نسخه چاپی

ابراز نگرانی سازمان ملل درباره ادامه خشونت‌ در پاكستان

عکس خبري -ابراز نگراني سازمان ملل درباره ادامه خشونت‌ در پاکستان

دبیر كل سازمان ملل در آستانه برگزاری انتخابات پارلمانی در پاكستان، درباره خشونت‌های اخیر در این كشور ابراز نگرانی كرده است.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، مارتين نسيرکي، سخنگوي سازمان ملل، روز پنج‌شنبه (۹ مي، ۱۹ ارديبهشت) در بيانيه‌اي اعلام کرد، «موج خشونت و حملات در پاکستان که سياست‌مداران، تجمعات سياسي و دفاتر انتخاباتي را در آستانه انتخابات، هدف قرار داده است»، نگراني بان کي‌مون را برانگيخته است.

بر اساس اين بيانيه، دبير کل سازمان ملل در همين حال به تلاش‌ مقامات پاکستان در حفظ جان رهبران احزاب، مقامات انتخاباتي و نيز راي‌دهندگان در روز برگزاري انتخابات، اذعان دارد.

سخنگوي دبير کل سازمان ملل در اين بيانيه تصريح کرد: «وي (بان کي‌مون) تلاش‌هاي دولت پاکستان را در تضمين امنيت و حفاظت از نامزدها، کارکنان حزبي، مقامات انتخاباتي، ناظران و راي‌دهندگان در روز انتخابات، تصديق مي‌کند.»

اين بيانيه در حالي صادر شد که پاکستان براي برگزاري انتخابات «مجلس ملي» در روز يک‌شنبه (۱۱ مي، ۲۱ ارديبهشت) آماده مي‌شود. مجلس ملي پاکستان ۳۴۲ عضو دارد که ۲۷۲ نماينده آن با آراي عمومي انتخاب مي‌شوند.

آخرين انتخابات مجلس ملي پاکستان، فوريه ۲۰۰۸ ميلادي برگزار شد.

انتخابات مجالس ايالتي پاکستان نيز روز يک‌شنبه (۱۱ مي) برگزار مي‌شود تا در آن نمايندگان ۵۷۷ کرسي اين مجالس انتخاب شوند.

اين درحالي است که آمار تلفات حملات و خشونت‌هاي اخير پاکستان از آغاز آوريل ۲۰۱۳، در آستانه برگزاري انتخابات اين کشور، از مرز ۱۰۰ کشته گذشته است.

به گفته پليس، در تازه‌ترين حملات مرتبط با انتخابات آتي پاکستان، سه بمب‌گذاري، روز سه‌شنبه (۷ مي، ۱۷ ارديبهشت)، شمال غرب پاکستان را لرزاند.

در يکي از اين حملات، ظاهر شاه، رهبر محلي «حزب خلق پاکستان» در اثر انفجار بمب در مسير حرکت وي در ايالت خيبر پختونخوا، کشته شد. طالبان مسئوليت اين حمله را به عهده گرفته است.

گروه شبه‌نظامي طالبان همچنين با صدور بيانيه بر بمب‌گذاري و اجراي حملات در بخش‌هاي مختلف پاکستان براي تضعيف روند انتخابات، تاکيد کردند.

۱۳۹۲/۲/۲۰

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...