نسخه چاپی

معطلی 3ساعته كری برای دیدار با پوتین

رئیس‌جمهور روسیه، پیش از دیدار اخیر خود با وزیر خارجه آمریكا در كرملین، او را سه ساعت در انتظار گذاشت و هنگامی كه این دیپلمات ارشد آمریكا از بحران جاری در سوریه صحبت می‌كرد، پوتین مرتباً در حال بازی با خودكار خود بود.


به گزارشر نما، الف به نقل از پایگاه آمریکایی 'المانیتور' در گزارشی نوشت: رئیس‌جمهور روسیه، پیش از دیدار اخیر خود با وزیر خارجه آمریکا در کرملین، او را سه ساعت در انتظار گذاشت و هنگامی که این دیپلمات ارشد آمریکا از بحران جاری در سوریه صحبت می‌کرد، پوتین مرتباً در حال بازی با خودکار خود بود.

این پایگاه در ادامه افزود: واشنگتن باید به اندازه کافی از هزاران میلیارد دلاری که صرف هزینه‌های جنگ‌های امریکا در عراق و افغانستان شد و مرگ‌های دردناک و نابودی‌هایی که به همراه داشت و باعث شد ایالات متحده دچار بحران اقتصادی گردد، تجربه و درس گرفته باشد که مسیر خود را خاورمیانه تغییر دهد.

تاریخچه سیاست‌های خارجی ایالات متحده در ایران، مملو از اشتباهات است: کودتای سال ۱۹۵۳ که تحت حمایت سازمان سیا بود، و باعث کنار رفتن مصدق، نخست‌وزیری که به صورت دموکراتیک انتخاب شده بود گشت و شاه بی‌رحم را به مدت ۲۵ سال در قدرت نگاه داشت؛ حمایت از حمله صدام حسین به ایران طی سال‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۸۸؛ و تأمین مواد تسلیحات شیمیایی و فناوری‌ها جهت استفاده علیه ایرانیان و کردهای عراق.

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...