نسخه چاپی

پرونده 8 نماینده داوطلب ریاست جمهوری

پرونده بهارستان‌نشینانی كه داوطلب نامزدی در یازدهمین دوره ریاست جمهوری بودند همزمان با بسته شدن پرونده ثبت نام از داوطلبان بسته شد.

از چند وقت پيش همزمان با داغ شدن تنور انتخابات رياست جمهوري، افراد مختلفي براي حضور در اين عرصه خود را آماده کرده و به اصطلاح اعلام آمادگي کردند.



در اين ميان بودند کساني که رداي وکلات مردم در مجلس را بر دوش داشتند و هنوز يک سالي از کار نمايندگي آن‌ها نگذشته بود که خود را براي ورود به عرصه انتخابات رياست جمهوري به مردم عرضه کردند.



8 نماينده مجلس شوراي اسلامي از جمله نامزدهايي بودند که قبل از ثبت نام در ستاد انتخابات وزارت کشور براي ورود به اين عرصه اعلام آمادگي کرده بودند.



افرادي هم چون سيد محمدحسن ابوترابي‌فرد، محمدرضا باهنر، عليرضا زاکاني، مسعود پزشکيان، ارسلان فتحي‌پور، سيد محمد بياتيان، منصور آراني، صفر نعيمي رز، از جمله نمايندگاني بودند که براي حضور در اين عرصه اعلام آمادگي کرده بودند.



با بسته شدن پرونده پنج روز ثبت نام از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري، پرونده نمايندگان داوطلب کرسي رياست جمهوري يازدهم نيز بسته شد. اما از بين 8 نماينده که براي انتخابات يازدهم اعلام آمادگي کرده بودند سه نفر از آن‌ها يعني حجت‌الاسلام ابوترابي‌فرد، زاکاني و پزشکيان با حضور در ستاد انتخابات کشور ثبت نام کردند.



پنج نماينده ديگر نيز يعني محمدرضا باهنر، سيد محمد بياتيان، صفر نعيمي رز، منصور آراني، ارسلان فتحي‌پور با حضور نيافتن در ستاد انتخابات وزارت کشور اين سيگنال را به جامعه خبري دادند که از حضور در عرصه انتخابات منصرف شده‌اند.



اين که چه عاملي باعث شد تا اين افراد اعلام آمادگي کنند و سپس بدون ثبت نام انصراف دهند جاي بحث دارد و همين‌ نيز قابل قبول است که مانع از حضور تعدد نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري شدند.



لازم به ذکر است که از صبح روز سه‌شنبه 19 ارديبهشت ماه به مدت 5 روز تا عصر روز شنبه 21 ارديبهشت ماه 686 نفر به عنوان داوطلب انتخابات يازدهم رياست جمهوري در ستاد انتخابات وزارت کشور ثبت نام کردند که 38 نفر از آن‌ها چهره شاخص سياسي به شمار مي‌روند.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...