نسخه چاپی

حمله شدید بازیكن پرسپولیس به گل محمدی؛ یحیی در رختكن خواب بود!

هافبك تیم فوتبال پرسپولیس گفت سرمربی این تیم قبل از بازی با تراكتورسازی در رختكن خواب بوده است!

مهرزاد معدنچی در مورد علت بازی نکردنش در این فصل و اینکه گفته می‌شود با یحیی‌گل‌محمدی مشکل دارد صحبت‌هایی را مطرح کرد که متن کامل آن را در زیر می‌خوانید:


* چرا پرسپولیس نتوانست فصل را با قهرمانی جام حذفی به پایان برساند؟
- متاسفانه در مهمترین بازی فصل نتوانستیم از سد سپاهان بگذریم و دل هواداران را شاد کنیم.


* چرا؟
- شما ببینید کرانچار چطور با تعویض‌هایش روند بازی را به نفع سپاهان عوض کرد اما ما نتوانستیم از گل‌های خودمان دفاع کنیم. فکر می‌کنم کادر فنی ما از 2، 3 روز قبل از بازی به خاطر استرس و فشار تمرکز نداشت وگرنه برنده فینال جام حذفی ما بودیم.


* خیلی‌ها به تعویض‌های گل‌محمدی در آن بازی ایراد می‌گیرند.
- خودشان که برای این کارشان توجیه دارند و می‌گویند به آنها گفتند مهدوی‌کیا حتما باید بازی کند اما به نظر من خیلی بهتر بود که به جای اینکه آقا مهدی 5 دقیقه بازی کند، جام را بالای سر می‌برد.


* از آن بازی به بعد خیلی به کادر فنی و یحیی گل‌محمدی انتقاد شد و در نهایت هم گل‌محمدی استعفا داد.
- وقتی تیمی نتیجه می‌گیرد همه در آن سهیم هستند و هر وقت هم که ناکامی پیش می‌آید باز هم همه در آن سهم دارند، اما معتقدم در بازی‌های بزرگ فرق بین مربیان بزرگ و کوچک معلوم می‌شود. شاید گل‌محمدی می‌دانست سال آینده جایی در پرسپولیس ندارد و به خاطر همین زودتر استعفا داد تا اخراج نشود.


* و فصل هم با یک شکست تلخ به تراکتورسازی به پایان رسید.
- وقتی به سپاهان باختیم معلوم بود که برای بازی با تراکتور انگیزه‌ای نداریم. هنوز کل تیم در شوک آن بازی هستند اما این دلیل نمی‌شد که با تیم کامل به تبریز نرویم. پرسپولیس تیم و نام بزرگی است که خیلی‌ها این موضوع را نمی‌دانند. دوستان تازه در سال‌های بعد متوجه می‌شوند که کجا بازی کرده‌اند و افسوس می‌خورند که کاش در بازی مقابل تراکتورسازی هم برای پرسپولیس به میدان می‌رفتند.


* یعنی بازیکنی بود که از عمد در بازی با تراکتورسازی غایب باشد؟
- چه بگویم اما بودند نفراتی که برای بازی با تراکتورسازی از عمد سه اخطاره شدند که به تبریز نیایند، تازه طرف در این مورد کلی هم با کادر فنی شوخی می‌کند و عملا می‌گوید از قصد سه کارته شده اما کادر فنی به جای برخورد می‌خندد، البته موضوع دیگری هم بود که باعث شد به تراکتور ببازیم.


* چه مسئله‌ای؟
- دیروز وقتی برای گرم کردن وارد زمین شدیم و سپس به رختکن بازگشتیم با صحنه‌ای عجیب روبرو شدیم، یحیی گل‌محمدی در رختکن خوابیده بود و گرمکن خود را هم بر روی سرش کشیده بود! وقتی بازیکنان این صحنه را دیدند، یخ کردند. این اتفاقی است که تا به حال در عمرم ندیده بودم، حالا با این وضع توقع دارید سه گل به تراکتور بزنیم؟


* چرا در نیم فصل دوم خیلی کم برای پرسپولیس بازی کردی؟
- بازی نکردن من فنی نبوده، بالاخره من توانایی خودم را در تمرینات می‌بینیم و بقیه بازیکنان را هم از نزدیک مشاهده می‌کنم به خاطر همین می‌گویم بازی نکردن من فنی نبوده است. بعد از اینکه من در نیم فصل دوم دوباره به تیم برگشتم برخوردها با من اصلا خوب نبود و باعث شد از لحاظ روحی شرایط مناسبی نداشته باشم. وقتی به نیم فصل رسیدیم مسائلی پیش آمد و صحبت‌هایی مطرح شد مبنی بر اینکه من در تیم نباشم اما بعد از صحبت‌هایی که با گل محمدی و باشگاه داشتم در پرسپولیس ماندگار شدم.


* عملکرد خودت را در نیم فصل اول چطور می‌بینی؟
- نیم فصل اول کل تیم شرایط خوبی نداشت و پرسپولیس خوب نتیجه نمی‌گرفت و در کنار این موارد حواشی هم اطراف تیم بود اما بازهم جز بازی اول که از نظر بدنی آماده نبودم در اکثر بازی‌ها جزو 18 بازیکن منتخب مانوئل ژوزه بودم و این مربی حساب ویژه‌ای روی من باز کرده بود اما با آمدن یحیی قضیه فرق کرد.


* چطور؟
- یحیی اعتقاد داشت مصدومیت من را از شرایط آرمانی عقب انداخته و باید از پرسپولیس بروم اما گفتم که با باشگاه قرارداد دارم و می‌خواهم حقم را بگیرم ولی سر تمرین برخورد جالبی با من صورت نگرفت هر چند تا امروز درباره این مسائل صحبتی نکردم.


* چه مسائلی؟
- بعد از اینکه بین نیم فصل دوباره به پرسپولیس برگشتم آقای گل‌محمدی من را پشت دروازه می‌فرستاد و اعتقاد داشت آنجا باید تمرین کنم که این مسئله برای من بسیار سنگین بود .خیلی‌ها دوست نداشتند به پرسپولیس برگردم اما من آمدنم را اول مدیون دنیزلی هستم که نام من را در لیست خودش قرار داد و بعد سردار رویانیان که باعث بازگشت من به پرسپولیس شد. هنگام عقد قرارداد تست پزشکی دادم که همه مطمئن شوند مشکل مصدومیت ندارم.


* یعنی مقصر بازی نکردنت گل‌محمدی است؟
- نمی‌دانم، اما برخورد گل‌محمدی با من اصلا قشنگ نبود. آقا یحیی از همان اول به من گفت که تو در کار تیمی من نیستی و این حرف خیلی روی من اثر گذاشت. من خیلی از روزها با انگیزه به تمرین می‌رفتم اما وقتی تمرین شروع می‌شد باید پشت دروازه می‌رفتم. هیچ وقت به این مسئله اعتراض نکردم اما دلیل این کار را نمی‌دانم.


* رک بودن گل‌محمدی چقدر روی تو اثر داشته است؟
- بحث رک بودن نیست هر مربی سلیقه‌ای دارد و ایشان سرمربی است و می‌داند چه بازیکنی باید در درون زمین حضور داشته باشد اما صحبت من اینجاست که من بعد از مهدوی‌کیا و کریمی بیشتری سابقه ملی را در پرسپولیس دارم. بیش از 50 بازی ملی انجام دادم و 12 سال در سطح اول فوتبال ایران حضور داشتم ؛ در مدت حضور خود در پرسپولیس بیش از 20 گل به ثمر رساندم بالاخره من با این آمار و ارقام فوتبال یادم نرفته اما آقای گل‌محمدی و حتی یک بازیکن چپ‌پا هم به تیم اضافه کرد که باز من حرفی نزدم چون حرفه‌ای زندگی کردم و دوست دارم حرفه‌ای باشم.


* در این اتفاقاتی که برای تو افتاد بازیکنان چقدر مقصر بودند؟
- اصلا بحث بازیکن نبود، آقا یحیی اعتقاد داشت که مصدومیت من را از شرایط آرمانی دور کرده که اصلا این صحبت قبول ندارم. اگر نیم فصل اول نتوانستم برای پرسپولیس خوب بازی کنم به خاطر این بود که شرایط کل تیم مساعد نبود من بازیکنی هستم که اگر کمی به من روحیه می‌دادند می‌توانستم خودم را ثابت کنم اما باز هم تاکید می‌کنم اتفاقاتی که من را از پرسپولیس دور کرد فنی نبود. یحیی نیم فصل کنار تیم بود و دوست داشت از بازیکنانی استفاده کند که به آنها اعتقاد دارد.


* در این مورد با گل‌محمدی صحبتی نکردی؟
- جز همان صحبتی که در نیم فصل با هم انجام دادیم هیچ وقت حرفی با هم نزدیم یعنی به خودم اجازه ندادم که بخواهم در این مورد با سرمربی صحبت کنم. من اعتقاد داشتم که می‌توانم خودم را در تمرینات نشان دهم؛ بالاخره ما که از سنگ نیستیم. بازیکن جوانی در تیم ما حضور دارد که به من می‌گفت اگر اندازه شما سابقه ملی و پول داشتم یقه یحیی را می‌گرفتم اما من اعتقادی به این صحبت‌ها ندارم و تا به امروز هم در این مورد حرفی نزدم چون به تصمیم سرمربی‌ام احترام می‌گذارم.


* یکی از مواردی که در قرارداد تو شبهه برانگیز است مسئله مبلغ قرارداد است، می‌گویند هرچقدر برای پرسپولیس بازی کنی پول می‌گیری درست است؟
- نه اینطور نیست من ابتدای فصل مبلغی را به عنوان پیش پرداخت دریافت کردم و قرار شد بقیه پول قرارداد را هم در طول فصل بگیریم اما کلا 40 درصد از کل مبلغ قراردادم را دریافت کردم قراردادی که مبلغ بالایی هم ندارد.


* ایرادی ندارد مبلغ قراردادت را بگویی؟
- نه چه ایرادی داشته باشد من برای یک فصل با پرسپولیس 230 میلیون تومان قرارداد بستم. اندازه یک بازیکن درجه 3 فوتبال ولی من به خاطر پول به پرسپولیس نیامدم و هدفم پول نبود.


* پس هدفت چه بود؟
- من می‌خواستم بجنگم و حقم را بگیریم حتی شده بود روزی 2 جلسه تمرین اختصاصی می‌کردم به امید اینکه نظر آقای گل‌محمدی در مورد من تغییر کند اما هیچ وقت اینطور نشد. از اینکه پشت دروازه تمرین می‌کردم واقعا خجالت می‌کشیدم. خدا را شکر در طول نیم فصل چند بازیکن مصدوم دادیم که من در کار تیمی هم حضور داشته باشم وگرنه باید تمام نیم فصل را پشت دروازه تمرین می‌کردم.

۱۳۹۲/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
خوزستاني
0
0
۱۳۹۲/۲/۲۱
دهنت را ببند .سربار تيم. شکمت را ببين چفدر شده بعد نظرت را بگو
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...