نسخه چاپی

خروج تروریست ها از تركیه آغاز شد

رجب طیب اردوغان امروز چهارشنبه از اقدام رهبران حزب كارگران كردستان (پ.ك.ك) در تعیین جدول زمانی برای خروج نیروهای این گروه جدائی طلب از خاك تركیه انتقاد كرد.

به گزارش نما، مهر به نقل از روزنامه حریت نوشت: قرار است از امروز چهارشنبه خروج یک هزار و 500 نفر از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) از ترکیه آغاز شود.

رهبران این گروه جدائی طلب پیش بینی کرده اند که خروج کامل آنها از خاک ترکیه سه تا چهار ماه طول بکشد. همین موضوع موجب عصبانیت "رجب طیب اردوغان" نخست وزیر ترکیه شده بطوریکه اقدام رهبران پ.ک.ک در تعیین زمان برای خروج را محکوم کرده است.

از سوی دیگر حزب صلح و دموکراسی که از احزاب طرفدار کردها محسوب می شود اعلام کرده در صورتی که ارتش ترکیه در مدت زمان خروج پ.ک.ک از این کشور حمله ای علیه آنها انجام بدهد مسئولیت آن کاملا بر عهده دولت اردوغان خواهد بود.

خروج پ.ک.ک از ترکیه در چارچوب توافق صلحی است که میان "عبدالله اوجالان" رهبر زندانی پ.ک.ک با دستگاه اطلاعات ترکیه (میت) به امضا رسیده است. البته اردوغان خواستار آن بود که پ.ک.ک با به زمین گذاشتن سلاح خود ترکیه را ترک کند اما این حزب تا کنون این اقدام را انجام نداده است.

با آغاز حرکت نیروهای پ ک.ک. به سوی پایگاههای خود در شمال عراق، مبارزات مسلحانه 30 ساله این گروه برای دستیابی به خودمختاری پایان می گیرد. در جریان نبرد نیروهای پ ک ک و ارتش ترکیه در این مدت دهها هزار تن کشته شده اند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...