نسخه چاپی

واكنش رویانیان به استعفای گل‌محمدی

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: تصمیمی درباره استعفای سرمربی پرسپولیس نگرفته‌ایم.

به گزارش نما، محمد رویانیان در گفت‌وگو با فارس در خصوص استعفای یحیی گل‌محمدی از سرمربیگری تیم پرسپولیس عنوان کرد: در حال حاضر در حال بررسی این موضوع هستیم. هیچ تصمیمی در این باره نگرفته‌ایم و پس از بررسی‌ها و مشور‌ت‌های لازم بهترین تصمیم را اتخاذ خواهیم کرد.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم بهترین تصمیم را بگیریم تا هیچ فردی متضرر نشود و آسیبی به شخصی وارد نشود.

به گزارش فارس، محمد رویانیان در گفت‌وگویی تلویزیونی پس از جلسه کمیته فنی در شب گذشته اظهار داشت: ما باید بدانیم به دنیزلی علاقه زیادی داشتیم اما او به مشکلات خود اهمیت می‌داد و ما را ترک کرد. دنیزلی درست در دقیقه 90 ما را بدون مربی کرد و این ضربه بدی به پرسپولیس وارد کرد. با همه احترامی که برای دنیزلی قائلم اما دقیقه 90 ما را ترک کرد و ما هم مجبور شدیم تا مربی بزرگ دیگری را بیاوریم.

وی افزود: من آن موقع حس کردم که جایگزین دنیزلی باید آدم بزرگی بیاید تا از تجاربش استفاده کنیم اما متاسفانه رابطه‌ای بین ما و این مربی برگزار نشد. حالا دیگر نمی‌خواهم تجارب منفی گذشته را تکرار کنم چون فرصتی نداریم. دنیزلی دو بار در پرسپولیس خوب کار کرد اما شاید دفعه سوم ناموفق باشد و دیگر نمی‌شود کاری کرد.

رویانیان ادامه داد: دنیزلی بدترین موقع آمد و بدترین موقع رفت و این باعث شد پرسپولیس ضربه بخورد.

مدیرعامل این باشگاه در پاسخ به این سؤال که گل‌محمدی گفته پرسپولیس حال حاضر بدترین و ضعیف‌ترین پرسپولیس تاریخ بود، گفت: اصلا این طور نیست. پرسپولیس همیشه پرسپولیس است. به رای تمام پرسپولیسی‌های سراسر ایران پرسپولیس سال 91 یکی از برترین تیم ها در چند دهه اخیر در فوتبال ایران بود. ما بهترین بازیکنان و امکانات را تحویل مردم دادیم اما متاسفانه امتیاز خوبی نگرفت.

وی افزود: در جلسه کمیته فنی همه اعتراض داشتند که چرا این پرسپولیس خوب نتیجه نگرفته. ما باید بدانیم گل‌محمدی بهترین پرسپولیس را تحویل گرفته و بعضی از حرف‌های او درست نیست.

رویانیان در خصوص رفتن شیرینی نیز گفت: کی گفته که شیرینی می‌خواهد برود مگر صدای من در جلسه تا پایین می‌آید؟ ما در فصل جدید لزوما اصرار نداریم که با این مربی، سرپرست، مدیرعامل و بقیه اعضا باشیم. ممکن است رویانیان یا شیرینی بروند و یا حتی گل‌محمدی پرسپولیس را ترک کند. من خودم می‌خواهم در پرسپولیس بمانم اما اگر بخواهند من را ببرند کاری نمی‌توانم انجام دهم اما اگر در پرسپولیس بمانم طرح‌های زیادی دارم. به من پول ندادند و من هم نمی‌خواهم هر روز دست و پا بزنم و بگویم من را نگه دارید. برای چه باید این کار را انجام دهم. من و شیرینی کارگر پرسپولیس هستیم. البته ما تعیین می‌کنیم که فصل آینده چه کسانی باشند یا نباشند.

رویانیان ادامه داد: به نظر من مشکل خاصی نیست اگر شیرینی بماند سفت و سخت کار می‌کنم اگر هم نماند فرد دیگری کار می‌کند.من اعتراض خاصی در جلسه به شیرینی ندیدم. من دروغ نمی‌توانم بگویم و این کار را هم هیچ وقت نمی‌کنم. صحبت‌های خاصی در مورد شیرینی نشد.

وی در خصوص دستیاران گل‌محمدی نیز یادآور شد: کمیته فنی متاسفانه زیاد از مجموعه کل کادر فنی راضی نبود و اعتقاد دارندکه باید همه چیز قوی‌تر باشد. به هر شکل همه چیز گذشت باید درس بگیریم و به آینده فکر کنیم تا انشاءالله دیگر این اتفاقات پیش نیاید.

مدیرعامل قرمزپوشان در پاسخ به سؤالی که شما آیا بازنشسته شدید یا نه،‌ گفت:‌ ماموریت من باید سالانه تمدید شود. من 34 سال خدمت کرده‌ام و هر سال بازنشستگی‌ام به تعویق می‌افتد. امسال هم همین اتفاق افتاد. چه کسی گفته که من بازنشسته شدم. من چیزی مبنی بر صحبت‌های شما نشنیدم. ولی این را بدانید نه در انتخابات شرکت می‌کنم و نه در شورای شهر. دنبال شهرداری هم نیستم من می‌خواهم همین رویانیان باشم و بیشتر بعد از 34 سال به زندگی شخصی‌ام برسم. البته اگر باز هم بخواهم بمانم دوباره لباس مقدس را می‌پوشم و سربازی خواهم کرد.

رویانیان در پاسخ به این سؤال که چرا باید همیشه بعد از 4 سال مدیران‌عامل پرسپولیس عوض شود، گفت: این موضوع مثل موضوع روز جمعه می‌ماند و باید تعطیلش کرد. به نظر شما باید چه کار کرد وقتی انتخابات به وجود می‌آید و رئیس‌جمهور جدید هم می‌آیند نمی‌شود کاری انجام داد. مسئله این است که ما بگوییم که چرا جمعه‌ها تعطیل است. بالاخره باید قبول کنیم این تعطیلات وجود دارد و نمی‌شود کاری کرد.

وی افزود:‌من الان قول می‌دهم خیلی زود تکلیف سرمربی را روشن کنم. نباید اجازه دهیم وقت بگذرد و یک مربی بگوید تیم را دیر تحویل من دادند.اجازه نمی‌دهیم چنین اتفاقی بیفتد.

رویانیان درباره خصوصی‌سازی نیز گفت: من امروز هم پیگیر این موضوع بودم. آخرین امضای وزیر ورزش و مجمع باشگاه پرسپولیس برای خصوصی‌سازی مانده است. ظاهرا آقای وزیر قول داده این مشکل حل شود. البته با سازمان خصوصی سازی نیز صحبت کردم و مثل اینکه الان فقط 10 درصد می‌خواهند برای فروش اقدام کنند. من هم پیشنهاد دادم حداقل 49 درصد را بفروشیم. کسی که می‌خواهد پرسپولیس را بخرد قطعا به دنبال مدیریت باشگاه نیز است. این نیاز است که 51 درصد سهام به فروش برود. اگر برای کشف قیمت این کار شود اشکالی ندارد اما من پیشنهادم این است که 10 درصد سهام ممتاز برای دولت بگذارم و بقیه را به بخش خصوصی بفروشد. دولت می‌تواند 10 درصد بگیرد اما سهامش را ممتاز کند. در این شرایط می‌توانم تصمیم‌های کلان را هم بگیرم. البته پیشنهاد اصلی من این است که پرسپولیس را به شرکت‌های پیشکسوتان پرسپولیس بدهید 10 درصد سهام ممتاز را به پیشکسوتان ممتاز بدهید تا این شرکت پرسپولیس را حمایت کند تا ابد. تا پرسپولیس دست پیشکسوتان و بازیکنان خودش بیفتد. بازیکنی مثل مهدوی‌کیا و کریمی صاحب پرسپولیس شوند یعنی پرسپولیس همیشه صاحبش پرسپولیسی باشد. به خدا سود می‌کنیم نه ضرر. 10 درصد به پیشکسوتان بدهند

من با این حساب معتقدم که 90 درصد سهام را به بخش پیشکسوتان بدهید. چه باکی دارید که این کار را انجام دهید. بخش خصوصی قطعا از این برند به صورت گسترده استفاده خواهد کرد و در کارهای اقتصادی موفق خواهد شد چه اشکالی دارد که این کار را انجام دهیم.

از دولت می‌خواهم مدیریت پرسپولیس را به پیشکسوتان بدهد تا با بخش خصوصی آن را اداره کند. بخش بعدی نیز به بخش خصوصی دیگری داده شود تا پرسپولیس نجات پیدا کند. حالا باید یک مقدار مسئولین دل خود را به دریا بزنند و نترسند.

وی افزود: هواداران پرسپولیس جزء بهترین‌های ایران هستند.

بازی با سپاهان صد هزار نفر بدترین صحنه‌ها را دیدند و حقشان نبود اینطور ناراحت شوند ولی بسیار باشعور و منضبط و عالی عمل کردند. پس باید پرسپولیس را به این هواداران ببخشیم و اجازه دهند پرسپولیس را به 200 میلیون سهم تقسیم کنیم تا به هواداران بدهیم. اصلا 90 درصد را به هواداران بدهیم، 10 درصد دیگر را به کسان دیگر تا مدیریت پیشکسوتان را ببینیم. من قول می‌دهم اگر بخواهیم سهام را به هواداران بفروشیم 200 میلیارد تومان برای پرسپولیس در چرخه اقتصاد پول می‌آید و آن وقت استادیوم می‌سازیم و کارهای بزرگتر می‌کنیم تا پرسپولیس آباد شود. هرگز نباید ترسید. البته گزینه سومی نیز وجود دارد. یک رای دولت داشته باشد یک رای پیشکسوتان و یک رای به بخش خصوصی. این سه رای پرسپولیس را در کشور هدایت می‌کند و ثبات و مدیریتش را قوی می‌کند. چرا معطل می‌کنید و باید یک طوری در این ماجرا دخالت کنیم. هر دولتی این کار را انجام دهد بدون ترس موفق می‌شود. این راه نجات استقلال و پرسپولیس است. الان پرسپولیس آمادگی صد در صد دارد که هر کدام از پیشنهاد‌های ما را آماده کند. فقط نیاز به یک یا علی دولت و مجلس داریم تا مردم راحت و پرسپولیس رشد کند. الان من مدیر پرسپولیس هستم اما اگر فردا دولت عوض شود یا در همین دولت من را عوض کنند دوباره فرد جدید با سلیقه‌های جدید روز از نو روزی از نو می‌شود و هزاران حرف و حدیث دیگر و هجمه به وجود می‌آید. پرسپولیس متاسفانه بدتر از استقلال ثبات مدیریت ندارد. استقلال چند سال ثبات داشت یا در پرسپولیس مدیرعامل هر روز عوض می‌شود و یا مربی.

وی تاکید کرد: من خودم در یک سال و نیم در پرسپولیس ماندم اما 4 مربی عوض شد حالا مطمئن باشید مربی را ثابت کنیم من عوض می‌شوم. تعارف نکنید این دورها همیشه وجود دارد و این مریضی و آسیب اصلی پرسپولیس است. ثبات مدیریت نداریم. البته دلیلش کاملا واضح است و بیشتر فشار مردم و رسانه زیاد است و دولت هم می‌ترسد و در دل خود می‌گوید بهتر است مدیر را چون نتیجه‌گرا هستیم سریعا عوض کنیم اما خداوکیلی من نمی‌ترسم.

وی در پایان در خصوص نظر‌سنجی برنامه 90 نیز گفت: آن 25 درصدی که به من رای ندادند قطعا استقلالی بودند چون پرسپولیسی‌ها همه آنها من را قبول دارند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...