نسخه چاپی

یك تكذیب جدید از قلعه نویی

امیر قلعه‌نویی با قاطعیت گفت با هیچ تیمی مذاكره نكرده است و هیچ پیشنهادی هم در مورد پذیرفتن سرمربیگری تیمی به او نشده است.

سرمربی استقلال درباره خبر جدایی‌اش از استقلال، گفت: این خبر اصلا درست نبود و من در تماسی که با آن خبرگزاری داشتم آن را تکذیب کردم. متاسفانه حرف‌های عرب، معاون اجرایی باشگاه استقلال بد برداشت شده بود، من با تیم پرطرفدار استقلال قراردادی دو ساله دارم و با هیچ تیم دیگری هم مذاکره نکرده ام. هیچ تیمی هم پیشنهادی به من نداده است.

وی با اشاره به این که برخی در باغ‌های فرحزاد می‌نشستند و علیه استقلال توطئه می‌کردند، افزود: برخی از دوستان با این کارها می‌خواستند از اسم فرهاد مجیدی سوء استفاده کنند. البته فرهاد مقصر نیست. آنها به استقلال کاری نداشتند. بلکه هدفشان امیر قلعه‌نویی بود.


امیر قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که با توجه به حواشی به وجود آمده، آیا فصل بعد هم در استقلال می‌ماند؟ گفت: استقلال تیم بزرگی است و آدم کوچکی مثل امیر قلعه‌نویی نمی‌تواند چیزی برای آن بگوید. من با استقلال قراردادی دو ساله دارم و اصلا بحث مالی برای ما مطرح نیست. همان طور که می دانید من با استقلال سفید امضا کردم. با همه وجود و توان دوست دارم آن ستاره قهرمانی در آسیا را روی پیراهن استقلال ببینم. اصلا باید ببینیم که هیات مدیره و مردم ما را می‌خواهند بعد تصمیم بگیریم.


سرمربی استقلال در مورد برخی تشویق‌هایی که در ورزشگاه‌ها علیه فرد خاصی صورت می‌گرفت و یا به سود فرد خاص دیگری انجام می‌شد، گفت: برخی از دوستان در اینترنت یا جاهای دیگر تبلیغاتی را علیه ما انجام دادند و هدفشان این بود که استقلال نتیجه‌ نگیرد. از سوی دیگر آنها با استقلال مشکلی نداشتند. این افراد به عناوین مختلف جلساتی را برگزار می‌کردند و در این جلسات از افرادی خط و ربط می‌گرفتند تا تشویق‌هایی را انجام دهند. دلخوری من از طرفداران اصیل استقلال است که چرا باید با این گونه افراد هم صدا می‌شوند.

وی ادامه داد: امسال ما شرایط مالی خیلی سختی داشتیم، ولی متاسفم وقتی این تشویق‌ها انجام شد که ما هم در لیگ برتر و هم در لیگ قهرمانان آسیا در صدر بودیم. وقتی بازیکنان علی‌رغم این همه سختی تلاش می‌کنند و تیم نتیجه‌ می‌گیرد، باید از آنها تشکر کرد. اما وقتی این گونه تشویق‌ها را می‌بینند پدرشان در می‌آید.


قلعه‌نویی یادآور شد: سال اول وقتی ما به پگاه رشت باختیم و تیم دیگری قهرمان شد یا در بازی دیگری ما به سپاهان باختیم، تماشاگران خوب استقلال 10 دقیقه ما را تشویق کردند. من آن تماشاگران را می‌پسندم و آنها را می‌خواهم. چون هدفشان موفقیت استقلال است.


سرمربی استقلال در پاسخ به این سوال که نمی‌شود همه هواداران را در یک تیم یک کاسه کرد و این مساله در همه جای دنیا وجود دارد که برخی از طرفداران از جاهای خاصی خط می‌گیرند؟ به رادیو ورزش گفت: این مساله را قبول دارم و می‌پذیریم. اما می‌خواهم بگویم که طرفداران استقلال چه در قبل و چه الان الگو بودند. استقلال قدمتی 65 ساله دارد و قشر تحصیلکرده در بین طرفداران زیاد است و اغلب قشر تحصیل کرده جامعه طرفدار ما هستند. اگر می‌بینید که طرفداران ما در ورزشگاه‌ها کمتر هستند به لحاظ همین است که شغل‌های کلیدی در داخل و خارج دارند و شاید نتوانند به ورزشگاه بیایند. می‌خواهم این سنت غلط در باشگاه بزرگ استقلال باب نشود. من برای استقلال ناراحتم و به روح مادرم قسم اگر این تشویق‌ها ناراحت شده باشم.


وی ادامه داد: من واقعا نگران یحیی گل محمدی هستم. او یک سرمایه‌ ملی است و مربی بزرگی است، یحیی در بدترین شرایط به پرسپولیس آمد و نتایج خوبی هم گرفت، اما در یک اتفاق و در روزی که شاید واقعا روز آنها نبود، قهرمان نشدند. او زحمات زیادی برای پرسپولیس کشید.


قلعه‌نویی به یک خاطره از حشمت الله مهاجرانی ، سرمربی اسبق تیم ملی اشاره کرد و گفت: این خاطره که می گویم برای حدود 20 سال قبل است. حشمت مهاجرانی گفت 25 سال است در فوتبال هستم. اما هنوز هم اتفاقاتی را می‌بینم که برایم واقعا عجیب و جالب است . مثلا تغییر نتیجه‌ بازی منچستر و بایرن‌ مونیخ در لیگ قهرمانان اروپا در کمتر از یک دقیقه . من قلعه‌نویی هستم و ممکن است که هزار بار اشتباه کرده باشم. اما زیبایی فوتبال همین است. این که به یک نتیجه‌ همه چیز و همه سرمایه‌ها را فراموش کنیم درست نیست.


قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که کی‌روش اعلام کرده چون تمام بازیکنان را در اختیار ندارد بازی با عمان لغو شود، آیا برای بازی با عمان به تیم ملی بازیکن می‌دهد؟ گفت: هدف همه ما سربلندی ایران عزیز است و این آرزوی قلبی همه ماست که ایران به جام جهانی برود. کی‌روش مربی حرفه‌ای است. او در رئال مادرید و منچستر یونایتد کار کرده است، او جایش را با من عوض کند و بگوید که چه تصمیمی می‌گرفت. اگر جای امیر قلعه‌نویی در استقلال بود الان چه کار می‌کرد.


وی ادامه داد: الان استقلال تیم ملی ایران است. مثلا در بازی با الهلال همه طرفداران تیم‌های دیگر هم استقلال را تشویق کردند. ما باید در این صحنه نگاه ملی داشته باشیم. حال شما به من بگویید که اگر الان بازیکنان ملی‌پوش استقلال در تیم ما تمرین می‌کنند، چه لطمه ای به تیم ملی می‌زنند؟ مطمئن باشید که هیچ لطمه‌ای نمی‌زند.


سرمربی استقلال گفت: ما سنتی هستیم و کار بلد نیستیم. دوستان آن زمان که تقویم را دیده بودند. می دانستند که اگر تیم‌های ایرانی به مرحله بعد صعود کنند در این زمان بازی دارند. اگر قلعه‌نویی الان این حرف‌ها را می‌زد و این کارها را می‌کرد همان دوستان قلم به دست که عاشق چشم آبی‌ها هستند هزار مطلب علیه ما می‌نوشتند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...