نسخه چاپی

امیدواری انگلیسی ها به پیروزی هاشمی رفسنجانی

گاردین: «اصلاح طلبان هنوز درخواستی مبنی بر تحریم انتخابات مطرح نكردند و به نظر می رسد آن ها رفسنجانی را به عنوان رئیس جمهور آینده خود برگزیده اند.»

روزنامه انگلیسی گاردین (Guardian) پس از پایان یافتن مهلت ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری ایران در خبری به تحلیل انتخابات ریاست جمهوری ایران پرداخت.



این روزنامه نوشت: « سه شنبه گذشته تا دیروز گمانه زنی های بسیاری در مورد ورود آقای هاشمی به عرصه انتخابات ریاست جمهوری وجود داشت و بالاخره اکبر هاشمی رفسنجانی و اسفندیار رحیم مشایی در واپسین ساعات ثبت نام کاندیداهای ریاست جمهوری وارد ساختمان وزارت کشور شدند و برای انتخابات آینده، اعلام کاندیداتوری کردند.»



گاردین با اعلام اینکه سعید جلیلی نیز در آخرین روز ثبت نام وارد عرصه انتخابات ریاست جمهوری شد، از او به عنوان نزدیک ترین کاندیدا به مقام معظم رهبری یاد کرد.



در ادامه، این روزنامه انگلیسی در مورد آقای هاشمی رفسنجانی چنین نوشت: «هاشمی 79 ساله یکی از بزرگترین ناجیان سیاسی ایران است که نقش بارزی در انتخاب آقای خامنه ای به عنوان رهبر عالی ایران ایفا نمود اما پس از انتخابات سال 2005 (1384) و شکست در مقابل محمود احمدی نژاد با رهبر عالی ایران به تضاد رسید. البته پیش تر، هاشمی رفسنجانی گفته بود برای کاندیداتوری، چشم به اجازه رهبر عالی ایران دوخته است اما معلوم نشد آیا در ساعات پایانی ثبت نام، این اجازه از سوی آقای خامنه ای داده شد یا نه؟ امید آن می رود که هاشمی رفسنجانی از حمایت اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری برخوردار شده و به پیروزی برسد.»



گاردین در پایان نوشت: « اگرچه مشایی و هاشمی از دو طیف مختلف سیاسی هستند اما هر دوی آن ها به خاطر تلاش برای تضعیف قدرت رهبری نزد حامیان رهبر عالی ایران منفور هستند.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...