نسخه چاپی

انهدام 5 باند اعزام جنگجو به سوریه

وزیر كشور تونس با اشاره به اینكه تروریست‌های تحت تعقیب در تونس از مالی آمده‌اند، از انهدام پنج باند اعزام هزاران جنگجوی تونسی به سوریه خبر داد.

به گزارش نما، فارس به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی نوشت: «لطفی بن جدو» وزیر کشور تونس در برابر مجلس موسسان تونس اعلام کرد: پنج باند ویژه اعزام جنگجویان تونس به سوریه را متلاشی کردیم که شامل دو باند در استان بنزرت در شمال شرق، دو باند در شهر تونس، پایتخت (شمال شرق) و یک باند در جنوب تونس است.

وزیر کشور تونس گفت: با انهدام این باندها مانع سفر بیش از هزار تونسی به سوریه شده‌ایم.

دولت تونس درباره هویت این باندهای اعزام تروریست به سوریه چیزی را فاش نمی‌کند اما رسانه‌های محلی تونس تاکید کرده‌اند که دولت قطر این جنگجویان تونسی را به سوریه می‌فرستد.

روزنامه الشروق تونس در 15 مارس گذشته اعلام کرد که باندهای اعزام جنگجو به سوریه برخی نهادهای حقوقی و خیریه هستند که برای هر جوان تونسی از دولت قطر مبلغی بالغ بر 3000 هزار دلار دریافت می‌کند.

ابوزید التونسی، یکی از جهادی‌های تونسی در سوریه به تلویزیون خصوصی این کشور گفت که حدود سه هزار تونسی علیه نیروهای دولتی در سوریه می‌جنگند.

تروریست‌های تحت تعقیب در تونس از مالی آمده‌اند

وزیر کشور تونس در بخش دیگری از سخنانش درباره عملیات کنونی ارتش تونس در غرب کشور نزدیک مرز الجزایر به منظور پاکسازی این منطقه از عناصر مسلح، ضمن خودداری از ارائه جزئیات بیشتری، گفت این جهادیون از مالی آمده‌اند.

ارتش تونس حدود 20 تروریست را در کوه‌های الشعانبی محاصره کرده که نیمی از آنها تونسی و نیم دیگر نیز تبعه الجزایر هستند و حدود 10 شبه نظامی دیگر را نیز در کوه الکاف، در شمال غربی این کشور تحت تعقیب قرار داده است.

وزارت دفاع تونس اعلام کرده است که در عملیات ارتش در غرب کشور تا کنون هیچ شبه نظامی در کوه‌های الشعانبی یا الکاف بازداشت یا کشته نشده‌اند اما طی چند ماه اخیر 37 تروریست را دستگیر کرده است.

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...