نسخه چاپی

همه مواضع كانديداهاي رياست جمهوري/دكتر ولايتي

فردی كه چادر ندارد بی‌حجاب نیست/ بداخلاقی سیاسی یعنی عدم بلوغ سیاسی

عکس خبري -فردي که چادر ندارد بي‌حجاب نيست/ بداخلاقي سياسي يعني عدم بلوغ سياسي

علی اكبر ولایتی از جمله كاندیداهای مطرح برای انتخابات ریاست جمهوری است؛ سالها وزارت امور خارجه و حضور در عرصه های بین المللی از وی چهره ای دیپلماتیك ساخته است.

گروه سیاسی  نما ،انتخابات ریاست جمهوری 24 خردادماه سال جاری برگزار خواهد شد و قطعا برای انتخاب گزینه اصلح، شناختن مواضع کاندیداها از جمله ملاک های اصلی است؛ به همین جهت عمده موضع گیری های کاندیداها و این بار علی اکبر ولایتی را مطرح می کنیم:

چالش های اقتصادی: به دلیل رعایت نکردن اصل 44 از سوی دولت، پیشرفت‌های لازم در رابطه با مسائل اقتصادی صورت نگرفته است. همانطور که حضرت علی(ع) در نامه‌ای به مالک اشتر توصیه کرد که برای خود چشم‌هایی میان مردم داشته باشند، من نیز معتقدم رییس جمهور به عنوان مسئول اجرایی کشور باید کشور را بدون فساد اداره کند یا تلاشش برای به حداقل رساندن آن باشد و این امر تنها در صورتی امکان‌پذیر است که بازرسانی مخفی داشته باشد که به او در رابطه با مسائل کشور اطلاع‌رسانی کنند. با این ظرفیتی که در کشور وجود دارد، می‌توان ظرف مدت دو تا سه سال این خرابی‌های و ویرانی‌های ایجاد شده را درست کرد.

ائتلاف: نظرسنجیِ بی‌پایه و اساس را قبول ندارم. بنابراین نظرسنجی علمی رکن تصمیم گیری ائتلاف ما خواهد بود. حتما از ما سه نفر یکی کاندیدا خواهد شد و دونفر دیگر حمایت خواهند کرد، قرار بر این است که هر سه نفر ثبت‌نام کنیم و پس از آن از تایید صلاحیت از امکانات برای اطلاع رسانی نامزد مورد نظر استفاده کنیم.

تعدد نامزدها: ما در حال مشورت با کاندیدا‌های اصولگرای دیگر هستیم تا آنها نیز به این ائتلاف بپیوندند و با یک نظر جمعی وارد میدان شویم و به نظر من وضعیت ائتلاف ما از دو تا سه هفته پیش بسیار بهتر است و مشورت‌ها را ادامه می‌دهیم تا حداکثر کاندیدا‌ها را به این ائتلاف جذب کنیم.

ملاک انتخاب اصلح: طبق گفته مقام معظم رهبری فردی برای ریاست جمهوری مناسب است که اقتدار و استقلال رای لازم را داشته باشد. همچنین تلاش کند تا در داخل کشور به جای ایجاد تنش برای مردم کار کند. کسی که به عنوان کاندیدای نهایی معرفی می‌شود باید آرای عمومی را داشته باشد، قدرت جذب آرا را داشته باشد و در واقع به نظر ما مکانیزم مناسب برای این امر در کنار حفظ ارزش‌ها، توجه به آرای عمومی است.

ve1.jpgاولویت ها: یکی از مهمترین کارهای دولت آینده باید مبارزه با فساد باشد زیرا با وجود فساد کارها پیش نرفته و فساد برای کشور حکم عفونت برای بدن را دارد که فرد را از پای در می آورد؛ بنابراین فردی که در راس امور کشور قرار می گیرد باید بی‌قانونی‌ها و مسائل جامعه مطلع بوده و مهمتر از همه اینکه جرات برخورد با آنها نیز داشته باشد. دولتی که تشکیل خواهیم داد سر خود عمل نمی‌کند و بر اساس قوانین مجلس حرکت خواهد کرد و مسائل اقتصادی کشور نیز بر گرفته از قوانین مجلس، چشم‌انداز 20 ساله و برنامه‌های کلی نظام خواهد بود.

حجاب:  برای من مفهوم حجاب همانی است که در کتاب مرحوم مطهری مطرح شده و در آن آمده است که چادر حجاب برتر است ولی فردی که چادر ندارد بی‌حجاب نیست.

هاشمی رفسنجانی: ما قوه قضاییه نیستم و در مورد افراد قضاوت کنیم همچنین جزو سیستم اطلاعاتی نیستم که بدانیم هر فردی چه کاری انجام داده است.

فتنه88: به عقیده من در مورد فتنه سال 88 هر کسی که مطابق دیدگاه‌های مقام معظم رهبری که در 29 خرداد همان سال در نماز جمعه فرمودند عمل کرد یعنی با فتنه مبارزه کرده و موضع درستی در این رابطه گرفته است در غیر این صورت نسبت به این مساله کوتاهی کرده است. همچنین سیاست‌های مقام معظم رهبری نسبت به هاشمی، حفظ احترام و موقعیت او به عنوان رییس تشخیص مصلحت نظام است.

نقاط قوت دولت: دولت نهم و دهم بسیار پرکار بودند و نظیر چنین پرکاری در دولت‌های قبلی نداشتیم و همان‌طور که قبلا گفته‌ام نکات مثبت این دولت باید ادامه یابد.

هدفمندی یارانه ها: در رابطه با بحث یارانه در قانون اساسی باید برنامه چهارم و پنجم اجرایی می‌شد من نیز معتقدم پرداخت یارانه‌ها مطابق قانون باید ادامه یابد و 30 درصد یارانه‌ای که باید به بخش صنایع تعلق می‌گرفت و نگرفت نیز پرداخت شود.

قانونمداری: دولت نباید سر خود و بدون در نظر گرفتن قوانین مجلس کاری را انجام دهد که بعدا خود باز بماند و نتواند کاری انجام دهد این اختلال در بودجه به دلیل نا هماهنگی با مجلس است.

سیاست خارجی:  اگر روابط خارجیمان اصلاح شود تمام امور کشور از جمله اقتصاد رو به بهبودی می‌رود. در شرایط موجود نیز می‌توان با تدبیر روابط جمهوری اسلامی ایران را با دیگر کشورها به درجات بهتری ارتقا داد و همین امر باعث بهبود شرایط اقتصادی کشور خواهد شد.

حماسه سیاسی و اقتصادی: برای تحقق این موضوع، گام اول برگزاری یک انتخابات پرشور برای تحقق حماسه  سیاسی است.

حضور اصلاح طلبان در انتخابات: اصلاح‌طلبانی که مورد تایید شورای نگهبان قرار بگیرند می‌توانند در این عرصه حضور پیدا کنند.

پرونده هسته ای: رونده هسته‌یی ایران از زمان دولت آقای خاتمی آغاز و تاکنون ادامه پیدا کرده و با هدایت مقام معظم رهبری کار به نقاط بسیار مهم و حساس رسیده است و ثبات در مواضع یک اصل مهم در رابطه با مساله هسته‌یی است و من در واقع شهادت می‌دهم، پیشرفت‌های حاصل شده در این زمینه بیش از هر چیزی مدیون رهنمودها و ایستادگی شخص مقام معظم رهبری بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی است و همه نظام از جمله دولت آینده از این سیاست‌ها تبعیت می‌کنند و در واقع مسیر افتخارآمیزی که توسط رهبری در این زمینه ترسیم شده است، ادامه پیدا می‌کند؛  امروز مواضع جمهوري اسلامي اصولي و منطقي است و در اجلاس كارشناسي نيز همين مواضع بيان شد. اين مذاكرات تا حصول نتيجه مثبت و سازنده ادامه خواهد يافت و جمهوري اسلامي ايران بايد حق استفاده صلح‌آميز از انرژي هسته‌ايي را داشته باشد و اين حق از سوي مذاكره‌كنندگان گروه 1+5 بايد به رسميت شناخته شود.

 

بداخلاقی های سیاسی: بداخلاقی‌های سیاسی در هر زمانی بوده در حالی که ما معتقدیم سیاست ما عین دیانت ماست و دیانت ما عین سیاست ماست. بداخلاقی سیاسی بیانگر عدم بلوغ سیاسی است.

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...