در سال 91 به مرتبه استادی اقتصاد در دانشگاه تهران ارتقاء یافت.او هم اکنون در کسوت استاد تمامی اقتصاد، به عنوان مدیر گروه اقتصاد اسلامی، پولی و مالی دانشگاه تهران به فعالیت علمی و پژوهشی خود ادامه می‌دهد.



سبحانی در سال‌های پس از انقلاب علاوه بر نمایندگی در مجلس پنجم، ششم و هفتم، معاون دفتر وزارتی و روابط عمومی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1360 - 1359)، عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای پول و اعتبار، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، رئیس شورای اقتصادی سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران و... بوده است.



او دولت خود را "قانون" و گفتمانش را اصول و مبانی قانون اساسی و شعار انتخاباتی خود را "اقتصاد بدون ربا همراه با قانون‌گرائی، حق جوئی و اخلاق مداری" معرفی کرده است.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...