نسخه چاپی

محورهای تبلیغاتی رسانه‌بیگانه درباره ایران

محورهای تبلیغاتی رسانه های فارسی زبان بیگانه درباره ایران طی هفته گذشته حول محور انتخابات مهم ریاست جمهوری می گشت و از جمله این رسانه ها به اعلام تلویحی نامزد نشدن خاتمی و اظهار نظرهای برخی نامزدان اشاره كردند.


به گزارش نما به نقل از ایرنا، شماری از محورهایی که رادیوها، تلویزیون ها و تارنماهای فارسی زبان بیگانه در هفته بین 14 تا 20 اردیبهشت 92 در باره ایران پی گرفتند، بدین شرح است:

* سیاسی

...............

اعلام عدم حضور محمد خاتمی به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری در تمامی رسانه های فارسی زبان بیگانه بدین مضمون بازتاب داشت، و از جمله یکی از آنها گفت ˈدرحالیکه مهلت ثبت نام نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری دو روز دیگر به پایان می رسد، محمد خاتمی رییس جمهوری پیشین بطور تلویحی از تصمیم خود برای عدم حضور در انتخابات خبر داد و گفت که اطمینان دارد حکومت ایران نمی خواهد او بیایدˈ.

یکی از خارج نشینان به عنوان کارشناس سیاسی در نوشته ای برای تارنمای رادیو و تلویزیون دولتی آمریکا مدعی شد: نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری ایران، آمریکا را حلال مشکلات می دانند و به همین دلیل وعده برقراری رابطه با آمریکا را می دهند.

* اقتصادی

...............

* تارنمای رادیو و تلویزیون دولتی آلمان در گزارشی با نوشتن اینکه ˈافزایش نرخ تورم در فروردین ماه، بیانگر وضع خطرناکی است که اقتصاد ایران در آن دست و پا می زند و بدهی بانک ها سیر نجومی طی می کندˈ.

این رسانه بیگانه مدعی شد: اقتصادی ایران با اشاره به افزایش نرخ تورم زمینگیر شده است.

این در حالی است که به اذعان بانک جهانی، جمهوری اسلامی ایران به رغم تحریم های یک سویه همچنان از نظر اقتصادی در وضعیت مناسبی در منطقه و جهان قرار دارد.

* یک رسانه دولتی آمریکا در باره این خبر که ˈیک منبع آگاه هندی گفت وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای هندیش بار دیگر موضوع سهیم شدن سرمایه گذاران هندی در تولیدات نفت وگاز ایران را مطرح کردˈ، این موضوع را مطرح کرد: ایران برای جلب شرکت های هندی به سرمایه گذاری در صنایع نفت و گاز ایران، شرایط جذابتری به آنها ارائه کرده است.

* یکی از رسانه های فارسی زبان به بهانه سخنان رییس کل بانک مرکزی در جلسه مشترک غیر علنی نمایندگان دولت و مجلس برای بررسی علل گرانی های اخیر مدعی شد: سخنان بهمنی نشان می دهد که کفگیر ارز مرجع به ته دیگ خورده است.

* یک کارشناس اقتصادی نیز در گفت و گو با رادیو دولتی آمریکا گفت: با توجه به اینکه اجرای تصمیم هایی که نمایندگان دولت در این جلسه گفتند برای رفع افزایش قیمتهای اساسی گرفته اند، چندین سال طول می کشد و بیش از دو ماه از عمر دولتی فعلی باقی نمانده است، اعلام نتایج حاصل از این جلسه گره ای از مشکلات باز نمی کند.

یکی از رسانه های غربی در گزارشی با ذکر اینکه ˈمیزان افزایش دستمزد کارگران ایران در آغاز هر سال نو خورشیدی محل اختلاف میان گروههای مدافع حقوق کارگران و نهادهای دولتی و قانونگذار استˈ مدعی شد: بر اساس گزارشها و آمارهای رسمی، کارگران ایران هر سال فقیرتر می شوند.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...