نسخه چاپی

خط و نشان فرمانده پلیس برای حاشیه سازان انتخاباتی

فرمانده نیروی انتظامی با تاكید بر لزوم قانونمداری در برگزاری انتخابات گفت: نیروی انتظامی با هر گونه حاشیه سازی و بی قانونی در مراحل مختلف برگزاری انتخابات برخورد می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، سردار اسماعیل احمدی مقدم صبح چهارشنبه در مراسم صبحگاه نیروی انتظامی در استان کرمان با اشاره به برگزاری انتخابات بر رعایت نظام و قانون و رعایت هنجارها توسط تمامی دست اندرکاران و کاندیداها و طرفدارانشان تاکید کرد.

وی افزود: در آستانه انتخابات بزرگ ریاست جمهوری دوره یازدهم می باشیم و به فرموده مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای امسال که سال حماسه سیاسی است مظهر آن انتخابات است.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: دشمن حتما مترصد این است که حاشیه سازی کند و وظیفه ماست که رفتار و تبلیغات را رصد و امنیت را فراهم کنیم و مراقب باشیم ضمن برقراری امنیت بی طرفی کامل نیروی انتظامی را نیز در این زمینه اثبات کنیم.

وی فقر اقتصادی در بخش زیادی از استان و بارندگی های کم در سال های اخیر و مجموعه ای از مشکلات را دلیل سرعت زیاد در افزایش روند شهرنشینی دانست و بیان کرد: شاید کرمان در دهه گذشته از نظر شاخص های امنیتی در وضع مناسب و مطلوبی نبود ولی خوشبختانه با تلاش های همه نیروی امنیتی، دستگاه قضایی و متولیان امور، استاندار محترم و فرمانداران، مردم عزیز و بسیج همت کردند چه در بعد بسط توسعه نظم و امنیت و چه در توسعه استان موجب شد که استان کرمان هم اکنون در شرایط نسبتا مناسبی قرار بگیرد.

وی در ادامه گفت: امروز در کرمان در سایه وحدت و تلاش و کوشش مسئولان، استان کرمان از شاخص های توسعه و امنیتی مناسبی برخوردار است .

احمدی مقدم افزود: امروز دیگر کرمان استان ناامن یا نیمه بحرانی یا نیمه امنی نیست. اگرچه متاسفانه مدت ها روند گروگیری و اخاذی در استان یک مسئله ی اصلی بود اما خوشبختانه با اقدامات انجام شده در مجموعه استان کرمان این مسائل به سمت صفر شدن نزول پیدا کرده است.

وی گفت: امروز شاخص های امنیتی در استان کرمان شاخص های بسیار مناسبی است البته بخش مهمی از آن برمی گردد به تلاش های نیروهای انتظامی و مسئولان استان و بخش دیگری هم به نیروی انتظامی در مرزهای کشورهای افغانستان و پاکستان و به کنترل درآوردن جریان ورود مواد مخدر.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: ما امروز می خواهیم بگوییم که کاروان های مواد مخدر دیگر به صورت گذشته وجود ندارند که مسلحانه از داخل افغانستان با امکانات حرکت کنند و کاروان را از سیستان و بلوچستان به شهرهای دیگر عبور دهند و در مسیر هم یک واحدهای رزمی نیاز بود تا با آن ها مقابله کند و همه ساله ما تعداد قابل توجهی شهید در سیستان و بلوچستان و یزد و خراسان جنوبی و هرمزگان می دادیم اما خوشبختانه امروز می توانیم بگوییم تقریبا از هیچ جای مرزهای ما امکان ورود خودرو و موتورسیکلت و غیره وجود ندارد که کاروانی از آن سوی مرز حرکت کند و به این سمت بیاید.

سردار احمدی مقدم ادامه داد: البته در داخل ممکن است یک ماشین یا دو ماشین این کار را انجام دهند اما این بسیار نادر شده است و مواد مخدر حملش کاملا به صورت پنهان در جاسازی ها صورت می گیرد. و آن روند توام بودن حمل مواد مخدر با لشکرکشی مسلحانه تقریبا از بین رفته است و نکته ای بسیار حائز اهمیت است و می توانیم بگوییم که تقریبا این جلوه ها کاملا محو شده است.

وی ادامه داد: امروز استان کرمان با یزد،همدان و سمنان تفاوتی از این لحاظ ندارد حتی در جرائم عادی مثل سرقت ها و جلوه های نظم عمومی مثل رانندگی ، تصادفات و این شاخص های استان شاخص های مناسبی است.

وی گفت: قتل و جرائم خشن که در گذشته در این جا بالا بود امروز به میانگین های کشور نزدیک شده است ولی متاسفانه در قتل، در نیمه جنوب استان که بیشتر کار فرهنگی می برد تا نیروی انتظامی و دلیل آن این است که باند های قاتل و جنایتکار نیستند و اکثریت قتل ها به خاطر نزاع و درگیری و انتقام هستند که دستگاه های فرهنگی بیشتر از نیروی انتظامی می توانند در این زمینه کارساز باشند و روی ابعاد مختلف فرهنگی می توانند کار کنند از دیدگاه و نظر من پایداری شاخص ها و بهبود شرایط بستگی دارد به بخشی از کار فرهنگی دارد.

وی گفت: در این سفر که نیمه اول برنامه پنجم است خوشبختانه استان کرمان در ارزیابی ما از ارتقاء قابل توجهی نسبت به سال های قبل برخوردار است . در سیزدهمین استانی که ما امروز ارزیابی اش به پایان رسانده ایم کرمان رتبه دوم در استان هایی که تا به حال ارزیابی شده اند را به دست آورده است که جای تبریک به مسئولان را دارد. و اما این احساس رضایت نباید موجب غرور و ایستایی ما شود بلکه باید برای پیشرفت های بیشتر با اهتمام قوی تر گام های بلندتری را برداریم.

سردار احمدی مقدم مهم ترین شاخص برای نیروی انتظامی را در کسب موفقیت کسب رضایت مردم دانست و گفت: ایجاد احساس امنیت در سطح جامعه یعنی اینکه مردم احساس کنند نیروی انتظامی قادر به گستراندن امنیت در جامعه است و مردم نیروی انتظامی را نقطه اتکایی برای خود بدانند و به آن تکیه بدهند و این موفقیت ماست.
وی افزود: طبیعتا چنین موفقیت هایی حاصل نمی شود مگر با تلاش های درون سازمان و آماده سازی ها و بسیج و ... اگر این اتفاق افتاد قطعا این توفیق در درون سازمان هم به دست خواهد آمد.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...