نسخه چاپی

فرودگاه مهرآباد شاید با هواپیما خداحافظی كند

اگر با مدیریت صحیح فرودگاه مهرآباد، از داخل شهر خارج شود ، می‎توان تمام فضای موجود را به بوستانی بزرگ تبدیل كرد و بدین ترتیب یك ایستگاه تنفسی بسیار بزرگ همانند دریاچه چیتگر در غرب تهران ایجاد خواهد شد .

به گزارش نما به نقل از تسنیم، کاپیتان حسین خانلری ،معاون اسبق وزیر راه وترابری افزود: اگر با مدیریت صحیح این فرودگاه از داخل شهر خارج شود می‎توان تمام فضای موجود را به بوستانی بزرگ تبدیل کرد .بدین ترتیب یک ایستگاه تنفسی بسیار بزرگ همانند دریاچه چیتگر در غرب تهران ایجاد خواهد شد که به طور قطع میزان آلودگی هوای تهران در روزهای آلوده به شدت کاهش خواهد یافت .ضمن اینکه به دلیل اینکه مسیر بادهای تهران شرقی و غربی است در بهبود وضعیت هوای پایتخت نیز اثرات جدی خواهد داشت .

رییس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری گفت :طبق قوانین بین‎المللی هیچ هواپیمایی هنگام نشست و برخاست در فرودگاه حق پرواز از بالای مناطق مسکونی را ندارد اما متاسفانه به دلیل قرارگرفتن فرودگاه مهرآباد در میان مناطق مسکونی همواره خطراتی شهروندان تهرانی را تهدید می کند.

کاپیتان حسین خانلری با اعلام این مطلب گفت : در تمام دنیا فرودگاهها بیرون از شهرها ساخته می­‎شوند به همین خاطر حدود 60 سال قبل این فرودگاه در حاشیه پایتخت آن زمان ساخته شد. اما همزمان با رشد و توسعه سریع شهر فرودگاه مهرآباد از سالها قبل در داخل شهر قرار گرفته است که مشکلات فراوانی برای شهر و شهروندان داشته است .

وی تصریح کرد: درحال حاضرتمام هواپیماها برای نشست وبرخاست در فرودگاه مهر آباد مجبور به پرواز از روی مناطق مسکونی هستند که به طور قطع ادامه این وضعیت می‎تواند سلامت شهروندان تهرانی را با خطراتی روبرو نماید .کما اینکه در گذشته نیز شاهد بروز مشکلاتی در این زمینه بوده‎ایم .به همین خاطر باید همانطور که پیشتر برنامه‎ریزی‎های لازم صورت گرفته بود تمامی پروازهای داخلی نیز هر چه سریعتر به فرودگاه امام(ره) منتقل شود.

معاون اسبق وزیر راه وترابری در ادامه تصریح کرد: طبق قوانین بین‎المللی هیچ هواپیمایی نباید به هنگام نشست و برخاست در فرودگاه برای مردم و ساکنین اطراف آلودگی صوتی و مزاحمت ایجاد کند. اما متاسفانه بدلیل اینکه بخشی از هواپیماهای ما چنین شرایطی ندارند تقریبا حداکثر آلودگی صوتی را برای مردم ایجاد می­کنند. به همین خاطر اغلب مواقع آژیر خودروهای پارک شده در مناطق مسکونی فرودگاه مهرآباد به صدا در می­ آیند که ضمن تولید استرس و مشکلات مختلف ، آسایش و حقوق شهروندی مردم رانیز سلب مینماید.

کاپیتان خانلری در ادامه بابیان اینکه مردم و ساکنان اطراف فرودگاه همواره با استرس‎های مختلف روبرو هستند خاطرنشان کرد: یکی دیگر ازمشکلات فرودگاه در بن‎بست بودن این مجموعه است .به همین خاطر نیزبه خصوص در ایام جابجایی مسافران خانه خدا با انبوه مسافران و ترافیک گسترده و سنگین در این مسیر روبرو هستیم .

به گفته رییس اسبق سازمان هواپیمایی کشوری ترافیک جاده مخصوص در این مسیر نیز یکی دیگر از مشکلات دایمی است که با انتقال پروازهای مهر آباد به فرودگاه امام (ره) بسیاری ازمشکلات مذکور نیز حل خواهد شد.

۱۳۹۲/۲/۲۱

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...