نسخه چاپی

تحریم‌های جدید آمریكا علیه ایران

تحریم های جدید وضع شده از سوی وزارت خارجه و وزارت خزانه داری آمریكا علیه ایران، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران را به خود اختصاص می دهد.

به گزارش نما به نقل از تابناک، بخشی از اخبار امروز مطبوعات جهان درباره ایران، به تحریم هایی جدیدی اختصاص دارد که از سوی آمریکا علیه ایران وضع شده است. در این رابطه، خبرگزاری کویت از تحریم چند شخص و شرکت جدید ایرانی از سوی دولت آمریکا به اتهام «مشارکت در فعالیت های هسته ای ایران» خبر داده است. وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای مدعی شده دلیل وضع این تحریم ها این بوده که افراد و شرکت های مذکور، برای دولت ایران کالاها، فناوری و خدماتی را فراهم می کرده اند که توانایی این کشور برای حرکت به سمت دستیابی به سلاح هسته ای را افزایش می دهد. این تحریم های جدید، چهار شرکت و یک شخص حقیقی ایرانی را هدف قرار داده است.

در همین حال، خبرگزاری فرانسه نیز از وضع تحریم های دیگری از سوی وزارت خزانه داری آمریکا علیه بانک ایران و ونزوئلا خبر داده است. این وزارتخانه در بیانیه خود اعلام کرده از این بانک به منظور دور زدن محدودیت های اعمال شده بر دیگر موسسات ایرانی استفاده شده است. این بیانیه همچنین مدعی است بانک ایران و ونزوئلا به وزارت دفاع ایران خدمات ارائه می داده و همچنین به نیابت از بانک توسعه صادرات ایران فعالیت می کرده و این دو نهاد، هم اکنون از سوی ایالات متحده تحت تحریم هستند.

در این چارچوب، یکی از فعالیت های بانک ایران و ونزوئلا انجام تبادلات مالی به نیابت از بانک توسعه صادارت با یک بانک چینی بوده این بانک نیز خود به سبب ارتباط با ایران، در لیست سیاه ایالات متحده قرار دارد. به عقیده آمریکا، با وجود نام این بانک، هیچ شواهدی وجود ندارد که کشور ونزوئلا ارتباطی با این بانک داشته باشد.

۱۳۹۲/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...