نسخه چاپی

رنگ تعلق

حبیب‎‌‎الله عسكراولادی

غلام همت آنم كه زير چرخ كبود
زهر چه رنگ تعلق پذيرد آزاد است
از روز سه شنبه گذشته به تدريج شماري از داوطلبان انتخابات رياست جمهوري به وزارت كشور رفتند و ثبت نام كردند. برخي از آنان ضمن ثبت‎‌‎نام حرف‎‌‎هايي زدند كه بماند ... برخي هم براي تشخص و مرزبندي اعلام كردند «رنگي» را براي حضور خود انتخاب كردند.
تاكنون سه رنگ سبز، آبي و بنفش اعلام موجوديت كرده‎‌‎اند. به عنوان برادري كوچك خواستم نصيحتي به شرح زير به اين آقايان بكنم.
1- انتخابات سال 88 نشان داد‏ رنگ‏‎‌‎آميزي يك يا چند نامزد چه خساراتي براي «امنيت ملي» و «اقتدار ملي» دارد ما بايد از ميان رقابت‎‌‎هاي آ‎‌‎زاد، قانوني و سالم تصويري از يك نظام با ثبات و پرقدرت را در منظر جهانيان به نمايش بگذاريم. رنگ‎‌‎آميزي كردن رقابت‎‌‎ها يك تئوري و نظريه داخلي نيست. اين نظريه از اتاق‎‌‎هاي جنگ نرم دشمنان نظام عليه ملت ايران سر در مي‎‌‎آورد و معنا و مفهوم آن آشتي‎‌‎ناپذيري اضلاع رقابت است. در حالي كه بارها گفته‎‌‎ام مردم‎‌‎سالاري يك روش معين براي رسيدن به نتايج نامعين است. نام هر كس كه به عنوان منتخب ملت از صندوق‎‌‎هاي راي بيرون آمد بايد به او به ديده احترام بنگريم و همه اضلاع رقابت و دنباله هاي حاميان و طرفداران مردمي آن، فرد منتخب را رئيس‏‎‌‎جمهور خود بدانند. اگر اين فهم درست را قبول داريم بنابراين رنگ‎‌‎آميزي كردن رقابت كه دنباله انقلاب‎‌‎هاي رنگي و طراحي دشمنان اسلام است چه معنا دارد و از چه مشروعيتي برخوردار مي‎‌‎باشد؟
2- دور تا دور ايران اسلامي ارتش آمريكا و ارتش ناتو از مدت‎‌‎ها قبل صف‎‌‎آ‎‌‎رايي كرده‎‌‎اند. آنها به خيال باطل خود منتظر فرصت هستند كه ضربه نهايي را به ملت ايران وارد كنند. از همين چند روز پيش تفنگداران آمريكا و همپيمانان آنها در خليج‏‎‌‎فارس يك مانور 24 روزه را آغاز كردند. آنها در افغانستان و عراق از سال‎‌‎ها پيش انبوهي از نيرو پياده كرده‎‌‎اند و در صفحات شمالي در كشورهاي همسايه مرتب پادگان مي‏‎‌‎زنند، سرباز پياده مي‏‎‌‎كنند و پايگاه نظامي درست مي‏‎‌‎كنند. در روابط اقتصادي و سياسي ايران با جهان مرتب اخلال مي‎‌‎كنند و حلقه محاصره اقتصادي را روز به روز تنگ‎‌‎تر مي‎‌‎نمايند. در چنين شرايطي ما بايد يك انتخابات سالم و اخلاقي و قانونمند برگزار كنيم و سر و صداي اضلاع رقابت نبايد طوري باشد كه ما صداي لشكركشي‎‌‎هاي نظامي، سياسي،‎‌‎ديپلماتيك، اقتصادي و نيز فرهنگي دشمن را نشنويم.
سه‎‌‎شنبه گذشته آيت‎‌‎الله هاشمي رفسنجاني در ديدار با سه انجمن اسلامي از سه دانشگاه بزرگ كشوربيان كردند: «در حال حاضر رهبري انقلاب به عنوان عمود خيمه انقلاب مسئوليت حفظ انقلاب را به عهده دارند بايد براي حفظ نظام ايشان را ياري كنيم.»‏
ايشان تاكيد كردند: «در سال‎‌‎هاي باقيمانده عمرم هيچ هدفي جز حفظ و تقويت انقلاب و نظام اسلامي و مكتب اهل بيت (ع)
و پيشرفت ايران ندارم.»
بنده واقعا طرح چنين ديدگاهي را تبريك مي‎‌‎گويم. حداقل كساني كه مدعي هستند آقاي هاشمي را قبول دارند بايد اين موضع را مورد دقت قرار دهند. ما بايد اول دغدغه حفظ نظام و اسلام را داشته باشيم و بعد دغدغه رسيدن به قدرت و مناصب حكومتي! اگر چنين دركي در اضلاع رقابت نامزدهاي سال 88 وجود داشت ما آسيب نمي‏‎‌‎ديديم. بنده برادرانه به كانديداها نصيحت مي‏‎‌‎كنم به پيروزي ملت و سربلندي و استحكام بيش از پيش نظام اسلامي فكر كنند ملت ما بحمدالله با استفاده از آموزه‎‌‎هاي ديني از رشد سياسي لازم برخوردار است و نيازي نيست از روش‎‌‎هاي تئوريسين‎‌‎هاي جنگ نرم استفاده شود.‏
چنين حضوري بدون ترديد مورد حمايت ارتش رسانه‎‌‎اي دشمن قرار مي‎‌‎گيرد و ديديم در سال 88 رسانه‎‌‎هاي دشمن تمام‎‌‎قد از اين رويكرد رنگ‎‌‎آميزي شده حمايت كردند و برخي از آنها سر از سفارت و دربار انگليس درآوردند.
3- مقام معظم رهبري در ديدار دست‎‌‎اندركاران برگزاري انتخابات مطالب مهمي را فرمودند كه اگر به آن دقت نشود از يك سوراخ دو بار گزيده مي‎‌‎شويم:
الف- مجريان، ناظرين و داوطلبين بايد براساس قانون عمل كنند.
ب- التزام به قانون راه جلوگيري از مشكلات انتخاباتي است.
ج- هر كس حرفي مي‎‌‎زند و توقعي دارد بايد براساس قانون باشد.
از آسيب‎‌‎شناسي فتنه سال 88 مي‎‌‎فهميم دواي درد فتنه وفتنه‎‌‎گران تنظيم حركت در انتخابات براساس و مدار قانون است. لذا همه بايد روي اين نكته تاكيد كنند تا اگر كسي خلاف قانون عمل كرد انگشت‎‌‎نما و رسوا شود.
بي‎‌‎ترديد كساني كه در خود اين صلاحيت را ديدند كه سكاندار بالاترين مقام اجرايي كشور شوند بيشترين الزام را بايد به قانون و تبعيت از آن داشته باشند و به حاميان و طرفداران خود نيز تاكيد كنند تا از مرز قانون كوچكترين تخطي نداشته باشند بخصوص در شرايطي كه راهبرد نظام جمهوري اسلامي در غوغاي خصومت‎‌‎ورزي آمريكا، انگليس و رژيم صهيونيستي، ايجاد آرامش و انضباط سياسي بر مبناي قانون است. عقلانيت سياسي نيز حكم مي‏‎‌‎كند به قانون عمل كنيم تا ان‎‌‎شاءالله ثمرات آن را در ظهور اقتدار ملي شاهد باشيم.‏
بدين معنا كه قانون در مقدمات انتخابات رعايت جدي شود و همچنين در مقارنات انتخابات حركتها قانونمند باشد و در پايان انتخابات هم هر كه را مردم برگزيدند تمكين قانوني شود و براساس ساز و كارهاي پيش بيني شده در قوانين و مقررات نتيجه انتخابات به خير ختم شود. ان شاءالله
بياييم اين نكته‎‌‎سنجي حافظ را بپذيريم.
از هر چه رنگ تعلق دارد آزاد شويم و فقط بندگي خدا و فداكاري براي اسلام و نظام الهي را پذيرا باشيم و تعلقات را رها كنيم.
غلام همت آنم كه زير چرخ كبود
ز هرچه رنگ تعلق پذيرد آزاد است

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...