نسخه چاپی

تعداد داوطلبان انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری

محمدنجار: در مجموع در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 686 داوطلب نام نویسی كردند كه از این تعداد 656 نفر (96 درصد) مرد و 30 نفر (چهار درصد) را زنان تشكیل می دهند.

وزیر کشور از نام نویسی نهایی 686 داوطلب در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری در مهلت پنج روزه نام نویسی خبر داد.


به گزارش ایرنا، مصطفی محمد نجار در جمع خبرنگاران افزود: از این تعداد 320 داوطلب امروز (شنبه) با حضور در ستاد انتخابات کشور نام نویسی کردند.



به گفته وی، از تعداد 686 داوطلب یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری 30 نفر از زنان هستند.



وزیر کشور گفت: در مجموع در انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری 686 داوطلب نام نویسی کردند که از این تعداد 656 نفر (96 درصد) مرد و 30 نفر (چهار درصد) را زنان تشکیل می دهند.



محمدنجار با بیان اینکه 539 نفر از ثبت نام کنندگان را متاهلان و 147 نفر دیگر را مجردان تشکیل می دهند، جوانترین و مسن ترین داوطلب را به ترتیب 19 و 87 سال سن ذکر کرد.



وی ادامه داد: 89 نفر (13درصد) از داوطلبان دارای مدرک دکترا، 153 نفر (22 درصد) دارای مدرک کارشناسی ارشد، 212 نفر (31 درصد) دارای مدرک کارشناسی، چهار نفر (یک درصد) دارای تحصیلات حوزوی، 52 نفر(هشت درصد) دارای مدرک فوق دیپلم، 116 نفر (10 درصد) دارای دیپلم و 60 نفر نیز تحصیلاتشان زیردیپلم است.



وزیر کشور ضمن دعوت داوطلبان و هوادارانشان به التزام به قانون اساسی گفت: همه باید با التزام به قانون به هر چه باشکوهتر شدن این همایش بزرگ در 24 خردادماه کمک کنند.



محمدنجار در ادامه با اشاره به برگزاری چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: کار رسیدگی به صلاحیت داوطلبان انتخابات شوراها در بخش ها و شهرستان ها به پایان رسید و صورت جلسات آن در اختیار هیات های نظارت قرار گرفته است.



نام نویسی از داوطلبان یازدهمین دوره ریاست جمهوری که از 17 اردیبهشت ماه آغاز شده بود عصر امروز پایان یافت.



انتخابات یازدهمین دوره ریاست جمهوری همزمان با انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا 24 خرداد ماه در سراسر کشور برگزار می شود.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...