نسخه چاپی

كناره گیری اعضای كمیته فنی پرسپولیس

عضو كمیته فنی باشگاه پرسپولیس با بیان اینكه از پیشكسوتان این باشگاه استفاده ابزاری می‌شود، گفت وقتی تیم دچار مشكل می‌شود یاد من و امثال من می‌افتند ولی حالا خودشان می‌نشینند و برای انتخاب سرمربی تصمیم می‌گیرند.

پس از کناره‌گیری یحیی گل‌محمدی مسئولان باشگاه پرسپولیس تصمیم گرفتند با استفاده از نظر پیشکسوتان سرمربی فصل آینده را انتخاب کنند. اما اشتباه محمد رویانیان این بود که برای تعیین تکلیف کادر فنی جدیدش جمعی از مدعیان نشستن روی نیمکت را دور هم جمع کرد تا اولا زمینه جدایی قطعی گل محمدی را فراهم کند و دوم اینکه کار را به دست علی پروین بسپارد تا او سرمربی را انتخاب کند.

علی پروین هرچند یکی از پرافتخارترین و ماندگارترین چهره‌های باشگاه پرسپولیس است اما در سالهای اخیر نتوانسته بزرگی اش در مسائل فنی را ثابت کند و بعید به نظر می رسد که بتواند انتخاب درستی داشته باشد. البته به نظر می رسد او برخی روابط و دوستی ها را هم در انتخاب هایش دخالت می دهد.

محمد رویانیان به عنوان مدیرعامل و مسئول اول باشگاه پرسپولیس اگر می خواهد از بین محمد مایلی کهن و حمید درخشان یکی از انتخاب کند باید به سلامت سرمربی آینده اش هم به طور جدی فکر کند. جریانی که باید پرسپولیس فصل آینده را بسازد باید یک جریان سالم و بدور از هرگونه دلال بازی و لابی های عجیب و غریب باشد. اتفاقاتی که در شاهین بوشهر رخ داد و پول هایی که در این باشگاه سرنوشت نامشخصی پیدا کرد یا اتفاقاتی که در داماش رخ داد باید درس عبرتی برای مسئولان پرسپولیس باشد.

پرسپولیس به عنوان باشگاهی که میلیون ها هوادار دارد باید سرمربی را انتخاب کند که اهالی فوتبال و رسانه در مورد سلامت کاری او شک و تردید نداشته باشند و بتوانند یک فصل با او همراه باشند. بدون شک مربی که ارتباطش با برخی دلالان و واسطه ها نزدیک است نمی تواند پرسپولیسی مقتدر با بازیکنانی که شایسته حضور در این تیم هستند را بسازند و شاید همان واسطه ها و دلال های تیم را برایش ببندند. اتفاقی که به نظر می رسد با کناره‌گیری اعضای کمیته فنی پرسپولیس در حال شکل گیری است.

پرسپولیس فصل گذشته هم برخی پیشکسوتانش را به عنوان اعضای کمیته فنی انتخاب کرد تا در انتخاب سرمربی یاور مدیرعامل باشند اما هرچه کار جلوتر رفت نقش این کمیته کم رنگ‌تر شد و در نهایت اعضای آن رفتن را برماندن ترجیح دادند. اتفاقی که این فصل نیز در حال رخ دادن است و برخی از اعضای کمیته فنی با این استدلال که کسی به حرف هایشان گوش نمی دهد قصد کناره گیری دارند.

ابراهیم آشتیانی که یکی از این پیشکسوتان است و در کمیته فنی فعالیت می کرد در پاسخ به خبرنگار مهر که به نظر شما از بین دو گزینه درخشان و مایلی کهن کدام یک شایسته حضور بر روی نیمکت پرسپولیس هستند گفت: من دیگر کاری به این حرف‌ها ندارم. نظر من سرمربی ایرانی بوده است و برای هر کسی که برای پرسپولیس انتخاب شود آرزوی موفقیت می‌کنم.

وی با انتقاد از رفتار باشگاه پرسپولیس تاکید کرد: آنها کاری کردند که تمام پیشکسوتان از باشگاه بروند. خودشان می نشینند و تصمیم می‌گیرند. وقتی تیم به مشکل می‌خورد من و امثال من را جلو می‌اندازند و سیبل می‌کنند. استفاده باشگاه از پیشکسوتان ابزاری است.

عضو کمیته فنی باشگاه پرسپولیس افزود: خدا را خوش نمی‌آید اینقدر با ما بازی کنند. به پیشکسوتان خیلی ظلم شده است. با من که مدرس کنفدراسیون فوتبال آسیا و دانشگاه هستم و همچنین در چهار المپیک حضور داشته‌ام اینطور برخورد شده است. من کجای فوتبال این مملکت هستم؟ امثال من هم در پرسپولیس زیادند. در نهایت باید لبو فروشی کنیم تا بفهمند پیشکسوت باشگاه بوده‌ایم!

آشتیانی در ادامه به برگزاری مراسم افتخار آفرینان این باشگاه اشاره کرد و یادآور شد: نمایش می‌گذارند تا از افتخار آفرینان تقدیر کنند ولی وقتی تیم به مشکل می‌خورد وعده و وعید می‌دهند. ما آنقدر مدال داریم که نیازی به برگزاری مراسم افتخار آفرینان نداشته باشیم.

وی در پایان گفت: ما نیم فصل برای پرسپولیس خیلی زحمت کشیدیم تا تیم از این شرایط خارج شود. هیچ جا این بلا را سر پیشکسوتان یک باشگاه نمی‌آورند. باز هم صد رحمت به قدیمی‌ها که اگر پستی به پیشکسوتان نمی‌دادند لااقل کاری با آنها نداشتند. بیایند پست‌ها و مقام‌ها را بگیرند فقط دست از سر ما بردارند!

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...