نسخه چاپی

فیلم هاشمی را چه كسی می‌سازد؟

در فیلم تبلیغاتی كمال تبریزی؛ آیت‌الله هاشمی نریشن مشهوری بر روی فیلمی كه از او در خانه و میان خانواده و اطرافیانش گرفته شده بود می‌خواند. نریشنی كه این قسمتش در رقابت‌های انتخاباتی آن سال فوق‌العاده مشهور شد:

به گزارش نما به نقل از تسنیم، با ورود آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به عرصه انتخابات و داغ شدن رقابت حالا ورود سینمایی‌ها به مرحله تبلیغات انتخاباتی پررنگ‌تر پیگیری خواهد شد.

8 سال پیش در انتخابات ریاست جمهوری سال 84 آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با دو فیلم تبلیغاتی خاص پا به عرصه انتخابات گذاشت.فیلم‌هایی که رسول صدرعاملی و کمال تبریزی آن‌ها را ساخته بودند.

در فیلم تبلیغاتی کمال تبریزی؛ آیت‌الله هاشمی نریشن مشهوری بر روی فیلمی که از او در خانه و میان خانواده و اطرافیانش گرفته شده بود می‌خواند. نریشنی که این قسمتش در رقابت‌های انتخاباتی آن سال فوق‌العاده مشهور شد:

"این روزها بچه‌ها مراعات مرا می‌کنند، این را از رفتار و گفتارشان می‌شود فهمید و از نگاهشان دیروز فاطمه مرا می‌پایید – فهمیدم – صدای او بی تابم می‌کند، خدایا من در مقابل گریه دیگران ناتوانم می‌دانم حرف‌های آنها چیست روز جمعه محسن نشست همه را گفت خبر داد می‌خواهند این بار هم حرمت شکنی کنند نگران بود گفت: چند دستگی‌ها بالا گرفته، هرکس حرفی دارد گفت: شما اگر بیایید با این همه تفرقه و تشتت چه می‌خواهید بکنید؟ گفتم: به همین دلیل شاید بیایم. گفت: مردم اوضاع را رصد می‌کنند و تصمیم گیری برایشان دشوار شده . حالش را درک می‌کنم. ولی می‌داند که آدمی از آن خویشتن نیست . خاطره ملاقات با امام در روزهای بسیار دور را برایش گفتم. درست مثل روزی که هم سن و سال محسن بودم که خدمت امام رفتم. بعضی‌ها از این جنس حرفها زدند و ایشان گفتند:همین‌هاست که وظیفه ما را سنگین می‌کن"

فیلمی که سرانجامش تصمیم آیت‌الله هاشمی برای ورود به عرصه انتخابات بود.این صحنه مشهوری از فیلم آیت‌الله هاشمی است که همسرش برای او ظرفی پر از هندوانه می‌اورد و با او در مورد حضور در انتخابات صحبت می‌کرد.





در فیلم دیگر آیت‌الله هاشمی که توسط رسول صدرعاملی کارگردان مشهور سینما ساخته شده بود میزگردی با حضور چند جوان نزد او برگزار می‌شد، در جریان این میزگرد یکی از دخترهای جوان جمع کاملا سکوت کرده بود تا اینکه خود آیت‌الله هاشمی به سراغش می‌رفت و از او علت سکوتش را می‌پرسید و او هم بغضش می‌شکست و انتقادات تند و صریحی علیه وضع موجود می‌کرد. واکنش آیت‌الله هاشمی به این اظهارنظرها چند جمله ‌آرام‌کننده‌ای به همراه بغض معروف آیت‌الله بود.

اگر چه تصمیم ناگهانی و دیرهنگام آیت‌الله هاشمی برای ورود به انتخابات امکان برنامه‌ریزی قبلی برای ساخت فیلم او را از بین برده است، اما به نظر می‌رسد این بار نیز سینماگران مشهوری در ایران ساخت فیلم انتخاباتی او را به عهده بگیرند. از منوچهر محمدی به عنوان یکی از اصلی‌ترین بانیان ساخت فیلم او نام برده می‌شود، علاوه بر اینکه محتمل‌ترین گزینه همین دو کارگردانی هستند که تجربه ساخت فیلم تبلیغاتی آیت‌الله را دارند.

علاوه بر اینکه درست یک هفته قبل خبرهایی از ساخت فیلم آیت‌الله هاشمی توسط علی عطشانی سازنده فیلم این روزهای اکران آقای الف شنیده می‌شد. چیزی که با توجه به تماشای خصوصی آقای الف توسط آیت‌الله در هفته‌های قبل زیاد دور از ذهن به نظر نمی‌رسد.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...