نسخه چاپی

سخنگو كميسيون بهداشت و درمان در گفتگو با نما:

یارانه ویژه برای دارو در راه است

عکس خبري -يارانه ويژه براي دارو در راه است

سخنگو كمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: دولت باید برای جبران حذف ارز مرجع دارو ، یارانه خاصی را برای بیماران و كسانی كه برای یافتن دارو دچار مشكل هستند در نظر گیرد.

به گزارش نما کمتر ار يک ماه پيش بود که وزير بهداشت اعلام کرد ،ارز دارو در سال جديد با قيمت مبادله اي در اختيار شرکت هاي دارويي قرار مي گيرد به همين دليل و براي جبران افزايش ۲ برابري قيمت ارز دولت يارانه اي معادل ۲ هزار و ۲۰۰ ميليارد تومان در اختيار وزارت بهداشت قرار مي دهد،افزايش سهم مردم از هزينه هاي دارو و درمان، که بر اساس برنامه چهارم و پنجم توسعه بايد ۳۰ باشد اما اکنون ۷۰ به درصد رسيده حذف ارز مرجع براي دارو بهانه اي بود تا سئوالات بيشتر را از سخنگو کميسيون بهداشت و درمان مجلس جويا شويم.

نماينده مردم شهرستان‌ گنبد كاووس در مجلس شوراي اسلامي درباره حذف ارز مرجع دارو در کشور گفت: درگزارشهاي که بانک مرکزي در طي چند ماه اخير منتشر کرده اثري از پرداخت ارز مرجع به دارو ديده نمي شود و اگر مسئولان بانک مرکزي ادعاي پرداخت ارز را دارند بايد گزارشهاي مکتوب خود را به مجلس ارائه دهند. که تاکنون شاهد ارسال چنین گزاری از سوی مدیران بانک مرکزی نبوده ایم.

وي با اشاره به افزايش قيمت دارودر کشور اذعان داشت: براي آن دسته از داروهاي که در داخل کشور توليد

مي شود احتياجي به ارز مرجع وجود ندارد .

وي ادامه داد: آن دسته از داروهاي که در داخل توليد مي شود اما مواد اوليه آن از خارج وارد مي شود با افزايش قيمت نسبي در طي اين ماهها مواجهه شده است.

سخنگو کميسيون بهداشت و درمان مجلس با تأکید بر اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم توسعه پرداختی بیماران برای خرید دارو باید حدود ۳۰ درصد باشد، تصریح کرد : این میزان امروز تا حدودي دور از دسترس بوده و بیماران باید هزینه هاي بيشتري را برای خرید دارو پرداخت کنند.

عباسی با تأکید بر اینکه دولت باید برای بیماران و خریداران دارو به‌ویژه داروهای خاص سوبسید ویژه‌ای در نظر بگیرد، یادآور شد: دولت بايد براي جبران حذف ارز مرجع دارو يارانه خاصي را براي بيماران و کساني که براي يافتن دارو دچار مشکل هستند در نظر گيرد. و به نظر مي رسد پرداخت يارانه ويژه براي دارو در راه است.

سخنگوي کميسيون بهداشت خاطر نشان کرد: اگر کساني در کشور ماشين هاي وارداتي و مدل غربي سوار نشوند اتفاقي نمي افتد امروز دارو براي مردم مانند آب ونان شده است، هزينه هاي دارو تنها بخش کوچکي از هزينه هاي جاري کشور است و دولت مي تواند با اختصاص 2.5 ميليارد يورو يارانه در سال جاري نه تنها هزينه دارو را ثابت نگه دارد بلکه در برخي موارد نيز قيمت ها را کاهش دهد.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...