نسخه چاپی

اظهارات صالحی درباره وضعیت سوریه

وزیر خارجه كشورمان شرایط میدانی سوریه را خوب توصیف كرد و گفت: ارتش پیروزیهای میدانی خوبی داشته و بر اكثر مناطق این كشور مسلط شده است.


به گزارش نما به نقل از فارس، علی اکبر صالحی وزیر خارجه کشورمان پیش از ظهر امروز چهارشنبه در حاشیه اجلاس بین‌المللی دیپلماسی نرم و سیره پیامبر اعظم (ص) در خصوص سفر خود به اردن و سوریه، با اشاره به تحولات منطقه گفت: جمهوری اسلامی به طور دائم با کشورهای مختلف منطقه‌ای در تماس است تا آثار سوء برخی تحولات در کشورهای منطقه به کل منطقه سرایت نکند.

وی افزود: در همین راستا با مسئولین اردنی دیدارهایی داشتیم که تحولات منطقه و مسائل دو جانبه را مورد بحث و بررسی قرار دادیم که خوشبختانه اتفاق نظرهای ما خیلی بیش از اختلافاتی است که ممکن است داشته باشیم.

صالحی با اشاره به سفر خود به سوریه نیز گفت: این سفرها با هم پیوسته است و در دیدار با بشار اسد در جریان تحولات منطقه قرار گرفتیم و گفتمان سیاسی در سطح منطقه و بین‌المللی در مورد بحران سوریه را با وی در میان گذاشتیم که تصمیمات خوبی گرفته شد.

وزیر خارجه شرایط میدانی سوریه را خوب توصیف کرد و یادآور شد که ارتش پیروزیهای میدانی خوبی داشته است و بر اکثر مناطق این کشور مسلط شده است و دیروز مسیر فرودگاه بین‌المللی دمشق به این شهر باز شد.

وی با اشاره به حمایت مردمی از حکومت و ارتش سوریه گفت: آنها متوجه شدند که مزدورانی که در این کشور دست به قتل عام می زنند خیرخواه هیچ کس نیستند و امیدواریم معارضه اصلی هر چه زودتر خود را از تروریست‌های مخالف جدا کند و با حکومت سوریه بر سر میز مذاکره بنشیند که بشار اسد آمادگی خود را در این باره اعلام کرده است.

وزیر خارجه همچنین پیشنهاداتی نظیر نشست ژنو1، پیشنهاد مرسی و پیشنهاد جمهوری اسلامی را زمینه ساز یک تحول برای برون رفت از این بحران خواند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...