نسخه چاپی

رهبر انقلاب در دیدار با هاشمی به او چه می گوید؟

كاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تا روز شنبه فرصت دارند تا به شك و شبهه‌‌های موجود درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری پایان دهند.نكته مهم در این میان، ادعای برخی ‌كاندیداها، مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب و گفت‌وگو درباره كاندیداتوری خود با ایشان است.

کاندیداهای احتمالی ریاست جمهوری تا روز شنبه فرصت دارند تا به شک و شبهه‌‌های موجود درباره حضور خود در انتخابات ریاست جمهوری پایان دهند، چرا که با پایان ‌نام‌‌نویسی کاندیداها در وزارت کشور، انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری وارد جدی‌ترین مراحل خود یعنی بررسی صلاحیت‌‌ها و برنامه‌ریزی برای تبلیغات انتخاباتی خواهد شد.

اما نکته مهم در این میان، ادعای برخی ‌کاندیداها، مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب و گفت‌وگو درباره کاندیداتوری خود، با ایشان است. در روز‌‌های اخیر، دو رویکرد درباره دیدارهای برخی از کاندیداها، مبنی بر دیدار با رهبر انقلاب و گفت‌وگو با ایشان در مورد کاندیداتوری خود وجود دارد؛



رویکرد نخست، این گونه است که برخی ‌کاندیداها در دیدار با رهبر انقلاب، تصمیم خود برای کاندیداتوری را با ایشان در میان می‌گذارند و به قصد کسب فیض و استفاده از نصایح ایشان، فعالیت‌‌های انتخاباتی خود را آغاز می‌کنند؛ البته چنین رویکردی از گذشته تا کنون بوده و افرادی که قصد انجام کار مهمی را دارند، در گفت‌وگو با رهبر انقلاب، علما، مراجع، انسان‌‌های صالح و ... تصمیمشان را در میان می‌گذارند و از این افراد التماس دعا و راهنمایی و رهنمود کلی دارند. چنین افرادی نیز عموما رهنمود‌‌های کلی و عمومی می‌دهند و از امر و نهی برای ورود کاندیداها خودداری می‌کنند.



رویکرد دوم که اتفاقا نقد اساسی به آن وارد است، ادعای برخی از کاندیداها برای دیدار با رهبر انقلاب و منوط و مشروط کردن کاندیداتوری خویش به نتیجه دیدار خود با ایشان است. این کاندیداهای احتمالی در گفته‌‌های خود این گونه به افکار عمومی القا می‌کنند که اگر پس از دیدار آنان با رهبری، ‌اعلام کاندیداتوری کردند، پس رهبر انقلاب با حضورشان در انتخابات موافقت کرده ‌و در صورتی هم که اعلام کاندیداتوری نکردند، به دلیل مخالفت رهبر انقلاب با حضور آنان در انتخابات بوده است.



این در حالی است که برخی از کاندیداهای احتمالی که تمایل دارند در انتخابات شرکت کرده و ردای ریاست جمهوری را بر قامت خود ببینند، به دلایلی همچون رسیدن به این ارزیابی که مردم به آنان اقبال مناسبی ندارند، ‌فراهم نبودن شرایط جامعه و کشور برای ریاست جمهوری احتمالی آنان، ملاحظات شخصی و ... خود را کاندیدای انتخابات نکرده و رندانه این ‌حضور نیافتن خود را به مخالفت رهبر انقلاب با حضور آنان در انتخابات تفسیر کنند.



اما همگان می‌دانند، همان گونه که رهبر انقلاب بارها تصریح کرده‌اند که ‌نام کاندیدای خاصی را به مردم معرفی نکرده و نمی‌کنند و هیچ کس از زبان ایشان نخواهد شنید که به فردی خاصی رأی بدهند یا ندهند، همان گونه هم با نام، مخالف حضور کسی نخواهند شد و همچون همیشه در این زمینه توصیه و راهنمایی عمومی و کلی خواهند داد.طبیعی است که اگر کاندیداهای احتمالی همچون آیت الله هاشمی هم بنا به گفته خود با رهبر انقلاب دیدار کنند، جز رهنمود و توصیه مطلبی نخواهد شنید. رهبر انقلاب اگر چه به عنوان سکاندار نظام اسلامی ملاحظات و نکات بیشماری در مورد افراد و کاندیدای احتمالی دارند، اما مشی و سیره ایشان، همانگونه که خود گفته اند امر و نهی شخص خاص برای انتخاب شدن توسط مردم و یا برای کاندیدا شدن و نشدن نیست.لذا طبیعی است که آقای هاشمی هم حرفی بر خلاف این نخواهد شنید.



بنابراین، چنین کاری از سوی ‌کسانی که ‌با این رویکرد رهبری آشنا هستند، ‌جفا و ظلم ‌آشکار‌ به رهبری است و به همان اندازه این کار ‌‌آنان که ‌خود یا کاندیدای مورد نظرشان را کاندیدای رهبری می‌دانند، مطرود و مورد نکوهش است، افرادی هم که ‌حضور نیافتن خود را به مخالفت رهبری با حضور آنان تعبیر می‌کنند، نیز ‌نکوهیده و مورد سرزنش است.

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...