نسخه چاپی

شیعیان در دادگاه عربستان

نیروهای امنیتی آل سعود تاكنون 60 شیعی را به همین اتهامات بازداشت كرده كه همگی منتظر برگزاری جلسات دادگاهشان هستند.

به گزارش نما به نقل از شيعه آنلاين، اخبار رسيده از استان شيعه نشين قطيف در شرق عربستان حاکي از آن است که دادگاه وابسته به رژيم آل سعود روز گذشته جلسه دادگاه 8 تن از شيعيان بازداشت شده را برگزار کرد.

گفته مي شود اين افراد که رسانه هاي وابسته به آل سعود آنان را "آشوبگر" مي نامند، به شرکت در تظاهرات ها عليه رژيم آل سعود، تلاش براي براندازي نظام در عربستان و نيز تحريک مردم براي حضور بيشتر در تظاهرات ها متهم شده اند.

دادستان عمومي عربستان با حضور در جلسه دادگاه‌، اين شيعيان را به ايجاد خلل و مشکل در رفت و آمد شهر از طريق آتش زدن لاستيک در خيابان ها متهم کرد.

وي همچنين آنان را به حمل سلاح هاي گرم و برگزاري و حضور در تجمعات غير قانوني – بدون گرفتن مجوز از وزارت کشور – متهم کرد.

دادستان سعودي در ادامه مدعي شد که اين شيعيان با کشورها و سازمان هاي اطلاعاتي و امنيتي خارجي ارتباط دارند و براي براندازي رژيم آل سعود برنامه ريزي کرده اند.

قابل ذکر است همه اين 8 شيعه بازداشت شده بين 25 تا 45 سال سن دارند و در دو سال گذشته در راهپيمايي هاي مسالمت آميز شرکت داشته اند. اين راهپيمايي ها با هدف درخواست افزايش آزادي هاي ديني و مذهبي از سوي شيعيان برگزار شده است.

در پايان لازم به ذکر است که نيروهاي امنيتي آل سعود تاکنون 60 شيعي را به همين اتهامات بازداشت کرده که همگي منتظر برگزاري جلسات دادگاهشان هستند

۱۳۹۲/۲/۲۳

اخبار مرتبط
نظرات کاربران
نام :
پست الکترونیک:
نظر شما:
کد امنیتی:
 

آخرین اخبار...