نسخه چاپی

محسن رضایی: معتقد به استراتژی قیچی هستم

نامزد جبهه ایستادگی در انتخابات ریاست جمهوری گفت: من معتقد به استراتژی قیچی هستم، یعنی باید اول تورم و گرانی را قیچی و پس از آن از قویترین دیپلمات‌های خود برای مذاكرات استفاده كنیم.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظامدر جلسه هفتگی کانون سردفتران و دفتریاران با بیان اینکه این کانون می‌تواند در شفاف‌سازی حسابرسی و نظم دادن به معاملات اقتصادی نقش تاثیرگذاری داشته باشد گفت: کانون سردفتران ظرفیت بزرگی دارد که متاسفانه به خوبی از آن استفاده نمی‌شود. معتقدم ما می‌توانیم فعالیت‌های بیشتری را به این کانون منتقل کنیم. از اعضای این کانون می‌خواهم پیشنهادهای خود را به من ارائه دهند تا بتوانم از این پیشنهادات به نحو مطلوب استفاده کنم.



وی کانون سردفتران و دفتریاران را نماد اصل ۴۴ عنوان کرد و افزود: بنده قبول ندارم کارها فقط به بنیاد تعاون سپرده شود. دستگاه‌های حاکمیتی اصلا نباید ذینفع باشند، ضمن آنکه دستگاه های اجرایی نباید مصوبات مجلس را نادیده بگیرند. اگر دولت ذی‌نفع باشد خود را رقیب مردم می‌داند، اما اگر از این ذی‌نفع بودن بیرون بیاید دیگر خود را رقیب بخش خصوصی و حتی شما اعضای کانون سردفتران نمی‌داند.



به گزارش تسنیم، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام خطاب به اعضای کانون سردفتران گفت: من را پشتیبان خود بدانید. نه اینکه کاندیدا شدم، بلکه معتقدم باید این کانون را تقویت کنیم تا به خوبی به پیش برود.

محسن رضایی در ادامه این جلسه به برخی از سوال‌های اعضای کانون سردفتران و دفتریاران پاسخ داد. رضایی در پاسخ به این سوال که آیا خود را ملزم به قانونگرایی می‌دانید؟ اظهار داشت: بنده رزمنده هستم و یاد گرفتم که کوچکترین اشتباه جان آدم را از دست می‌دهد. نظم بدون نظارت و آموزش به وجود نمی‌آید و مطمئن باشید قانونگرایی جزو سرلوحه‌های کاری من خواهد بود.



وی درباره اینکه آیا احتمال دارد با گروهی و یا شخصی در انتخابات ریاست جمهوری ائتلاف کنید، افزود: من با هیچ کس ائتلاف نمی‌کنم. دوران ائتلاف تمام شده و ملت نیاز به تحول جدی دارد. همچنین در این ائتلاف‌ها منازعات زیاد دیده می‌شود. در حالی که باید به جای این منازعات به فکر زندگی مردم باشیم. برخی از جوانان فارغ‌التحصیل می‌شوند اما نمی‌توانند کار مناسب برای خود پیدا کنند و عزت آن جوان نزد پدر و مادرش ریخته می‌شود.



به راستی چقدر از این دعواهای سیاسی برای مردم اهمیت دارد؟ لشکرکشی سیاسی بس است. باید زندگی مردم را مورد توجه قرار دهیم. شعار انتخاباتی خود را سلام به زندگی اعلام کرده‌ام و از من سوال کردند که چرا این شعار را در نظر گرفته‌ای که گفتم می‌خواهم با این شعار به برخی از چهره‌ها و مدیران طعنه بزنم و بگویم بس است. به فکر مردم باشیم و گرانی و تورم را حل کنیم.



دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: متاسفانه دولت‌های گذشته تورمی بودند در حالی که دولت تورمی دیگر تمام شده است. دولت‌های گذشته پول خرج کن و مصرف کننده بودند، تولید کننده ثروت نبودند. از این رو باید دست فرمان دولت را عوض کنیم و آن را به سمت تولیدکننده ثروت ببریم.



رضایی با تاکید بر اینکه اگر دست فرمان دولت را عوض نکنیم، در اقتصاد به سمت سقوط حرکت خواهیم کرد، افزود: اگر این اقدام را انجام ندهیم سال آینده ۴۵ هزار تومان برابر ۵ هزار تومان دو سال قبل می‌شود و پول ملی ارزش خود را از دست می‌دهد و به سمت سقوط حرکت می‌کند.



وی اضافه کرد: با اجرای هدفمندی یارانه‌ها و مسکن مهر نقدینگی زیاد شده و بدهی بین بانکی نیز افزایش پیدا کرده است. راه حل آن است که مدیریت بانک مرکزی اصلاح شود. داوطلب انتخابات ریاست جمهوری همچنین در پاسخ به این سوال که برای انرژی هسته‌ای چه برنامه‌ای دارید، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم سر پای خود بایستیم باید ترمز تورم و گرانی را بگیریم و بعد از آن برویم سراغ مذاکرات. من معتقد به استراتژی قیچی هستم یعنی باید اول تورم و گرانی را قیچی و پس از آن از قویترین دیپلمات‌های خود برای مذاکره با طرف مقابل استفاده کنیم.



رضایی خاطرنشان کرد:تا الان مذاکرات برای ما نفعی نداشته و تحریم‌ها زیاد شده است. بنابراین معتقدم باید دیپلماسی قوی و کارآمدی اقتصاد را همزمان باهم عمل کنیم. در غیر این صورت دیپلماسی به تنهایی موفق نخواهد بود و طرف مقابل هم به راحتی به ما امتیاز نمی‌دهد. گروه ۵+۱ از قوی‌ترین دیپلمات‌ها استفاده می‌کند.



وی در پاسخ به این سوال که از چه نیروهایی در کابینه خود استفاده خواهید کرد، اظهار داشت: من فراگیرترین دولت را تشکیل می‌دهم. کسانی که حتما رهبری را قبول داشته باشند و از کارآمدی لازم برخوردار باشند در دولت فراگیر قرار خواهند گرفت، حتی اگر خارج از اصولگرایی باشد. بدانید هیچ چیز جای پیروزی ملت ایران را نمی‌گیرد. تحریم اقتصادی چپ و راست، اصولگرا و اصلاح‌طلب نمی‌شناسد.



دبیر مجمع تشخیص مصحلت نظام ادامه داد: ما در یک بازی قرار داریم و در این بازی باید از قویترین، کارآمدترین و دلسوزترین نیروها استفاده کنیم. نیروهایی که جنگنده باشند و بتوانند به خوبی گل بزنند. رضایی در عین حال تصریح کرد: ۳۰ درصد مشکلات اقتصادی ما مربوط به تحریم‌ها و ۷۰ درصد به ضعف مدیریت، خودزنی و خود تحریمی است.



وی در پایان در پاسخ به این سوال که اگر رئیس جمهور شوید وزارت امر به معروف و نهی از منکر را تشکیل خواهید داد یا نه، گفت: معتقدم باید پای دولت از بحث امر به معروف کنار کشیده شود. مردم باید وارد شوند و من هم تاکنون به فکر طرح تشکیل چنین وزارتخانه‌ای نیفتاده‌‌ام. اگر هم بخواهد وزارتخانه‌ای درست شود باید کار نظارت و آموزشی را انجام دهد.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...