نسخه چاپی

تظاهرات ۲۰۰ هزار نفری مردم پرتغال علیه دولت


بیش از ۲۰۰ هزار نفر از مردم پرتغال در اعتراض به سیاست های ریاضتی و شرایط بد اقتصادی خود در پایتخت پرتغال تظاهرات کردند.

به گزارش فارس به نقل از شبکه یورونیوز، ۲۰۰ هزار نفر از مردم پرتغال با لباس‌های محلی در خیابان‌های "لیسبون" پایتخت پرتغال در اعتراض به سیاست‌های ریاضت اقتصادی تظاهرات برپا کردند.

بر اساس این گزارش شهروندان یکهزار و ۵۰۰ بخش و روستا با پوشیدن لباس‌های محلی و اجرای موسیقی علیه اصلاحات اقتصادی دولت تظاهرات برپا کردند.

شبکه یورونیوز گزارش داد که معترضان پرتغال از اصلاحات اقتصادی دولت که توسط اتحادیه اروپا، صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی بعنوان بخشی از بسته کمک‌های مالی تقاضا شده است، ناراضی هستند و معتقدند که این اصلاحات به هویت محلی آنها آسیب می‌زند.

"فرانسیسکو لوئزا" یکی از رهبران ائتلاف چپ سیاسی و یکی از برگزارکنندگان این تظاهرات در خصوص این راهپیمایی بزرگ گفت: امروز نخست وزیر ،یک شکست را در اینجا متحمل شده است زیرا همه کسانی که به اینجا آمده‌اند خواهان اقتدار، دموکراسی و مسئولیت پذیری حاکمان هستند.

وی ادامه داد: معترضان می‌خواهند آنهایی که نمایندگان منتخب مردم، مشکلات کشور را رفع کرده و مسئولیت پذیر باشند و آنهایی که انتخاب شده‌اند باید به مردم پاسخگو باشند.

در بخش‌های دیگر لیسبون نیز صد‌ها تن از دانشجویان در اعتراض به معضل بیکاری و فقدان امنیت شغلی تظاهرات کرده و شعار سردادند.

اعتراضات در پرتغال با دیگر تظاهرات ضدسرمایه‌داری در دیگر نقاط اروپا مصادف شده است.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...