نسخه چاپی

فقط بان‌كي‌مون عليه يحيي اطلاعيه نداد

رویانیان: احمدی‌نژاد تكلیفم را مشخص كند

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس گفت: از رئیس جمهوری ایران می‌خواهم تكلیفم را مشخص كند كه من در پرسپولیس هستم یا نه؟


به گزارش نما، محمد رویانیان در برنامه ورزش از نگاه دو در خصوص آخرین شرایط پرسپولیس، اظهار داشت: به نظرم در حضور کوتاه مدتم در پرسپولیس بد کار نکردم. من در نیم فصل در شرایطی که خط هافبکم کمی خوب نبود، 5/1 میلیارد خرج کردم تا 3 بازیکن را به پرسپولیس بیاورم، من که نمی‌توانم در مسائل فنی دخالت کنم اما همیشه سعی می‌کنم شرایط را برای تیم مهیا کنم.

وی افزود: من بهترین‌های ایران را دور هم جمع کردم، اگر در نیم فصل اول دقت می‌کردیم قطعا با 2 یا 3 برد دیگر در لیگ برتر در نیم فصل اول می‌توانستیم الان سهمیه آسیا بگیرم، اما نشد ولی من قول می‌دهم که جام‌ می‌گیریم.

رویانیان تاکید کرد: پرسپولیس تا ظهور امام زمان(عج) می‌ماند اما من شاید یک یا 2 سال دیگر از این تیم بروم؛ مهم این است که 30 میلیون هوادار عاشق این تیم هستند و وقتی که مقابل سپاهان بازنده می‌شوند، هیچ مشکلی در ورزشگاه پیش نمی‌آید. به نظر من گرفتن جام برای پرسپولیس در فصل گذشته حق این تیم بود اما علی‌رغم اینکه جام نگرفتیم باز هم مردم راضی بودند.

وی خاطرنشان کرد: همه وقتی که می‌بازند، مربی خود را عوض می‌کند اما ما برخی اوقات در اوج این کار را انجام می‌دهیم که اصلا خوب نیست. من دستاوردهایی در پرسپولیس داشتم که اگر آن توپ محسن بنگر به گل تبدیل می‌شد و یا اگر نیلسون 2 گل از زاویه بسته نمی‌خورد و یا حسینی ماهینی اشتباه نمی‌کرد، الان جشن می‌گرفتیم و همه پیشکسوتان هم ما را تشویق می‌کردند.

رویانیان افزود: دایی جام آورد و رفت اما این به من مرتبط نمی‌شود چون مسئله مال گذشته است. مشکل پرسپولیس مربی نیست و بسیار فراتر از این حرف‌ها است. قرمزپوشان نیاز به ساختارسازی دارند که در 50 سال عمر گذشته خود نداشتند. به نظر من پرسپولیس بزرگترین تیم ایران و بیشترین هوادار را در ایران دارد. وقتی اسم دایی و سلطان پروین در آسیا می‌‌آید بدن همه می‌لرزد و این نشان‌دهنده بزرگی پرسپولیس است. به نظر من استقلال در مقابل پرسپولیس اینقدر بزرگ نیست.

مدیرعامل قرمزپوشان یادآور شد: شاید حق من است که مرا بردارند اما خودم احساس می‌کنم که هواداران دوست دارند من کنار آنها باشم. اگر هواداران خیال کنند که من نمی‌توانم کار کنم یک روز نمی‌مانم چون تحمیلی نیستم و مطمئن باشید اگر نتوانم کار کنم می‌روم. درست است که ما جام نگرفتیم اما چرا یکی پیگیری نکرد که چرا هادی نوروزی پنالتی‌زن ما 7 دقیقه پشت توپ ایستاد تا یک پنالتی بزند. عوامل کنار زمین شاید به ما ضربه زدند و با معطل کردن پنالتی روحیه ما را تضعیف کردند. یکی از آن افراد کنار زمین بود عسگری بود اما من دیگر نمی‌خواهم مسئله را باز کنم.

وی در خصوص ارتباطش با استقلالی‌ها نیز گفت: علی فتح‌الله‌زاده وقتی به من زنگ می‌زند بمب انرژی است و میرشاد ماجدی مرا آرام می‌‌کند. من رابطه‌ام با آنها خوب است و همیشه سعی کرده‌ام این دو تیم بزرگ در آرامش باشند.

به گزارش فارس، رویانیان در خصوص پایان ماموریتش نیز گفت: 15 روز قبل از جام حذفی با من مشکل داشتند. به همین دلیل است که برای من نامه‌نگاری می کنند و می‌نویسند که ماموریت شما تمام شده است.متاسفانه نامه‌ای از نهاد ریاست جمهوری در تاریخ 31/1/92 برای من آمد از طرف آقای بقایی که در آن نوشته شده بود، از خدمات آقای رویانیان تقدیر و تشکر می‌کنیم. قطعا این مشکل به بدنه تیم سرایت کرد و در 20 روز گذشته نیز هرچه پیگیری کردم نمی‌دانم ماجرا چیست. مفهوم صحبت‌هایشان را متوجه نشدم. یعنی دوست دارند من در پرسپولیس نباشم؟! هرچه پیگیری کردم هیچ‌کس جواب مرا نداد. من همیشه به نظر رئیس جمهور احترام گذاشتم اما برخوردهای خوبی برخی اوقات با من نمی‌شود و ماموریت مرا تمدید نکردند که دلیلش را نمی‌دانم.

وی افزود: الان مدتی است که تکلیفم مشخص نیست. من قدردان تلاش‌های احمدی‌نژاد هستم و او را بسیار قبول دارم اما دوست دارم تکلیفم را روشن کند که من هستم یا نه؟ اعلام اتمام ماموریتم 15 روز قبل از جام حذفی واقعا ناراحتم کرد و از طرفی دیگر اینکه کسی پاسخگوی پیگیری‌هایم نیست. البته من بازنشسته نیستم و باید طبق قانون هر سال ماموریتم تمدید شود. علی‌رغم پیگیری‌های انجام شده مدتی است که این نامه فی‌لم‌یکن نشده اما من به عشق هواداران کارم را دنبال می‌کنم. من نمی‌روم و آنقدر می‌مانم تا من را بردارند. من مخلص همه آقایان هستم اما نمی‌روم.

رویانیان در خصوص امیر قلعه‌نویی نیز گفت: قلعه‌نویی مربی بزرگی است. او ابتدا در مسیر آماتور کار کرد و بعد یکی پس از دیگری جام‌ها را درو کرد و سال‌هاست در فوتبال ما موفق است. یحیی و استیلی هم چنین ویژگی‌هایی داشتند اما به خاطر اینکه جام نگرفتند با آنها رفتار خوبی نشد. ای‌کاش یحیی 2 یا 3 سال در پرسپولیس آبدیده می‌شد و دندان روی جگر می‌گذاشتیم و جام نمی‌خواستیم تا پس از آن یحیی به موفقیت‌هایش می‌رسید اما متاسفانه تحمیل باخت نداریم و ظرف 48 ساعت پس از باخت مقابل سپاهان هر چه خواستیم نوشتیم و یحیی را زدیم. البته من نمی‌گویم خبرنگاران مقصرند اما فقط مانده بود بان‌کی‌مون بر علیه یحیی اطلاعیه بدهد.

وی افزود: اما من به نوبه خودم از همین جا از هواداران عذرخواهی می‌کنم و امیدوارم بتوانم این شکست که مال بوده را جبران کنم.

رویانیان در خصوص مذاکره با گزینه‌های مختلف برای سرمربیگری تیم پرسپولیس نیز گفت: با مایلی‌کهن رو در رو حرف زدم و با علی دایی نیز از طریق پالس‌های مختلف ارتباط برقرار کردیم. البته آن وقتی که قراردادش را با راه‌آهن امضاء کرد، ما قبلش با رئیسی‌کیا حرف‌هایی زده بودیم اما بعد از قراردادش با دایی حرفی نزدم ولی متاسفانه رئیسی‌کیا حرف‌هایی زد که بماند برای بعد. البته در این خصوص هنوز هم در حال رایزنی هستیم، البته درخشان، پیروانی و کرانچار نیز سایر گزینه‌های ما هستند و پس از اجماع هیئت مدیره و کمیته فنی پس از ارزیابی این 5 نفر تصمیم نهایی را خواهد گرفت.

وی افزود: ما می‌دانیم دایی حرفه‌ای است و باید راه‌آهنی‌ها را راضی کنیم. کار مشکلی داریم اما پیگیری خواهیم کرد تا بببینیم خدا چه می‌خواهد. در این راستا نیز جلسات بسیار خوبی با پروین داشتیم و من قول می‌دهم سر تاریخ کار پرسپولیس برای شروع تمرینات آغاز شود و 5 خرداد استارت بزنیم.

وی در پایان در خصوص یحیی گل‌محمدی نیز گفت: می‌خواهم با یحیی صحبت کنم تا در کنار ما باشد. من خودم دوست داشتم او بماند اما از همه طرف به من فشار وارد شد، خودتان می‌دانید ما امسال زحمات زیادی کشیدیم اما متاسفانه الان مشکلات مالی ما زیاد شده سرمایه داریم اما پول نداریم. اما اگر الان به عقب برگردیم، هرگز به پرسپولیس نمی‌آمدم و این تصمیم من بود.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...