نسخه چاپی

70 هزار سیم‌كارت سعودی در ایران!

با توجه به این‌كه سالانه صدها هزار ایرانی به عربستان‌سعودی سفر كرده و سیم‌كارت‌های این كشور را خریداری می‌كنند، لازم است تا در این زمینه اطلاع‌رسانی مطلوب صورت گرفته و صحت و سقم این خبر از ناحیه منابع ایرانی بررسی شود.

به گزارش نما به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني حج، كمتر از يك ماه پيش رسانه‌هاي عربي خبري عجيبي را درباره فعال بودن 70 هزار سيم‌كارت سعودي در ايران منتشر كرد.

اين مطلب را سعود الشمري يكي از نمايندگان عضو مجلس شوراي ملي عربستان اعلام كرده بود؛ وي در جست‌وجوي علت رايگان بودن اين خدمات و هزينه آن در بودجه اين كشور سوال خود را مطرح ساخته بود.

به گفته وي، علت اين اقدام، دلايل امنيتي ‎است تا در صورت ارتكاب جرمي، مشكلي در جمع‌آوري اطلاعات براي نيروهاي امنيتي وجود نداشته باشد. تعداد شماره‌هاي سعودي فعال در مصر بالغ بر يك‌ميليون سيم‌كارت گزارش شده است.

اين خبر البته در رسانه‌هاي ايران بازتاب چنداني پيدا نكرد و تنها در برخي روزنامه‌ها و سايت‌هاي خبري به‌طور محدود منتشر شده و برخي كامنت‌هاي زير اين خبرها در سايت‌هاي مذكور نشان مي‌دهد كه با وجود اين ادعا سيم‌كارت‌هاي سعودي در ايران فاقد آنتن‌دهي است.

با توجه به اين‌كه سالانه صدها هزار ايراني به عربستان‌سعودي سفر كرده و سيم‌كارت‌هاي اين كشور را خريداري مي‌كنند، لازم است تا در اين زمينه اطلاع‌رساني مطلوب صورت گرفته و صحت و سقم اين خبر از ناحيه منابع ايراني بررسي شود.

۱۳۹۲/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...