نسخه چاپی

واكنش كیهان به اظهارات جدید خاتمی

رئیس‌شورای مركزی مجمع روحانیون می‌گوید ما به جمهوری اسلامی معتقدیم ولی می‌گوییم اشكالات آن مرتفع شود.


به گزارش نما، سایت شخصی سیدمحمد خاتمی نوشت: وی روز پنج‌شنبه در ملاقات با «جمعی از دانشجویان» گفته است: ما دارای جمهوری اسلامی هستیم که برآمده از انقلاب است. ما و همه افراد در جمهوری اسلامی زندگی می‌کنیم و به قانون پایبندیم. من و شما به جمهوری اسلامی معتقدیم ولی می‌گوییم اشکالات آن مرتفع شود. بدترین وضعیت این است که جامعه یک طرف قرار بگیرد و آن چه به نام جمهوری اسلامی است، با نهادهایش در طرف دیگر قرار بگیرد.

خاتمی افزوده است: امام فرمودند نگذارید انقلاب به دست نااهلان بیفتد. خوب طرف دیگر می‌گوید نااهلان کسانی هستند که آن‌ها را از حکومت بیرون کرده‌ایم و شما نااهلان را گروه دیگری می‌دانید. چطور باید این مساله را حل کرد؟ ما همه جمهوری اسلامی را قبول داریم و اگر بخواهد به هم بخورد وضعیت بسیار ناگواری پیش می‌آید.

او همچنین با رد نامزدی خود گفته است: شما به کسی می‌گویید بیاید، اما وقتی که به او اجازه داده نمی‌شود در یک جمع چندصد نفری آزادانه شرکت کند و حرف بزند و حتی یک انجمن اسلامی وقتی می‌خواهد مراسم 16آذر را برگزار کند، شرط این است که آن فرد را دعوت نکنید و حتی کسانی که تمایل به او دارند نیز ممنوع هستند. آیا تصور می‌کنید ولو مردم بخواهند، به سادگی راه را برای او برای گرفتن مسئولیت باز می‌گذارند؟

خاتمی در ادامه ضمن دفاع از نامزدی‌ هاشمی گفته است: جناب هاشمی اعلام کردند که آماده‌اند بیایند در صورتی که مخالفت رهبری نباشد. امیدوارم این تصمیم عملی شود. جایگاه جناب آقای هاشمی معلوم است. واقعا هم در این سال‌ها مظلوم واقع شده‌اند و ایشان قادر است که به سوی توسعه همه‌جانبه و رفع مشکلات کشور حرکت کنند و ان‌شاءالله فضای سیاسی و فرهنگی هم بازتر خواهد شد و با هماهنگی با بالا می‌توانند خطرات را کمتر کنند.

او همچنین دیروز در حاشیه مراسم ختم پدرهمسر کمال خرازی ابراز امیدواری کرد که هاشمی رفسنجانی به تصمیم نهایی برسد و در نهایت کاندیدای انتخابات ریاست‌جمهوری شود.

وی گفت: البته بنده همه را خوب می‌دانم اما در شرایط فعلی فکر می‌کنم بهترین گزینه آقای هاشمی است.

کیهان در واکنش به این سخنان نوشته است، اظهارات خاتمی درباره اعتقاد به جمهوری اسلامی و ادعای اینکه «ما همه جمهوری اسلامی را قبول داریم» در تناقض با عملکرد سازمان فتنه سال 88 که خاتمی جزو دست‌اندرکاران آن بود قرار دارد. یکی از ده‌ها نشانه این تناقض، ایجاد فضای قانون‌شکنی و آشوب‌خیابانی که ضمن آن مدعیان جنبش سبز شعار نه شرقی نه غربی جمهوری ایرانی داده و روی شعار جمهوری اسلامی خط کشیدند. وابستگان به گروهک‌ها همچنین در آن 8ماهه آشوبگری به ساحت ولایت‌فقیه و حضرت امام خمینی(ره) و نهایت ساحت مقدس امام حسین علیه‌السلام هتاکی کردند اما خاتمی در حالی که در محافل خصوصی تصریح کرده «من قبول ندارم تقلب شده باشد و 11 میلیون تقلب امکان ندارد» نه تنها حاضر نشد علیه این فتنه‌انگیزی عوامل ضدانقلاب موضع بگیرد و اعلام برائت کند بلکه خود یکی از آتش‌افروزان ماجرا بود.

همچنین لازم به یادآوری است که آقای خاتمی در مراسم 16 آذرسال 1383 به خاطر هو شدن از سوی شبه دانشجویان وابسته به گروهک‌ها تصریح کرده «از اردوگاه اصلاح‌طلبان صدای دشمن به گوش می‌رسد» اما نه تنها هیچ‌چاره‌جویی برای پالایش نفوذی‌های دشمن در اردوگاه اصلاح‌طلبان صورت نگرفت بلکه روابط عمیق‌تر باعث تکوین فتنه سال 88 شد.

۱۳۹۲/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...