نسخه چاپی

افزایش كمك آمریكا به شورشیان سوری

ایالات متحده آمریكا حجم كمك‌های غیرنظامی خود به اپوزیسیون سوریه را به میزان یكصد میلیون دلار افزایش داده است.

سایت دویچه وله(DW) نوشت: « پاتریک ونترل، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، روز چهارشنبه (۸ مه / ۱۸ اردیبهشت) اعلام کرد که ایالات متحده حجم کمک‌های بشردوستانه خود به اپوزیسیون سوریه را به میزان یکصد میلیون دلار (معادل ۷۶ میلیون یورو) افزایش خواهد داد. به این ترتیب کل میزان کمک‌های آمریکا به اپوزیسیون سوریه در این عرصه بر ۵۱۰ میلیون دلار بالغ خواهد شد.»



بنابر این گزارش، ونترل گفت: «هدف آمریکا دستیابی به راه‌حلی سیاسی برای رفع بحران سوریه است. سوای پشتیبانی از اپوزیسیون سوریه باید تمامی تلاش‌ها صورت گیرند تا طرفین درگیری به پای میز مذاکره کشانده شده و انتقال قدرت در این کشور به ‌شکلی مسالمت‌آمیز انجام پذیرد.»



سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در پاسخ به این پرسش که آیا واشنگتن دیگر خواستار کناره‌گیری بشار اسد نیست، گفت: «موضع ایالات متحده تغییر نیافته است. اسد باید برود؛ هر چه زودتر بهتر.»



از سوی دیگر، سازمان بین‌المللی پزشکان بدون مرز روز چهارشنبه (۸ مه) گزارش داد که وضعیت مردم سوریه روز به روز وخیم‌تر می‌شود و در حال حاضر بیش از هشت میلیون شهروند این کشور به کمک‌های بشردوستانه نیاز دارند.



طبق اطلاعات این سازمان حدود ۸ / ۶ میلیون نفر در خود سوریه نیازمند کمک هستند و نظام بهداشتی و درمانی در این کشور از هم پاشیده است.



شمار کسانی که از سوریه گریخته و به کشورهای همسایه پناه برده‌اند نیز بر حدود ۴ / ۱ میلیون نفر بالغ می‌شود و کمک‌هایی که در اردوگاه‌های آوارگان عرضه می‌شود، توان پاسخگویی به موج شدید آوارگان را ندارد.



سازمان پزشکان بدون مرز برای کمک به مردم سوریه در حال حاضر چهار درمانگاه در این کشور به راه اندازی کرده و همچنین می‌کوشد که با تکیه بر واحدهای پزشکی سیار که در پیرامون این درمانگاه‌ها در حرکت‌اند، نیازهای موجود را برطرف سازد

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...