نسخه چاپی

دیدار باقر لاریجانی با هاشمی

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تقدیر از مدیران و خادمان بنیاد امور بیماری‌های خاص كه راه و روش كمك به همنوعان خود را انتخاب كرده‌اند، اساس فعالیت‌های آنها را همت والای انسان‌های خیر دانست.

به گزارش نما به نقل از فارس، هیئت امنا، مدیران، کارکنان و خیرین بنیاد امور بیماری‌های خاص عصر دیروز چهارشنبه با آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی دیدار کردند. در این دیدار رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، اساس فعالیت‌های بنیاد امور بیماری‌های خاص که 17 سال از تأسیس آن می‌گذرد را وظیفه و همت والای انسان‌های خیر دانست.

او فعالیت‌های مسئولان و خادمان این بنیاد را به جهت انتخاب راه و روش کمک به همنوعان به خصوص بیماران هموفیلی و تالاسمی و سرطانی و سایر مبتلایان به امراض خاص و پرهزینه که از نیازمندترین قشر جامعه‌اند، قابل تقدیر دانست.

هاشمی رفسنجانی با اشاره به تأکیدات قرآن کریم در مورد اهمیت انفاق و رسیدگی به نیازمندان، حوزه فعالیت بنیاد امور بیماری‌های خاص را میدانی بسیار روشن و مشعشع انسانی و اسلامی دانست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دوران ریاستش در مجلس شورای اسلامی، گفت: از دوره‌ای که در مجلس بودم به دلیل مراجعات بیماران خاص ضرورت تشکیل بنیادی برای تحت پوشش قرار دادن این قشر جامعه ایجاد شد.

وی دستاوردهای چشمگیر این بنیاد در راستای حمایت از بیماران خاص موثر دانست و افزود: این توفیقی است که خدا نصیب شما کرده است و مهمترین عامل توسعه امروزی آن کمک‌های مردمی و خیرین می‌باشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تاکید بر ضرورت تامین اجتماعی کامل و جامع برای درمان بیماری‌های صعب‌العلاج و پرهزینه، به تقدیم لایحه‌ای جامع و کامل در دوران مسئولیت خود با درنظر گرفتن منابع مالی آن به مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: در صورتی که موضوع جدی گرفته می‌شد ما امروز شاهد مشکلات کمتری برای درمان بیماری‌های خاص بودیم و بخشی از نیازهای اساسی و فوری بیماران با آن لایحه حل می‌گردید.

هاشمی رفسنجانی بااشاره به منابع و ثروت‌های عظیم موجود در کشور گفت: ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای برون رفت از مشکلات کنونی وجود دارد.

وی تاسیس مراکز خدمات‌رسانی و بیمارستانی مختص بیماران خاص در کشور را بسیار مهم عنوان کرد.

عضو مجلس خبرگان، همچنین کمک‌های دولتی در خصوص رفع و کاهش مشکلات بیماران خاص را مهم ارزیابی کرد و گفت: یکی از مهمترین اقدامات می‌تواند افزایش هدیه ایثار متناسب با تورم به اهداءکنندگان کلیه باشد تا نیازمندان بتوانند از خدمات پیوند کلیه در کشور با دغدغه کمتری استفاده کنند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین توجه بیشتر به درمان بیماران سرطانی را خواستار شد و گفت: سرطان اکنون بلای بزرگی در جهان شده است و آمار روبه تزاید این بیماری در ایران نشان می‌دهد که کشور ما نیز از این مشکل بی‌نصیب نبوده است.

وی تصریح کرد: اقدامات پیشگیرانه در این خصوص می‌تواند از سرعت رشد آن جلوگیری کند و باید در این خصوص از تجارب جهانی نیز استفاده مناسب شود.

در ابتدای این دیدار دبیر کل بنیاد بیماری‌های خاص گزارشی را از اهداف شکل‌گیری و همچنین فعالیت‌های این بنیاد در 17 سال اخیر ازجمله افزایش مراکز درمانی از 181 مرکز به بیش از 1000 مرکز، داشتن 500 مرکز دیالیزی و 250 مرکز پیوند کلیه ارائه داد.

دکتر محمدباقر لاریجانی، افزود: بنیاد بیماری‌های خاص طی این مدت حدود 2100 دستگاه دیالیز، بیش از 3000 تخت بیمارستانی و حدود 10000 دستگاه تجهیزات به این واحدها اهداء کرده است.

وی تصریح کرد: با اشاره به تهیه بروشور آموزشی و ایجاد وب‌سایت و پایگاه اینترنتی و انتشار فصل‌نامه‌های مرتبط برای هدایت و راهنمایی بیماران و خانواده‌هایشان، کمک بیش از 100 میلیارد ریال در قالب هدیه ایثار، پوشش 26000 بیمار پیوند کلیوی با هزینه‌ای بالغ بر 250 میلیارد ریال و کمک به تدوین قانون اهدای عضو را ازجمله اقدامات این بنیاد نام برد.

دبیرکل بنیاد بیماری‌های خاص با برشمردن سایر خدمات و فعالیت‌های این بنیاد با محوریت عدالت‌مداری در حوزه سلامت، تاسیس مرکز ملی سرطان، ایجاد اقامتگاه برای بیماران و تامین دارو و تجهیزات لازم برای بیماران خاص ازجمله کلیوی- دیابتی، سرطانی و سایر موارد گفت: این اقدامات بدون کمک‌های مردمی و حضور و مشارکت خیرین امکان‌پذیر نبود.

در پایان این دیدار پس از تقدیم لوح قدردانی از منتخبین و خیرین از سوی هاشمی رفسنجانی، نامه‌ای به نمایندگی از جامعه بیماران خاص کشور قرائت شد.

۱۳۹۲/۲/۱۹

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...