نسخه چاپی

سفر هیات قضایی افغانستان به ایران

جانان موسی زی ؛ " سخنگوی وزارت خارجه افغانستان " از سفر یك هیات قضایی متشكل از نمایندگان دادستانی و دادگستری و وزارت خارجه این كشور در هفته ی آینده به جمهوری اسلامی ایران خبرداد.

به گزارش نما به نقل از آواپرس، سخنگوی دستگاه دیپلماسی افغانستان همچنان در مورد کشته شدن ۸ فرد ملکی در استان فراه افغانستان توسط مرزبانان ایرانی، گفت: پس از وقوع این حادثه مقامات افغانستان با مقامات ایرانی در کابل و تهران گفتگو داشته اند و امیدوار هستیم تا در اولین فرصت پاسخ قانع کننده ای از سوی مسئولین این کشور دریافت نمائیم.
به گفته وی در حاشیه این گفتگوها از مسئولین ایرانی خواسته شده تا برای جلوگیری از چنین حوادثی، از طریق روابط دیپلماتیک گفتگو صورت گیرد .
سخنگوی وزارت خارجه این کشور تاکید نمود که شهروندان افغانستان با مدارک قانونی به کشور ایران سفر نمایند، تا جلو این گونه حوادث دلخراش مرزی گرفته شود.
وی درپاسخ به سوال خبرنگار آوا مبنی بر اینکه موقف جمهوری اسلامی ایران در حمایت از برنامه صلح و گفتگو با طالبان را چگونه ارزیابی می کنید؟، گفت که براساس روابط دیرینه با کشور ایران اگر مقامات این کشور برای صلح و گفتگو تلاش نمایند دولت افغانستان نیز از این روند حمایت خواهد کرد.
وی در ادامه با اشاره به امضای پیمان امنیتی میان افغانستان و امریکا خاطر نشان ساخت که گفتگو میان مسئولین دو کشور جریان دارد و در اولین فرصت نتایج نهایی این پیمان به مجلس نمایندگان این کشورفرستاده خواهد شد.

۱۳۹۲/۲/۲۲

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...