نسخه چاپی

چرا دكتر آل اسحاق ثبت نام نكرد؟

دكتر اسدالله بادامچیان

پايان هفته گذشته در حالي كه دكتر آل اسحاق به عنوان گزينه اصلح درجبهه اصولگرايان در حال طرح بود، خبري منتشر گرديد كه از 5 نامزد جبهه پيروان خط امام و رهبري، حجت‌الاسلام والمسلمين جناب آقاي ابوترابي ثبت نام مي‌كنند و بجز جناب آقاي دكتر متكي، سه نامزد ديگر يعني حجت الاسلام والمسلمين پورمحمدي، دكتر آل اسحاق، مهندس باهنر پذيرفته اند كه ثبت نام نكنند. اين خبر يك شوك در صحنه سياسي وارد آورد و تحليلهاي متفاوتي را موجب گرديد. به ويژه كه توضيحات چگونگي اين رويكرد در اختيار خبرگزاريها قرار نگرفت.
***
واقعيت ماجرا اين بود. در جبهه اصولگرايان در اين دوره تعداد قابل توجهي از چهره‌هاي در قامت رياست جمهوري، يا كساني كه خود را در اين قامت مي‌يابند وجود داشت.
در تعدد اين چهره‌ها موتلفه اسلامي به جناب آقاي دكتر آل اسحاق رسيد و او را شخصيتي سياسي – اقتصادي يافت كه در حماسه‌آفريني سياسي و اقتصادي مي‌تواند نقش اساسي داشته باشد. برخي تشكلهاي جبهه پيروان نيز چند برادر ديگر را معرفي كردند و جبهه در نهايت نسبت به سه نفر آقايان دكتر آل اسحاق، مهندس باهنر، دكتر متكي توافق و آنها را به عنوان نامزد مرحله اول اعلام كرد تا پس از اقدامات مجاز، كه هر يك در معرفي خويش مي‌كنند نفر نهايي جبهه را اعلام نمايد.
سپس دو نفر روحاني محترم هم به اين سه نفر پيوستند. با نزديك شدن ثبت نام، دو روش مطرح شد:
1- هر 5 نفر نامزد تا نيمه زمان مجاز تبليغات، فعال باشند و سپس با در نظر گرفتن رأي تمايل مردم نفر نهايي معرفي شده، بقيه انصراف دهند.
2- فرد نهايي از بين 5 نفر تا قبل از ثبت نام مشخص شود و بقيه ثبت نام نكنند.
ما از طرف موتلفه معتقد به روش اول بوديم. لكن دوستان ديگر اصرار داشتند به روش دوم عمل شود.
دو سه جلسه با حضور 5 نامزد و هيأت رئيسه جبهه تشكيل شد و منجر به اين تصميم شد كه روز پنجشنبه در حضور حضرت آيت الله مهدوي كني يك نفر نهايي شود.
***
در جلسه پنجشنبه در حضور حضرت آيت الله مهدوي و چند تن از شخصيتهاي اصولگرا با روشي بسيار مدبرانه، دوستان را به تفاهم رساندند و جناب آقاي ابوترابي نفر نهايي از 5 نفر شد البته جناب آقاي دكتر متكي اعلام كردند، شخصاً ثبت نام خواهند كرد و بقيه دوستان از ثبت نام منصرف شدند.
اين تبعيت دوستان از نتيجه مذاكرات و از روش مورد نظر روحانيت، يكي از بهترين نمودهاي تعهدپذيري بزرگواران و محوريت روحانيت در وحدت جريانهاي سياسي حتي براي حزب موتلفه اسلامي با نيم قرن سابقه فعاليت جهادي و گستره تشكيلاتي سراسري است.
اين نعمت بلند مرتبه روحانيت است كه امام رحمه عليه در همان سال 58 كه تهاجمات عليه روحانيت از طرف دشمنان اسلام و تفكرات التقاطي داخلي و خط بني صدر شديد بود، فرمود كه روحانيت را نشكنيد و نمي‌توانيد بشكنيد، اين سد بزرگ مقابل دشمنان را حفظ كنيد و بحمدالله تشكلهاي پيرو خط امام و رهبري، و اصولگرايان محوريت وحدت‌آفرين روحانيت اسلام و مراجع محترم را پاس داشته و مي‌دارند.
***
با پايان اين مرحله و پايان ثبت نام‌ها اكنون وضعيت جديدي در صحنه سياسي كشور پديد آمده است كه نياز به وظيفه‌يابي در شرايط جديد و دستيابي به تكليف الهي و مردمي مي‌باشد و بديهي است كه جريانهاي سياسي، منتظر نتيجه بررسي صلاحيت‌ها توسط شوراي محترم نگهبان هستند.
در اين شرايط جديد با درك رهنمودهاي مقام معظم رهبري، و ضرورت حضور گسترده مردم از همه سلايق در انتخابات و لزوم حفظ وحدت اصولگرايان بايد با هم انديشي و تفاهم به راهكاري خداپسندانه برسيم و انشاءالله با تاييدات خداوندي و عنايات مولايمان به اين راهكار خواهيم رسيد.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...