نسخه چاپی

افشاگری رهبری فرد درخصوص تبانی پروین و هدایتی!

عکس خبري -افشاگري رهبري فرد درخصوص تباني پروين و هدايتي!

مدافع سابق پرسپولیس در مورد تبانی در فوتبال ایران گفت: تبانی در فوتبال ما وجود دارد، خیلی هم وجود دارد. من دو تا سه سال قبل با استیل آذین بودم و تیم ما در آن سال همه را خرید. از گلر شموشك گرفته تا دفاع تراكتورسازی همه را خریدیم. خود هدایتی و پروین می دانند كه چه كاری كردند.

به گزارش نما ، بهروز رهبری فر کاپیتان سابق پرسپولیس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: از استعفای یحیی گل محمدی خیلی خوشحالم نه اینکه از ته دل به خاطر نتیجه نگرفتن او در پرسپولیس باشد بلکه به خاطر اینکه مردم به این نتیجه رسیدند که او برای پرسپولیس خیلی کوچک بود نمی خواهم بگویم حرفم به کرسی نشست و یحیی در پرسپولیس نتیجه نگرفت بلکه او برای پرسپولیس کوچک بود یحیی می توانست برای یک مربی خوب خارجی یک کمک خوب باشد یا سرمربی تیم نوجوانان پرسپولیس شود.

**انتقاداتم از روی دشمنی نبود

وی تصریح کرد: ایراد کار پرسپولیس در این فصل خیلی چیزها بود اگر به گذشته پرسپولیس برگردید در زمان ما هم مشکلات زیادی در پرسپولیس بود، در آن زمان ما کادر فنی خیلی خوب و بازیکنان خوبی داشتیم اما هیچ وقت پول نداشتیم و جالب اینکه مدیر عامل هم نداشتیم. یک روز علی پروین مدیرعامل بود، یک روز امیر عابدینی و خطیب و انصاری فر و.... اما با این شرایط مي گذراندیم و قهرمان می شدیم. امسال پرسپولیس همه چیز داشت و وقتی همه چیز مهیا است و تیم نتیجه نمی گیرد ایراد فنی است.


**کادر فنی مقصر است

وی در ادامه گفت: پرسپولیس امسال 2 تا دفاع وسط خرید و 3 میلیارد برای آنها هزینه کرد و برای جذب یک مهاجم هم 2 میلیارد داد و وقتی با این امکانات و بازیکنان نتیجه نمی گیری یعنی کادر فنی مقصر است.

پرسپولیس امسال بهترین بازیکنان را در اختیار داشت و مدیریت هم پول و همه جور امکانات را مهیا کرد اما کادر فنی تیم در اندازه های پرسپولیس نبود.


**پول و امکانات موفقیت نمی آورد

وی اظهار داشت: پول و امکانات موفقیت نمی آورد اما خیلی می تواند کمک کند. من با پرسپولیس زیاد قهرمان شدم اما پول نبود. الان تیمی که پول نداشته باشد به جایی نمی رسد، مثل گهر درود که این همه هوادار داشت اما زمین نداشت. پول برای موفقیت در فوتبال لازم هست اما همه چیز نیست. در مورد پرسپولیس امسال هم پول بود و بازیکن هم داشتند اما نتیجه نگرفتند یعنی اینکه پول همه چیز نیست و در فوتبال فاکتورهای دیگر مهم است.

**یحیی هیچ ایرادی نداشت

کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد ایراد اصلی یحیی گل محمدی گفت: به نظر من یحیی هیچ ایرادی ندارد.


در زمانی که بازی می کرد یک فوتبالیست خیلی خوب بود و یکی از بهترین مدافعان تاریخ ایران است. او آدم باسواد و با شخصیتی است، اما مربیگری پتانسیل دیگری می خواهد و اول باید شخصیت مربیگری را داشته باشی. در فوتبال ایران مدیریت در مربیگری حرف اول را می زند، اما یحیی مدیریت ندارد و خودش هم می داند وقتی این 2 فاکتور یعنی شخصیت مربیگری و مدیریت نداری، اصلاً نباید سمت مربیگری بروی. آقای گل محمدی! حالا که سمت مربیگری آمدی، چرا لقمه بزرگ برمی داری، اول چند سال در تیم های کوچک تر کار کن و بعد به پرسپولیس بیا یعنی اول مدیریت، شخصیت و تجربه بالایی به دست بیاور بعد هدایت پرسپولیس را برعهده بگیر.

**پرسپولیس بدون مربی هم این نتایج را می گرفت

وی افزود: پرسپولیس امسال بدون مربی هم این نتایج را می گرفت. مساوی یک-یک و با پنالتی بردن که هنر نیست و بدون مربی هم این نتایج را می گرفت پس موفقیت تیم در بعضی از مسابقات را به حساب یحیی بگذاریم و روی اتفاقات فوتبال بود.


این نتایج در نیم فصل دوم با یحیی بسیار پیش پا افتاده بود اما چون ژوزه در نیم فصل اول خیلی بد نتیجه گرفته بود، نتایج معمولی یحیی خیلی به چشم آمد و گفتند که خوب نتیجه گرفته است.

**استعفا بهترین تصمیم یحیی بود

وی اظهار داشت: استعفا بهترین تصمیم یحیی بود و فکر می کنم گل محمدی همین الان باید از تیم های خیلی کوچک شروع کند. گل محمدی، پیروانی و استیلی بازیکنان بزرگی بودند، مارادونا هم بازیکن بزرگی بود اما مربی بزرگی نشد. مورینیو بازیکن بزرگی نبود اما الان مربی بزرگی است چون مربیگری را از صفر شروع کرد.

امثال من و یحیی باید مربیگری را از تیم های پایین تر شروع کنیم و چند سال تجربه بدست بیاوریم و بعد به سطح امثال قلعه نوعی برسیم تا در هر فصل قهرمان و نایب قهرمان شویم و هر سال کل لیگ دنبال ما باشند.

**آدم های اضافی اطراف رویانیان زیادند

وی در مورد ادامه کار پرسپولیس و عامل موفقیت این تیم گفت: اولین کاری که رویانیان باید انجام دهد، حذف آدم های اضافی که اطرافش حضور دارند، است.


خیلی آدم اضافه دور او هستند و دور رویانیان دیوار کشیده اند که باعث شده هیچ کسی نتواند به او کمک کند. به نظرم رویانیان باید یک خانه تکانی اساسی در ساختمان باشگاه پرسپولیس انجام دهد. رویانیان برای پرسپولیس اگر می خواهد مربی خارجی بیاورد، باید دنبال مربی خارجی خوب برود، نه مثل مانوئل ژوزه که دنبال کفن و دفن بود. بلکه یک مربی جوان و باانگیزه که افتخار قهرمانی با پرسپولیس را در کارنامه اش کم داشته باشد.

**رویانیان مطالعه کند

وی در مورد انتخاب گزینه برای هدایت پرسپولیس در فصل بعد گفت: رویانیان اگر می خواهد مربی داخلی هم بگذارد،‌ باید خوب مطالعه کند چون امسال بدون مطالعه کار کردند و همه چیز احساسی بود.

آوردن و اخراج ژوزه، آوردن و حمایت از یحیی، همه احساسی بود. برای جذب مربی داخلی باید خوب مطالعه کنند، گزینه داخلی حتما نباید قهرمان شده باشد بلکه باید موفق بوده باشد، مثل مجید جلالی که با پاس تهران قهرمان ایران شد و همیشه هم تیم های او خوب و زیبا بازی می کنند.

رویانیان اصلا از آدم هایی که کنارش هستند، مشورت نگیرد چون آنها دنبال این هستند که خودشان در پرسپولیس باشند نه اینکه پرسپولیس موفق شود.

**درد پرسپولیس صحبت های احساسی است

وی در مورد موضع گیری اعضای هیئت مدیره پرسپولیس علیه سرمربی و مدیر عامل باشگاه پس از شکست مقابل سپاهان در فینال جام حذفی اظهار داشت: همه درد پرسپولیس از همین صحبت های احساسی و غیرکارشناسی است.


نژاد فلاح برای استعفای رویانیان و یحیی دلیل قانع کننده ای ندارد و احساسی حرف زده، همانطور که رویانیان امسال 20 میلیارد تومان هزینه کرده و یک تشتک هم نگرفته است. اینها دلیل فنی و قانع کننده نمی توانند بیاورند اما وقتی با مدیری مثل عابدینی طرف هستی، تمام فوتبال را برایت تشریح می کند. رویانیان می گفت از یحیی حمایت کامل می کنم،‌از او بپرسید چرا حمایت کردی، هیچ جوابی ندارد. رویانیان حرفهایی که می زند،‌ احساسی است و این آدمها نباید در پرسپولیس باشند. از هیئت مدیره گرفته تا مدیر عامل هیچ کدام نباید در پرسپولیس باشند. وقتی سعید شیرینی به عنوان سرپرست تیم به داور چهارم می گوید که بیش از 3 تا برگه تعویض بده چون ممکن است بیشتر تعویض کنیم،‌ چه انتظاری از این تیم دارید؟ از این مجموعه هیچ انتظاری نداشته باشید.

**با نظر مالکی موافقم

وی ادامه داد: مالکی رئیس هیئت مدیره پرسپولیس اعلام کرده که این باشگاه نیاز به تغییرات اساسی دارد،‌ من هم می گویم پرسپولیس نیاز به تغییر اساسی دارد و با نظر او موافقم اما اگر می خواهند پرسپولیس درست شود، باید از هیئت مدیره و مدیر عامل درست شود به خصوص مشاوران رویانیان که دیگر نباید کنار او باشند. با این مشاوره هایی که به رویانیان دادند، پرسپولیس به کجا رسید؟ رویانیان بدون این مشاوران بهتر می توانست کار کند اما متأسفانه این مشاوران به فکر خودشان هستند نه پرسپولیس.

**دیگر در آسیا پرسپولیس را به رسمیت نمی شناسند

وی در مورد عدم حضور پرسپولیس در لیگ قهرمانان آسیا در چند فصل اخیر گفت: شما اگر در فوتبال به جام جهانی نروی، 10 سال از فوتبال دنیا عقب می افتی و در رده باشگاهی هم همینطور است. پرسپولیس هر سال باید در آسیا باشد، یک زمانی در آسیا فقط استقلال و پرسپولیس را می شناختند اما الان فقط سپاهان را می شناسند یعنی اینکه در آسیا پرسپولیس را دیگر به رسمیت نمی شناسند، وقتی تیم اول ایران در آسیا نباشد، چطور انتظار دارید فوتبال ایران پیشرفت کند. عدم حضور پرسپولیس در آسیا لطمه بزرگی به شخصیت بین المللی پرسپولیس زده است و این مسئله اتفاق بسیار بدی برای پرسپولیس است.

**همه کارهای رویانیان یعنی کشک!

وی در مورد عملکرد رویانیان در پرسپولیس گفت: رویانیان دانشگاه پرسپولیس را زده و با رئال و میلان در ارتباط است و باره سی را به تهران آورد اما همه اینها یعنی کشک،! آقای رویانیان عزیز، مردم پرسپولیس را با تیم فوتبالش می شناساندند نه با دانشگاه و باره سی! نمی گویم نیت رویانیان از این کارها بد است اما تمام تمرکزش باید روی تیم اول پرسپولیس باشد تا جام بگیرد. پرسپولیس اگر جام نگیرد، هوادارانش مثل بعد از بازی فینال جام حذفی دوباره اشک می ریزند. سؤال من از رویانیان این است که آیا دانشگاه پرسپولیس، باره سی و رئال توانست جلوی آن اشک ها را بگیرد؟

**از این حرفها زیاد شنیده ام

وی در مورد اظهارات اخیر رویانیان گفت: رویانیان اعلام کرده که 2 سال در جا می زنیم اما کار ریشه ای انجام خواهیم داد. آقای رویانیان باید بگویم که بهروز رهبری فر 14 سال در باشگاه پرسپولیس بود و از این حرفها از امثال خطیب و مصطفوی و کاشانی و حسن انصاری فرد زیاد شنید و همه این آدم ها این صحبت ها را کردند اما شما یک قهرمان بیاور و این کارها را نکن و ببین چطور محبوب می شوی. مردم گوششان از این حرفها پر است، پس بی زحمت شعار ندهید و عمل کنید.

**آینده پرسپولیس روشن است

وی در مورد آینده پرسپولیس با توجه به شرایط موجود گفت: آینده پرسپولیس همیشه روشن است چون پرسپولیس یک برندی است که همه آرزوها دارند کنارش باشند.


رویانیان چرا از همه پست هایی که داشت، استعفا داد تا در پرسپولیس بماند؟ چون همه آرزو دارند کنار پرسپولیس باشند، پس آقایانی که ادعا دارید می خواهید پرسپولیس را بسازید، دانشگاه و باره سی و رئال را ول کنید و فقط قهرمان شوید چون آینده پرسپولیس با قهرمانی ساخته می شود. این تیم اگر قهرمان شود، هوادارانش می مانند و در غیر اینصورت هوادارانش را از دست می دهد و نابود می شود.

**بهترین گزینه درخشان است

کاپیتان سابق پرسپولیس در مورد بهترین گزینه برای هدایت این تیم در فصل آینده گفت: من هیچ وقت کمک حمید درخشان نبوده ام که حالا دنبال پست و مقام کنار او باشم اما الان بهترین گزینه برای هدایت پرسپولیس حمید درخشان است، چون کاپیتان پرسپولیس و تیم ملی بوده و در پرسپولیس به عنوان سرمربی و کمک مربی کار کرده، یعنی 5 سال سابقه مربیگری در این تیم بزرگ را دارد و الان سالهاست در فوتبال ایران کار می کند و کاملا با جو فوتبال ما آشنا است.

شاید عده ای بگویند درخشان در تیم هایی که بوده نتیجه نگرفته اما اگر دنبال نتیجه هستید، فقط باید قلعه نوعی را بیاورید. جلالی و فرهاد کاظمی با پاس و سپاهان قهرمان شده اند اما در فوتبال ما مربی پرسپولیس حتما باید پرسپولیسي باشد، همانطور که مربی ملوان حتما باید بومی باشد.


حالا به درست یا غلط این مسئله در فوتبال ما جا افتاده و مربی دیگری جواب نمی دهد همانطور که فیروز کریمی به استقلال رفت اما اصلا او را نپذیرفتند.

**برای موفقیت درخشان نمی شود تضمین داد

وي افزود: نمي شود تضمين داد كه درخشان در پرسپوليس موفق مي شود شايد مديريت عوض شد و نتوانند بازيكنان مد نظر او را جذب كنند اما اگر مثل امسال پرسپوليس بهترين شرايط را داشته باشد، درخشان راحت مي تواند، موفق شود.

** پروين فقط مديريت داشت

وي در مورد حرف هاي علي پروين در برنامه 90 مبني بر اينكه هميشه مراقب بازيكن اواط پرسپوليس بوده گفت: در اين رابطه بايد حمايت شديد خودم از پروين را اعلام كنم، پروين در مربيگري هيچي نداشت و مثل امروز نبود كه مجيد جلالي 50 تا سيستم را در تمرين و بازي امتحان كند.

پروين فقط مديريت داشت و زمان او فقط دو تيم مي شديم و در تمرين كري شديد بود و روز بازي هم پروين در رختكن مي گفت برويد و سه تا به حريف بزنيد، پروين هيچي نداشت اما مديريت داشت، هاشمي نسب و پيرواني و استيلي را بايد مي پاييدند و نمي شد آن ها را رها كرد، پروين با مديريتش پرسپوليس را قهرمان مي كرد و جز او هر كسي بود، قهرمان نمي شد، در آن مقطع پول كه نبود و روزي 10 نفر هم به زندان مي رفتند، كاش مي شد مديريت پروين را به چند نفر انتقال داد تا چند مربي خوب در فوتبال ما ساخته شود.

** رويانيان و يحيي جوابگوي هواداران باشند

وي در مورد برگزاري تمرينات پرسپوليس پشت درهاي بسته گفت: كاش از رويانيان و يحيي مي پرسيديد كه چرا تمرينات تيم را پشت درهاي بسته انجام مي دادند و اجازه حضور هواداران را نمي دادند تا ببينيم جواب فني آن ها چيست، وقتي مي گويم پايه و اساس پرسپوليس مبني بر احساس است، به خاطر همين است. پرسپوليس اگر هوادار نداشته باشد، هيچ فرقي با تيم هاي معمولي نمي كند، پرسپوليس با هوادارانش بزرگ است. در زمان ما وقتي يك روز هوادار نمي آمد، نمي توانستيم تمرين كنيم روزي كه مردم سر تمرين نيايند، روز عزاي پرسپوليس است. آقاي گل محمدي، مگر كسي بازيكنان تو را نمي شناسد كه تمرين را مي بندي، مگر مربيان ليگ بازيكنان تو را نمي شناسند؟ اين كارها كوچك بودن مربي را مي رساند، وقتي هوادار سر تمرين ما مي آمد، دو ساعت با انرژي تمرين مي كرديم و هميشه سر حال بوديم چون تشويق آن ها به ما انگيزه مي داد و همين مسئله باعث مي شد هميشه مقابل حريفان شرايط بهتري داشته باشيم.

** كريمي بهترين تصميم را گرفت

وي در مورد خداحافظي علي كريمي از فوتبال گفت: يك سري بازيكنان در فوتبال ما هستند كه وقتي فوتبال آن ها تمام مي شود، احساس مي كني كه يك مهره گنده را از دست داده اي و 20 سال بايد بگذرد تا مثل او پيدا شود.


احمدرضا عابدزاده، علي دايي، كريم باقري و علي كريمي از اين دست بازيكنان هستند، اي كاش مي شد سن علي كريمي را هر سال كم كرد چون علاوه بر مسائل فني، او به تنهايي 40 هزار تماشاگر به استاديوم مي آورد. بدي فوتبال اين است كه يك روز بايد بروي و به نظر من كريمي بهترين تصميم زندگي اش را گرفت و چرا مثل مهدوي كيا كه در رشت از طرفداران داماش فحش خورد و با استيل آذين به ليگ يك سقوط كرد و در پرسپوليس نيمكت نشين شد و ديد كه ديگر بدنش جواب نمي دهد، بعد از فوتبال برود؟ الان بهترين زمان براي خداحافظي علي كريمي بود چون فوتبال يك بازي فيزيكي است و وقتي پا به سن مي گذاري، بايد بروي.

** استيل آذين بيشترين تباني را داشت

وي در مورد تباني در فوتبال ايران گفت: تباني در فوتبال ما وجود دارد، خيلي هم وجود دارد. من دو تا سه سال قبل با استيل آذين بودم و مي ديدم كه علناً‌ بازيكن حريف و داور را مي خرند، خودم چون در ليگ يك بودم و ديده ام اين حرف ها را مي زنم و هيچ وقت بدون مدرك و سند حرف نمي زنم.

تيم ما يعني استيل آذين در آن سال همه را خريد. از گلر شموشك گرفته تا دفاع تراكتورسازي همه را خريديم. خود هدايتي و پروين مي دانند كه چه كاري كردند. خدا هم دقيقه 90 يقه ما را گرفت و در بازي آخر در تهران نتوانستيم تيمي كه بچه هاي محل ما هم آن ها را مي بردند را ببريم و صعود نكرديم. يكي از داوران در بازي آ‌خر يك كيف پر از دلار به ارزش 100 ميليون تومان از تيم ما گرفت تا بازي را درآورد اما هيچ كاري نكرد و پس از بازي گفت كه مگر يكي از بازيكنان شما خودش را در محوطه جريمه حريف زمين انداخت كه من پنالتي بگيرم؟ آن داور پول را گرفت و به همين راحتي 100 ميليون كاسب شد، هدايتي اين مسائل را نمي دانست و من هم بعداً فهميدم، من 6 ماه بعد اين قضايا را فهميدم اما خيلي ها رأس اين ماجراها بودند و اين كارها را مي كردند.

** پروين زرنگ است و جواب مرا نمي دهد


وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا با تمام انتقاداتي كه از علي پروين مي كني او جوابت را نمي دهد، گفت: از زرنگي اش است كه جوابم را نمي دهد، چون مي داند كه من از او آتو زياد دارم و خيلي مسائل را مي دانم و اگر حرف بزند و جوابم را بدهد، بقيه مسائل او را هم مي گويم به همين دليل جوابم را نمي دهد، من تا وقتي علي پروين مربي پرسپوليس بود، همه جوره با او بودم و خودش بهتر از هر كسي مي داند كه چقدر چوب رفاقت با علي پروين را خوردم، بهتر است در اين مورد از خودش بپرسيد.

** خدا پدر رويانيان را بيامرزد

وي در پاسخ به اين سؤال كه چرا عده اي از پيشكسوتان قبلاً از رويانيان انتقاد مي كردند و الان تعريف مي كنند، گفت: چون رويانيان آن ها را ساماندهي كرد و خدا پدرش را بيامرزد كه چنين كاري كرد، الان كانون پيشكسوتان پرسپوليس را درست كرده و به آن ها حقوق ماهانه مي دهد، بعضي از پيشكسوتان هم به اين حقوق نياز داشتند و الان مي گويند كه رويانيان خوب است و كاري هم به نتايج تيم ندارند.

** من فروشي نيستم

وي ادامه داد:‌ به من پيشنهاد شد كه با رويانيان باشم و اينقدر انتقاد نكنم، چند بار گفتند كه بيا دفتر سعيد شيريني يا تماس گرفتند و گفتند كه سردار منتظرت است و بيا صحبت كنيم اما من گفتم كه بهروز رهبري فر فروشي نيست و خودم را نمي فروشم.


آن هايي كه بنز گرفتند من نيستم، من يك 206 دارم و با همين ماشينم خيلي حال مي كنم و دنبال بنز نيستم.

** نمي خواستم دوست خوبي مثل يحيي را از دست بدهم
رهبري فرد در پايان گفت: من اگر انتقاد مي كردم، به خاطر اين بود كه چنين روزهايي را مي ديدم، من دوستان خوبي مثل يحيي را از دست دادمف اما نمي خواستم يحيي را از دست بدهيم، بلكه بايد زماني برسد كه به امثال يحيي بنازيم مثل امير قلعه نويي كه استقلالي ها به او مي نازند. آقاي رويانيان، فقط به قهرماني پرسپوليس فكر كن و دانشگاه باره سي و استيلي و پروين را فرمواش كن.

۱۳۹۲/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...