نسخه چاپی

برگزاری جلسه معارفه مرتضوی در مجلس

عکس خبري -برگزاري جلسه معارفه مرتضوي در مجلس

كمیسیون اجتماعی مجلس سه شنبه این هفته با دعوت از سعید مرتضوی رئیس جدید سازمان تامین اجتماعی جلسه معارفه ای برگزار و از خدمات مدیر عامل سابق این سازمان تقدیر می كند.

به گزارش نما به نقل از مهر، کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه هفته جاری برنامه معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و تقدیر از خدمات مدیر عامل سابق این سازمان را در برنامه کاری خود دارد.

به گزارش مهر، سعید مرتضوی 27 اسفند ماه در مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، جمعی از مسئولان این وزارتخانه و نمایندگان جامعه کارگری به عنوان مدیرعامل جدید صندوق تأمین اجتماعی کشور معرفی شد.
صندوق تأمین اجتماعی کشور در دو ماه گذشته با سرپرستی موسویان اداره می شد.

پس از انتصاب مرتضوی به این سمت، 15 نماینده مجلس شورای اسلامی 15 اسفند ماه در تذکر کتبی به رئیس جمهور نسبت به این انتصاب انتقاد کردند و اعلام کردند نصب مدیران حرفه‌ای اگر بدون توجه به صلاحیت‌های تخصصی لازم صورت گیرد، نتیجه‌ای جز اتلاف منابع و آسیب دیدن خدمت رسانی به مردم ندارد. هدایت سازمان تامین اجتماعی با داشتن بزرگترین شرکت تخصصی(شستا)، محتاج دانش و تجربه لااقل در یک یا چند زمینه اقتصادی، صنعتی، تجاری، بیمه‌گری، بهداشت و درمان و تامین اجتماعی است که نامبرده واجد هیچکدام از اینها نیست. علاوه بر ایراد مذکور در نصب آقای مرتضوی به مدیر عاملی سازمان تامین اجتماعی، این اقدام نقض آشکار مواد ۵۳ و ۵۴ از فصل ششم قانون مدیریت خدمات کشوری است که ضوابط انتصاب و ارتقای شغلی مدیران حرفه‌ای را تعیین می‌کند.

پس از تذکر به رئیس جمهور، وقتی خبر انجام معارفه مرتضوی در روزهای پایانی سال منتشر شد الیاس نادران در آخرین جلسه مجلس در سال 90 اعلام کرد طرح استیضاح وزیر کار به دلیل چنین انتصابی تهیه شده و درصورت انجام مراسم معارفه در تعطیلات مجلس 15 فروردین این طرح به هیئت رئیسه مجلس ارائه می شود.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...