نسخه چاپی

آیت‌الله مكارم: قطر و اسرائیل یك‌كاسه‌اند

حضرت آیت الله مكارم شیرازی تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی به سوریه را محكوم كرد و این مساله را روشن كننده بسیاری از حقایق پیدا و پنهان تحولات سوریه دانست و از سكوت مجامع جهانی و اتحادیه عرب در قبال این تجاوز آشكار انتقاد كرد.


به گزارش نمابه نقل از رسا، حضرت آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید، صبح امروز در آغاز درس خارج فقه خود که با حضور طلاب و روحانیان در مسجد اعظم قم برگزار شد، حمله و تجاوز رژیم غاصب اسرائیل به سوریه را محکوم کرد و گفت: این حمله بسیاری از پرده ها را کنار زد و معلوم شد شورشیان سوریه که اسم ارتش آزاد را به خود گذاشته اند همکار اسرائیل هستند و این حمله نیز به نفع آنها بود و معلوم شد دست شان با رژیم صهیونیستی در یک کاسه است.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم افزود: این حادثه نشان داد کسانی که خود را ارتش آزاد سوریه نام می نهادند ارتش آزاد اسرائیل هستند و دولت های حامی که خود را دوستان سوریه می نامند حامی اسرائیل هستند و این تجاوز پرده های بسیاری را کنار زد.
وی با تاکید بر این که حکام مرتجع عرب و دولتمردان قطر، ترکیه و عربستان دست شان با اسرائیل در یک کاسه است،‌ این حمله ددمنشانه را با هیچ یک از موازین بین المللی و قانونی منطبق ندانست.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی از سکوت سازمان های بین المللی در قبال این تجاوز آشکار انتقاد کرد و یادآورشد: مجامع بین المللی برای چه چیزی درست شده اند و فلسفه وجودی شان چیست؟ آنها ما را هم تهدید می کنند و این مساله نیز شرم آور است؛ آنها به چه میزان ما را تهدید می کنند؟ این نشان می دهد قانونی در دنیا حاکم نیست و دنیا به دوران قانون جنگل برگشته است.
این مرجع تقلید تاکید کرد: باید ابعاد مختلف این مساله تبیین شود چراکه باطن بسیاری از حقایق ناپیدای تحولات سوریه را نشان داد.
وی بیان داشت: اتحادیه عرب نیز به جای این که تجاوز رژیم صهیونیستی به سوریه را محکوم کند ساده از کنار مسائل می گذرد؛ از عجایب دیگر این است که عربستان سعودی این تجاوز را محکوم کرده و گفته است حاضر نیستیم اسرائیل به یک کشور عربی حمله کند؛ سخن ما این است اگر محکوم می کنید از این به بعد از تروریست ها و شورشیان حمایت نکنید.
حضرت آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این تحولات و مسائل نشان داد مسیری که نظام اسلامی ما در پیش گرفته، مسیری صحیح، الهی و انسانی است و افرادی که این مسیرها را می روند بیراهه می روند، امیدواریم خداوند غافلان را بیدار کند و ریشه آنهایی که به بیداری اسلامی ضربه می زنند را قطع کند.
این مرجع تقلید در ادامه با اشاره به حدیث اخلاقی از کلمات گهربار امام هادی(ع) صبر در برابر مصائب و بلایا را بسیار مهم ارزیابی کرد و یادآورشد: کسی که در برابر مشکلات و مصائب بی تاب است، راه حل معضلات را گم و مشکلات خود را دوچندان می کند،‌ در حالی که صابران خیلی زود راه حل را پیدا می کنند؛ ‌این مهم هم در مسائل فردی و هم در مسائل جمعی صادق است.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی بیان داشت: یک جامعه گرفتار تحریم ها و فشارهای دشمنان شد، اگر بی تابی کنیم مشکل حل نمی شود، اما اگر بگوییم مشکلی روی داده و هیچ چیز بن بست ندارد و راه حل وجود دارد و به دنبال آن راه برویم بسیار تاثیرگذار خواهد بود.
این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به 19 اردیبهشت سالروز بزرگداشت مرحوم کلینی، تاکید کرد: کلینی از بزرگان علمای شیعه است و اهل سنت هم به ایشان احترام می گذارند.
وی با بیان این که مرحوم کلینی برای نوشتن کتاب کافی بیست سال زحمت کشید، یادآورشد: ایشان در مقدمه کتاب کافی می نویسد برخی به من مراجعه کرده و می گویند شیعیان سرگردان هستند؛‌ از این رو ایشان احساس مسؤولیت کرد و آنچه از اهل بیت و کتاب و سنت رسیده را جمع و کتاب کافی را تالیف کرد.
استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه گفت: مرحوم کلینی به دنبال پر کردن خلاها بود، جمع آوری مطالب از کتاب های دیگر افتخار نیست، ایشان نسبت به آینده نیز روشن بینی داشتند و تاکید کردند امیدوارم تا آخر دنیا کسانی که به این کتاب عمل می کنند ثوابی هم برای من نوشته شود.
این مرجع تقلید تاکید کرد: برخی خیال می کنند اگر امام زمان(عج) ظاهر شد این کتاب ها کنار می رود، این طور نیست، در زمان ظهور راهنمایی هایی برای اصلاحات می شود اما این گونه نیست که این کتاب ها و منابع کنار گذاشته شود.
حضرت آیت الله مکارم شیرازی افزود: ایشان برای ارائه چنین اثری خون دل ها خورد، بعد از این کتاب، کتاب های دیگری نیز نوشته شد اما کافی جایگاه برجسته خود را دارد، البته انکار نمی نکیم که شاید برخی لغزش ها نیز در کتاب کافی باشد؛ امیدواریم خداوند روح ایشان را غریق رحمت خویش گرداند.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...