نسخه چاپی

شی نورانی آسمان اردبیل چیست؟

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: شی نورانی مشاهده شده در آسمان این استان چتر هواشناسی است.



به گزارش نما به نقل از فارس، امیر علی روستایی اظهار داشت: دستگاه‌های بالن هواشناسی که به فضا ارسال می‌شود دارای چترهای منوری شکل هستند که به هنگام شب تولید نور کرده و حالت منوری به خود می‌گیرند.

وی ادامه داد: تا کنون هیچ گزارشی از دستگاه‌های جاسوسی یا هواپیماهای بدون سرنشین کشورهای بیگانه گزارش نشده و مردم نباید به شایعات توجه کنند.

این مسئول بیان داشت: بر اساس بررسی کارشناسان پایگاه پدافند هوایی تبریز و اعلام نظر آنها شی نورانی که اغلب به شکل جعبه‌ای و در برخی از ایام در آسمان اردبیل مشاهده می‌شود چترهای همین دستگاه‌های بالن هواشناسی است که در هوا رها شده و به سرعت نیز بر زمین می‌نشیند.

فرمانده انتظامی استان اردبیل در پاسخ به سئوالی در مورد صدای مهیب انفجار در شهر اردبیل در ایام گذشته گفت: این صداهای مهیب نیز مربوط به شکسته شدن دیوار صوتی هواپیماهای پایگاه شکاری تبریز است که به دلیل فاصله اندک با این پایگاه صدای آن به خوبی احساس می‌شود.

روستایی تصریح کرد: ما نیز در مراحل مختلف این صدای مهیب را احساس کرده و شنیدیم و بعد از بررسی‌های مختلف مشخص شد به دلیل آن که پایگاه شکاری تبریز در حوالی کوه سبلان است، خلبانان آن با شکستن دیوار صوتی اسباب تولید چنین صدای مهیبی را فراهم آورده و هیچ انفجاری در داخل یا خارج از شهر اردبیل رخ نداده است.

وی ادامه داد: مردم نباید نگران چنین موارد و شایعات پیرامونی آن باشند چرا که امنیت به حد کافی در استان اردبیل فراهم ست و اردبیل جزو چهار استان امن کشور به شمار می‌رود.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...