نسخه چاپی

الغنوشی: "اسرائیل" را به رسمیت نمی‌شناسیم

عکس خبري -الغنوشي: "اسرائيل" را به رسميت نمي‌شناسيم


رهبر جنبش اسلام‌گرای "النهضه" تونس با بیان اینکه تونس هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت، برقراری هرگونه رابطه یا عادی‌سازی روابط با این رژیم را غیرممکن خواند.

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری المنار، "راشد الغنوشی" روز گذشته در سخنانی که گفت که تونس هرگز رژیم صهیونیستی را به رسمیت نخواهد شناخت و عادی سازی روابط با این رژیم امری غیرممکن خواهد بود.

رهبر جنبش اسلام‌گرای النهضه که به مناسبت "روز زمین" در شهر "بجه" در شمال غربی تونس سخن می‌گفت، در ادامه افزود: مردم تونس با یهودیان مشکلی ندارند، بلکه مشکل آنها صهیونیسم است.

الغنوشی با بیان اینکه تنها راه آزادی سرزمین‌های اشغالی فلسطین پیروزی نظام‌های دموکراتیک در جهان عرب است، گفت: "زین العابدین بن علی" به قضیه فلسطین خیانت کرد، زیرا وی مزدور صهیونیست‌ها بود.

مقر سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) طی سال‌های 1982 تا 1994 در تونس قرار داشت و این کشور تا انتفاضه دوم فلسطینیان در سال 2000 از روابط حسنه‌ای با رژیم صهیونیستی برخوردار بود.

جمعه گذشته صدها تظاهرات‌کننده تونسی مقابل مجلس موسسان این کشور تظاهرات کرده و با سردادن شعارهایی هرگونه عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی را رد و حمایت از قضیه فلسطینی را اعلام کردند.

۱۳۹۱/۱/۱۴

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...