نسخه چاپی

ماجرای 7 تا 9 میلیون رای محسن رضایی در انتخابات 88

كاندیدای احتمالی ریاست جمهوری‌ در پاسخ به سئوالی كه چرا فتنه سال 88 را محكوم نكردید‌، گفت: در اوایل سال 89 خدمت مقام معظم رهبری رفتم و موضع خود را خدمت ایشان اعلام كردم و معظم‌له آن را تایید فرمودند.

محسن رضایی چهارشنبه‌ شب در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان اظهار داشت: رکود، گرانی و تورم یک نوع بیماری است که خطوط قرمزهای اقتصاد را تشکیل می‌دهند.



وی خاطرنشان کرد: فرهنگ اقتصاد غلط در قالب زندگی مصرفی، اسراف، کار غیرمولد و تمرکز اقتصاد در مرکز کشور، از جمله مواردی بوده که پیشرفت را در کشور کند کرده است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با احترام به تمام ائتلاف‌ها، اما به ائتلاف یک به علاوه 77 میلیونی ملت ایران وابسته هستم.



رضایی با اشاره به شکاف بین دانشگاه، کشاورزی، صنعت، تجارت و زندگی مردم گفت: به موازات هر وزارتخانه باید اتاق فکر تشکیل داد و به سوی نقد حرکت کرد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان داشت: برای ایجاد اشتغال باید خدمت سربازی را از حالت اجباری به یک سربازی حرفه‌ای تبدیل کرد.



وی با اشاره به اینکه در سال 88 شاهد دو نوع اعتراض خیابانی و قانونی بوده‌ایم، افزود: معتقد به اعتراض قانونی بوده و در این راستا این مورد را به شورای نگهبان منتقل کردم.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: پرونده جریان فتنه سال 88 را بوش از 10 سال قبل روی میز خود داشته و نقشه اجرای آن را می‌کشیده است.



رضایی اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که به توسعه عمرانی کمک می‌کند بزرگ کردن طبقه متوسط و ایالتی کردن اقتصاد است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن انتقاد از سیاسی کردن حوزه‌هایی مانند وزارت علوم، آموزش و پرورش، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: باید در تمام حوزه‌ها مبانی اخلاقی و دینی سرلوحه برنامه‌ها قرار گیرد.



وی تصریح کرد: علت حضورم در مجمع تشخیص مصلحت نظام شخص هاشمی نبوده، بلکه به توصیه امام راحل پای در این عرصه گذاشته‌ام و در این مورد از نفی دیگران برای اثبات خود استفاده نمی‌کنم.

رضایی در پاسخ به سئوالی که چرا فتنه سال 88 را محکوم نکرده‌ است، بیان داشت: در اوایل سال 89 خدمت مقام معظم رهبری رفتم و موضع خود را خدمت ایشان اعلام کردم و معظم‌له آن را تایید فرمودند.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد روابط بین‌الملل و مذاکره با پنج به علاوه یک که مقام معظم رهبری آن را تایید فرموده‌اند، گفت: مذاکره با آمریکا در قالب نشست پنج به علاوه یک که مورد تایید مقام معظم رهبری باشد را بهترین گزینه می‌دانم.



وی اظهار داشت: پذیرش قطعنامه 598 که از سوی امام راحل تبدیل به یک شاهکار بزرگ سیاسی و خنثی شدن جام زهر شد.

رضایی در مورد نامه به آیت‌الله جنتی مبنی بر اینکه در انتخابات دور گذشته هفت تا 9 میلیون رای آورده‌ام، افزود: هیچ‌گاه عنوان این تعداد رقم را نکرده‌ام و اگر مستنداتی است، آن را ارائه کنید.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در مورد مطرح کردن استفاده از عکس خانمی در انتخابات گذشته گفت: استفاده ابزاری از عکس این خانم صدمه بزرگی به نماد، غیرت و شرف انسان می‌زند.

وی اضافه کرد: در وصیت‌نامه حضرت امام آمده است که نهادهای نظامی نباید ابزار دست جریان‌های سیاسی قرار گیرند و در این راستا در چارچوب قانون وارد عرصه سیاسی شده‌ام.

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...