نسخه چاپی

در انتخابات ریاست‌جمهوری شركت می‌كنم

اسماعیل آذر در تشریح دلایل انصراف از شركت در انتخابات شورای شهر اعلام كرد كه می‌خواسته شب‌ها خوابی آسوده داشته باشد ولی حتما در انتخابات شورای شهر و ریاست جمهوری رأی خواهد داد.

اسماعیل آذر مجری کارشناس برنامه "مشاعره" درباره انصراف خود از انتخابات شورای شهر تهران گفت: ابتدا که من در شورا ثبت‌نام کردم می‌خواستم به کمیسیون فرهنگی بروم و آنچه را در ذهنم برای مردم در نظر دارم، از طریق این کمیسیون به انجام برسانم. مشورت‌هایی با دوستانم نیز داشتم و آنها این موضوع را تایید می‌کردند. همچنین دیگران از گوشه و کنار به من زنگ می‌زدند و به اجرای این تصمیم ترغیبم می‌کردند.

وی ادامه داد: اما به مرور زمان حس کردم ممکن است محبتی که مردم در جامعه به من دارند، از بین برود. مردم من را دوست دارند که برایشان شعر بخوانم و از فرهنگ صحبت کنم. گرچه به من گفته شده بود شورای شهر جای سیاست نیست و کار سیاسی انجام نمی‌شود، اما چند روزی که فکرم مشغول این کار بود روز به روز بر اضطرابم افزوده می‌شد که چه خواهد شد. اینکه درگیر گروه‌های مختلف بشوم را به عنوان یک معلم بسیار ساده که سعی دارد در کارش صداقت داشته باشد نمی‌پسندیدم.

آذر تصریح کرد: یک شب به هنگام خواب این قصه به یادم آمد که شخصی با پیر خود به سفر می‌رفت. آن مرید کیسه زری پنهان در قبای خود داشت. چون به شب نزدیک شد رو کرد به مراد خویش و با اضطراب گفت شب کجا بخسبیم؟ آن پیر می‌دانست مرید انبانی از زر در قبای خود پنهان کرده است، گفت خدا بزرگ است. لختی دیگر آن شاگرد پرسید: ای پیر شب کجا بخسبیم؟ پیر گفت: نگران نباش. تا سر چاهی رسیدند. چون پیر خبر داشت گفت آن کیسه زر به من ده. مرید کیسه زر به او داد و پیر کیسه را در چاه انداخت و گفت حالا هر کجا خواهی بخسب. آسوده خواهی خوابید.

مترجم کتاب "شاهکارهای ادبی جهان" یادآور شد: می‌خواستم آسوده بخوابم. از این وحشت داشتم که اکنون قصد خدمت کردن دارم اما دچار تفکرات رنگارنگ شوم؛ این با طبع ذاتی من موافق نبود.

مجری کارشناس "مشاعره" تأکید کرد: البته این نظر شخصی من است و دلیلی ندارد این گونه باشد بلکه من این گونه فکر می‌کردم. به همین دلیل استعفا دادم اما برای کسانی که در شورای شهر تهران یا شوراهای دیگر مشغول می‌شوند دعا می‌کنم و موفقیت آنها را از خدای بزرگ خواستارم.

آذر ادامه داد: فقط یک توصیه به عنوان یک شهروند دارم؛ شورای شهر جای افراد متخصص در سطح عالی است. اگر کسی در کمیسیون فرهنگی قرار گرفت باید عالم به علم فرهنگ باشد. اما اگر افراد عادی و غیرحرفه‌ای در این منصب قرار گرفتند آنگاه باید منتظر باشیم که خدای ناکرده ارزش‌ها به ضد خود تبدیل شوند.

وی در پایان اعلام کرد: شخصا هم در رای‌دهی شورای شهر شرکت خواهم کرد و هم از نخستین کسانی خواهم بود که به رئیس‌جمهور مورد نظرم رای می‌دهم و امیدوارم هموطنان به گونه‌ای که مایلند به این وظیفه‌شان عمل کنند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...