نسخه چاپی

سفیر سابق ایران در مكزیك هم كاندید شد

محمد حسن قدیری‌ابیانه مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مكزیك، گواتمالا، بلیز و استرالیا و كارشناس عالی امور استراتژیك وزارت امور خارجه است.

به گزارش نما به نقل از خبرگزاری تسنیم، محمدحسین قدیری ابیانه سفیر سابق کشورمان در مکزیک با حضور در ستاد انتخابات، در یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

محمد حسن قدیری‌ابیانه مدیر تاسیس انجمن نخبگان جهان اسلام، سفیرسابق جمهوری اسلامی ایران در مکزیک، گواتمالا، بلیز و استرالیا و کارشناس عالی امور استراتژیک وزارت امور خارجه است.



وی در سال 1332 در خانواده ای مذهبی به دنیا آمد. در سن 18 سالگی برای تحصیل در رشته معماری عازم فلوانس ایتالیا شد. در شهریور 1358 به عنوان اولین دیپلمات و رایزن مطبوعاتی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا مشغول به کار شد.

وی در سال 1361 به ایران بازگشت و در وزارت امور خارجه ابتدا به عنوان معاون مدیرکل روابط عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه و سپس به عنوان مدیرکل اطلاعات و مطبوعات و مشاور وزیر خارجه مشغول به کار شد. در این دوره وی عضو ستاد 598 و کمیته آزاد سازی اسرا بود و مسئولیت تبلیغات جنگ و مقابله با تبلیغات دشمنان خارجی را بر عهده داشت.



پس از پایان جنگ به عنوان سفیر جمهوری اسلامی ایران در استرالیا مشغول بکار شد. در بازگشت از استرالیا مدتی در سمت کارشناس ارشد اقتصادی وزارت امور خارجه و مشاور وزیر فعالیت کرد و سپس به دفتر ریاست جمهوری دعوت شد. ابتدا در سمت رئیس کل روابط عمومی ریاست جمهوری و سپس به عنوان معاون ارتباطات و تبلیغات دولت و دفتر رئیس جمهور در سالهای 1373 تا 1376فعالیت نمودند.

وی در دولت نهم سفیر جمهوری اسلامی ایران در مکزیک از اردیبهشت 1386 و گواتمالا و بلیز و در عین حال رایزن فرهنگی در این سه کشور بود.

۱۳۹۲/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...