نسخه چاپی

نقش اسرائیل در كاربرد تسلیحات شیمیایی در سوریه

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از یك مقام پیشین آمریكایی نوشت: ممكن است پشت پرده استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه، اسرائیل باشد.این روزنامه به نقل از سرهنگ لارنس ویلكرسون رئیس دفتر كالین‌پاول وزیر خارجه اسبق آمریكا نوشت: استفاده از تسلیحات شیمیایی در سوریه ممكن است عملیات نظامی مخفیانه از سوی اسرائیل به منظور گرفتار كردن «بشار اسد» رئیس جمهور سوریه باشد.

روزنامه صهيونيستي جروزالم پست به نقل از يک مقام پيشين آمريکايي نوشت: ممکن است پشت پرده استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه، اسرائيل باشد.اين روزنامه به نقل از سرهنگ لارنس ويلکرسون رئيس دفتر کالين‌پاول وزير خارجه اسبق آمريکا نوشت: استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه ممکن است عمليات نظامي مخفيانه از سوي اسرائيل به منظور گرفتار کردن «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه باشد.

اين روزنامه افزود: سرهنگ بازنشسته «لارنس ويلکرسون» در مصاحبه با شبکه تلويزيوني «کارنت تي‌وي /Current TV» آمريکا اظهار داشت؛ استفاده از تسليحات شيميايي در سوريه ممکن است «عمليات پرچم دروغين» از سوي اسرائيل با هدف گرفتار کردن «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه باشد.

عمليات پرچم دروغين به شيوه‌هاي عمليات و اقدامات نظامي، سياسي و رواني گفته مي‌شود که توسط ارتش‌هاي سري، دستگاه‌هاي امنيتي و اطلاعاتي در دوره جنگ سرد براي بدنام کردن رقباي سياسي صورت مي‌گيرد.

اين گزارش افزود: ويلکرسون با انتقاد شديد از «بنيامين نتانياهو» نخست وزير اسرائيل اظهار داشت، در حال حاضر رژيمي نالايق به لحاظ ژئوپلتيکي و ژئواستراتژيکي در تل‌آويو حاکم است و نخست‌وزير از دخالت اوضاع امنيتي کنوني در تل‌آويو آگاه نيست.

نماينده سازمان ملل گفته سوءظني قوي و آشکار وجود دارد که مخالفان دولت اسد از گاز اعصاب سارين عليه جبهه روبرو استفاده کرده‌اند. به گفته وي در اين زمينه با شاهداني که در منطقه حضور داشته‌اند گفت‌وگو شده است.

در همين حال عضو کميسيون تحقيق سازمان ملل درباره جنايات جنگي در سوريه اعلام کرده که شواهدي در دست است که نشان مي‌دهد مخالفان سوري از گاز اعصاب سارين عليه جبهه مقابل استفاده کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاري رويترز؛ کارلادل پونته در گفت‌وگو با شبکه ايتاليايي سوييسي RSI ضمن اعلام اين خبر گفته اطلاعاتي از شاهدان و آوارگان سوري جمع‌آوري شده که تأييد مي‌کند مخالفان دولت اسد از گاز سمي سارين استفاده کرده‌اند.

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...