نسخه چاپی

شرط كناره گیری هاشمی از انتخابات/ هاشمی برای ماندن نیامده

«هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممكن است مجبور به ماندن هم بشود و این یك مسئله‌ی كلیدی است. حدس من این است كه آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام كردند كه اگر این دو منظور محقق شود، ایشان كنار خواهند كشید.»

به گزارش نما عباس عبدی فعال سیاسی اصلاح طلب و تحلیل گر مسائل سیاسی در گفتگو با فرارو گفت: «اگر نامزد دولت تایید صلاحیت شود، بخش عمده ای از اصولگرایان یا به صورت چراغ خاموش و یا خیلی روشن پشت سر آقای هاشمی خواهند ایستاد.»



وی ادامه داد: «اما اگر نامزد دولت تایید نشود اصولگرایان چنین تفاهمی با آقای هاشمی پیدا نخواهند کرد؛ چون خیلی برای آنها مهم نیست که آقای هاشمی بیاید یا نیاید. در این شرایط فقط بخشی از اصولگریان پشت جناح های رادیکال همچون پایداری بسیج می شوند.»



وی تصریح کرد: «اما در هر حال اصولگرایان نمی توانند با مجموعه اصلاح طلبان و برخی نیروهای دیگر که پیرامون آقای هاشمی بسیج می شوند رقابت کنند. مگر اینکه مسئله حضور آقای هاشمی به صورت دیگری رقم بخورد.»



آقای هاشمی برای ماندن نیامده است

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: «برداشت من این است که آقای هاشمی برای ماندن نیامده است هر چند ممکن است مجبور به ماندن هم بشود و این یک مسئله‌ی کلیدی است. حدس من این است که آقای هاشمی به دو منظور اقدام به ثبت نام کردند که اگر این دو منظور محقق شود، ایشان کنار خواهند کشید.»



وی ادامه داد: «به هر حال اکنون نامزد دولت ثبت نام کرده و اگر تایید صلاحیت شود آقای هاشمی بدون شک تا پایان خواهد ایستاد زیرا به درستی فکر می‌کند که دیگران نمی‌توانند در برابر نامزد دولت پیروز شوند و به همین دلیل حضور همزمان آنها در وزارت کشور به نوعی به محل رزم رستم و اسفندیار تبدیل شده بود.»



وی افزود: «اما اگر نامزد دولت رد صلاحیت شود این امر برای کنار کشیدن آقای هاشمی شرط لازم است. آقای هاشمی اکنون در میان تمام شخصیت های موجود پرسابقه ترین فرد در انقلاب است. تمام انتقاداتی هم که اصولگرایان به ایشان وارد می کنند بدون استثناء مربوط به دوره هشت ساله ریاست جمهوری ایشان است که همه آنها دربست از ایشان حمایت می کردند.»



وی خاطرنشان کرد: «واقعیت این است که برای کنار رفتن آقای هاشمی فقط می توان با ایشان تفاهم کرد و گرنه در غیاب نامزد دولت بدون شک آقای هاشمی انتخاب خواهند شد.»

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...