نسخه چاپی

كاهش چشمگیر فعالیت موساد در ایران

عکس خبري -کاهش چشمگير فعاليت موساد در ايران

سرویس اطلاعات خارجی رژیم صهیونیستی اعلام کرد عملیات های خود در ایران را به شدت کاهش داده است.

به گزارش «ایران هسته ای» هفته نامه تایم در آخرین شماره خود به نقل از مقام های عالی رتبه اسراییلی اعلام کرد که موساد تصمیم گرفته شدت و حجم عملیات های اطلاعاتی خود در ایران را به شدت کاهش بدهد.

تایم روز جمعه 11 فروردین 1391 (30 مارس 2012) در گزارشی به قلم «کارل ویک» نوشت: «موساد بخش قابل توجهی از عملیات خود را در داخل خاک ایران از جمله انجام ترورها، انفجار پایگاه های موشکی و حتی استخدام جاسوس برای فعالیت در جمهوری اسلامی کاهش داده است».

هفته نامه امریکایی تایم ادامه داد: «به گفته این مقامات تصمیم برای کاهش عملیات موساد بنا به دستور بنیامین نتانیاهو نخست وزیر درباره درگیر نشدن در عملیات پرمخاطره در ایران اتخاذ شده است».

یک کارشناس عالی رتبه اطلاعاتی در تهران درباره این گزارش به «ایران هسته ای» گفت: «با توجه به محتوای گزارش، نویسنده آن و منبع انتشار آن (تایم) روشن است که این گزارش عمدا از سوی موساد و دولت اسراییل درز داده شده است».

وی در ادامه علت های این امر را چنین برشمرد:

1- در وهله اول روشن است که موساد متوجه شده هزینه عملیات در ایران بسیار بیشتر از فواید آن است. موساد نتوانسته حتی اندکی در سرعت رشد برنامه های هسته ای و موشکی ایران اخلال کند ولی در عوض خود را در معرض انتقام گیری سخت گیرانه ایران قرار داده است که از توجیه اخلاقی، حقوقی و بین المللی کافی هم برخوردار است.

2- دلیل دوم این است که احتمالا اسراییل از جانب امریکا برای کاهش خطر مواجهه با ایران تحت فشار است چرا که امریکایی ها بر مبنای اطلاعات اخیرا منتشر شده عقیده دارند تشدید تنش با ایران احتمال موفقیت مذاکرات آتی را به شدت کاهش می دهد.

3- سومین دلیل مربوط به کاهش توان عملیاتی موساد به دلیل اقدامات موفق ایران در مهار فعالیت های آن در ترکیه، کردستان عراق و آذربایجان است.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...