نسخه چاپی

دیكتاتور و پسر دیكتاتور می توانند رئیس جمهور شوند!

نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن، گفته است علی عبدالله صالح، رئیس جمهور بركنار شده این كشور و پسر او حق دارند نامزد انتخابات ریاست جمهوری شوند.

به گزارش نما به نقل از پرس تی وی، جمال بن عمر، نماينده ويژه سازمان ملل متحد در امور يمن گفت: «آمريکا و عربستان سعودي که سال ۲۰۱۲ راه را براي انتقال قدرت در يمن آماده کردند، از بازگشت علي عبدالله صالح و پسر او به صحنه سياسي يمن جلوگيري نمي‌کنند و آن دو مي‌توانند براي انتخابات بعدي رياست جمهوري يمن نامزد شوند.»



علي عبدالله صالح که ۳۳ سال قدرت را در يمن در دست داشت، فوريه سال ۲۰۱۲ پس از نزديک به يک سال تظاهرات گسترده خياباني مردم اين کشور عليه او، در ازاي مصونيت قضایی، قدرت را واگذار کرد.



عبد ربه منصور الهادي، معاون اول علي عبدالله صالح که ژنرال تحصيل کرده در انگليس است، ۷ اسفند ۱۳۹۱ (۲۵ فوريه) پس از برگزاري انتخاباتي که تنها با حضور يک نامزد برگزار شد، به رياست جمهوري يمن رسيد.



بر اساس آن چه که در قرارداد انتقال قدرت يمن آمده است، منصور هادي براي يک دوره دو ساله رئيس جمهوري موقت يمن خواهد بود. انتخابات رياست جمهوري يمن فوريه ۲۰۱۴ برگزار خواهد شد.



با وجود کناره‌گيري صالح از قدرت، مردم يمن چندين بار با برگزاری تظاهرات، محاکمه او را خواستار شده‌اند. علي عبدالله صالح به کشتار صدها معترض در جريان انقلاب مردمي اين کشور عليه حکومت او متهم است

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...