نسخه چاپی

التماس اخوان المسلمین سوریه به ایران

عکس خبري - التماس اخوان المسلمين سوريه به ايران

جماعت اخوان المسلمین سوریه از طریق لبنان میانجی گری جمهوری اسلامی ایران برای نجات صدها تن از عناصر مسلح ارتش آزاد و جبهه النصره كه در شهر القصیر محاصره شده اند را خواستار شد.

به گزارش نما به نقل از شبکه العالم، یک منبع آگاه فاش کرد که اخوان المسلمین از طریق لبنان، از ایران خواست میانجی گری کند تا به صدها تن از عناصر اخوان المسلمین یا عناصر وابسته به ارتش آزاد که در شهر القصیر محاصره شده اند، اجازه داده شود، خود را تسلیم کنند.

این درخواست جماعت اخوان المسلمین در حالی صورت می گیرد که رهبران آن بدترین اتهامات را به ایران وارد کرده و سال گذشته ده ها تن از زائران ایرانی را در حومه دمشق ربوده تا آنها را با برخی از عناصر سازمان اطلاعات ترکیه معاوضه کنند.

اخوان المسلمین ادعا کرد که ارتش سوریه، عناصر ارتش آزاد را پس از بازداشت در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه اول و دوم می در نزدیکی روستای البیضا در بانیاس و اطراف آن؛ در روز سوم می در این روستا به صورت دسته جمعی اعدام کرد.

به گفته این منبع آگاه، شماری از شخصیت های برجسته عشایر سوری و لبنانی که در دو سوی مرزها میان استان حمص سوریه و منطقه بعلبک لبنان زندگی می کنند، اقدام به این میانجی کردند؛ اما دولت سوریه تاکنون این میانجی گری را نپذیرفته است به ویژه که حلقه محاصره این شهر به حدی تنگ شده است که حتی با سلاح های کمری نیز امکان هدف قرار دادن افراد تحت محاصره نیز فراهم است.

گفتنی است که ارتش سوریه روز شنبه از افراد محاصره شده در قصیر خواست تا خود را تسلیم کنند، اما آنها با رد این درخواست به جنگ ادامه داده و پس از حمله موشکی رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق حالت تهاجمی به خود گرفت و همه زمینه های آتش بس و تسلیم شدن را از بین برد، به خصوص اینکه تعدادی از عناصر تکفیری و خارجی حاضر در این شهر، مانع از تسلیم دیگران شده و آنهایی را هم که قصد تسلیم شدن داشتند را هدف قرار داده است.

به گزارش پایگاه خبری الحقیقه سوریه، اطلاعاتی که به دولت انگلیس و طرف های امنیتی ذی ربط رسیده، حاکی از آن است که در شهر القصیر که 12 کیلومتر مربع مساحت دارد، دستکم 5 هزار تن از عناصر مسلح مخفی شده اند. این عناصر از گروه های مختلف شامل جریان های اسلامی، سلفی و جهادی هستند، اما از نظر تعداد، اکثر آن ها به جبهه النصره و گروه های سلفی نظیر گردان های الفاروق و گروه های ارتش آزاد وابسته اند. از نظر وابستگی های سرزمینی، عناصر مسلحی که در این شهر به محاصره در آمده اند، از اردن، تونس، چچن، لیبی، لبنان و برخی نیز از سوریه هستند. حدود 200 تن از آنان نیز فلسطینی های وابسته به جنبش حماس هستند که از اردوگاه " العائدین" در حمص آمده اند و علیه ارتش سوریه در طول چند ماه گذشته به جنگ پرداخته اند.

این منبع آگاه با استناد به اطلاعاتی که به لندن رسیده است، ادعا کرد که نظام سوریه قصد دارد اگر نتیجه ای در زمینه مذاکرات مرتبط به تسلیم شدن عناصر مسلح حاصل نشود، محاصره شدگان مورد حمله قرار داده و شهر را از وجود آنها پاکسازی کند، به ویژه که برخی طرف های تکفیری اصرار دارند که تا آخرین نفر به عملیات انتحاری ادامه دهند.
این منبع آگاه پیش بینی کرد در صورت عدم توافق در این مجال، دستکم 2000 تن از عناصر مسلح در این شهر کشته شوند که پس از عملیات العرطوز الجدیده و عملیات در بانیاس، بزرگ ترین ضربه ای است که به گروه های مسلح شورشی در طول یک ماه گذشته وارد می شود.

۱۳۹۲/۲/۱۸

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...